Skocz do zawartości

Odnawianie blatu biurka


Ragi

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Chciałbym odnowić porysowany blat sosnowego biurka. Jak najlepiej się za to zabrać?


A na pewno jest to blat z litego sosnowego drewna, czy też z płyty meblowej, laminowanej "drewnianą" warstwą, albo fornirowane sosnową okleiną?
Każdy z przypadków wymaga innego rodzaju postępowania, innych materiałów i narzędzi icon_confused.gif
Napisano
Cytat

Niestety są to wyżłobienia, rysy itp. A blat zrobiony jest z litego sosnowego drewna.


Jeśli blat jest na tyle gruby to najprościej wyrównać heblem a następnie wygładzić szlifierką oscylacyjną (wolniej, ale nie porobisz w trakcie szlifowania nieestetycznych wgłębień, co mogłoby wystąpić w przypadku szlifierki taśmowej). Wykończenie zależy od efektu jaki chcesz uzyskać. Po pierwsze należy zastosować wypełniacz porów. Później można polakierować, albo nanieść politurę na zagruntowaną lakierem nitrocelulozowym powierzchnię. Politura gwarantuje większą trwałość (nitro).
Napisano (edytowany)
Cytat

Niestety są to wyżłobienia, rysy itp. A blat zrobiony jest z litego sosnowego drewna.


Zatem szlifierkę oscylacyjno-obrotową w garść, na początek płótno ścierne o gradacji 40, zeszlifować warstwę lakieru z drewnem na grubość najgłębszych wyżłobień i rys, potem płótnem 100 wyrównać powierzchnię i płótnem 150 wyszlifować=wypolerować, i jak będziesz zadowolony stanem po 150, lakierować, np. lakierem do parkietów (bo jest twardszy niż ten do boazerii). Można ostateczne szlifowanie wykonać płótnem jeszcze drobniejszym, np. 220...
Między kolejnymi warstwami lwkieru, po dokładnym wyschnięciu warstwy lakieru, trzeba ręcznie przeszlifować powierzchnię, żeby usunąć włókna drewna, które lubią wstawać wylakierowane... Najlepiej zużytym ostatnim płótnem, używanym w polerowaniu.
Można również czyszczenie wykonać szlifierką taśmową,

dopisałem:
Oj, coś za wolno mi się pisze, Irbis mnie wyprzedził icon_redface.gif Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Napisano
Ale Ty za to opisałeś dokładnie proces szlifowania, z numerami gradacji papieru ściernego włącznie - zawsze lepiej wiedzieć niż próbować doświadczalnie ustalić jego grubość! Po szlifowaniu gruntuję miękkim lakierem nitro i ponownie delikatnie matuję powierzchnię drewna i dopiero na tak przygotowane podłoże lakier lub politura. Jeśli lakier to delikatne szlifowanie po każdej warstwie - tak jak piszesz (im tych warstw więcej tym lepiej - głębię uzyskuje się ilością warstw, a nie grubością jednorazowo naniesionego lakieru!!!)
  • 5 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Gość mhtyl
Napisano
Będzie, pod warunkiem że gołą pupa nie będzie się dotykać icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Będzie, pod warunkiem że gołą pupa nie będzie się dotykać icon_biggrin.gif




Jak się zeszlifuje drobnym papierem to będzie można i siadaćicon_smile.gif ja odnawiałam swego czasu biurko i szlifowałam paroma grubościami papieru bo u mnie problem był troszkę bardziej złożony - biureczko było politurowane i ktoś postawił na nim coś od komarów - środek aż ją rozpuścił... i trzeba było wszystko zeszlifować do zera i pomalować od nowa.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
u mnie stół wołał o takie odświeżenie od lat... ale nigdy czasu nie było a że wżłobienia były też spore to papier ścierny i zdjęcie tylko lakieru nic by nie dało. Więc gdy pare miesięcy temu znajomy postanowił zainwestować w szlifierkę aldera uznałem ze czas go poprosić o pomoc i ją przetestować. I tak jak stach pisał – różne stadia szlifu różne grubości papieru sciernego.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
też ostatnio odświeżałam blacik tylko takiej jakby mini ławy i również skorzystałam z najprostszej dostępnej dla mnie opcji czyli męczyłam się papierem ściernym, oczywiście różne grubości dopasowane i w końcu wyszło fajnie, potem zaimpregnowałam i stoliczek jest jak nowy ;) dobra ale ciut męcząca metoda icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Szlifierka oscylacyjno-obrotową w dłoń i do roboty. Papier ścierny też pewnie ujdzie, ale będzie z tym więcej zabawy. No i przede wszystkim bardziej dostępny, bo szlifierkę to nie wszyscy mają- wiadomo.
Napisano
Cytat

okleina odchodzi



Co to za okleina...
Sam oklejałeś? Do czego ta okleina była/jest przyklejona?
Napisano
Cytat

Co to za okleina...
Sam oklejałeś? Do czego ta okleina była/jest przyklejona?



Hmm ciężko mi powiedzieć jaka to okleina, ale raczej taka z klejem samoprzylepnym. Po kupnie mieszkania szafa (poczatkowo biała z okleiną juz lepszą, przyklejoną do drewna) była już oklejona tym czymś cienkim i wyglądającym własnie jak naklejki z klejem samoprzylepnym w kolorze mahoniowym.

I teraz nie wiem, czy w ogóle zedrzeć okleinę cienką i tą białą i całą szafę odnowić? jak radzisz?
Napisano
Zdarcie takiej okleiny - o ile dobrze zrozumiałem - folii samoprzylepnej - to nie jest taka prosta sprawa...
Tu, gdzie odkleiła się, no to się nie trzymała dobrze - źle oczyszczona była (pewnie lekko tłusta) powierzchnia oklejana - ale tu gdzie trzyma, to trzyma naprawdę ...
Będzie skrobanie, drapanie, potem zmywanie resztek i kleju (pewnie benzyną ekstrakcyjną) i dopiero później ponowne oklejanie.
Może wrzucisz jakieś zdjęcie.
Napisano
Cytat

Zdarcie takiej okleiny - o ile dobrze zrozumiałem - folii samoprzylepnej - to nie jest taka prosta sprawa...
Tu, gdzie odkleiła się, no to się nie trzymała dobrze - źle oczyszczona była (pewnie lekko tłusta) powierzchnia oklejana - ale tu gdzie trzyma, to trzyma naprawdę ...
Będzie skrobanie, drapanie, potem zmywanie resztek i kleju (pewnie benzyną ekstrakcyjną) i dopiero później ponowne oklejanie.
Może wrzucisz jakieś zdjęcie.




Dziękuję za odpowiedź,
w weekend cyknę jakąś fotkę to przedstawię jak to wygląda. Niestety ale zmartwiłeś mnie, nie wiem czy po prostu nie zostawić tego w rękach jakiegoś fachowca od szaf wnękowych? icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Przepraszam za poślizg. chciałem cyknąć fotkę ale zapominam wciąż. Mam jeszcze jedno pytanie, czy okleinę dodatkowo naklejać na jakiś klej czy wystarczy ten co ma na sobie?
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

nie ma sensu naklejać kolejnej warstwy wg mnie.



W sensie kolejnej warstwy kleju czy okleiny, czyli żeby zerwać to co jest i nakleić nowe? Dobrze rozumiem?
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...