Skocz do zawartości

Czy da sie podłączyć kanalizację?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Mam w drodze kanalizację. Z mapy geodezyjnej odczytałem rzędne kolektora 7,17/3,97 Chodzi tu prawdopodobnie o wysokość włazu studzienki w ulicy 7,17m nad poziom Wisły i wysokość zagłębienia kolektora 3,97m nad poziom Wisły. Działka do której chcę doprowadzic kanalizację leży 120m od kolektora i ma rzędną 6,4m Wiec przyjmuję ze to znaczy 6,4m nad poziom Wisły. Czy mając takie można określić techniczną możliwość pobudowania przyłacza do kanalizacji i jego orientacyjny koszt?
Napisano
Jaki poziom Wisły? A może chodzi o poziom Odry? icon_biggrin.gif
Każdy poziom na mapie jest podawany wg poziomu morza, nie chodziłeś na geografię?
Napisano
Cytat

Jaki poziom Wisły? A może chodzi o poziom Odry? icon_biggrin.gif
Każdy poziom na mapie jest podawany wg poziomu morza, nie chodziłeś na geografię?


Masz może coś bardziej merytorycznego do dodania? Jeśli nie, to poczytaj:
http://www.budkom.pl/projekty/wisla.htm

http://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_wysokości_Zero_Wisły

Mam nadzieję że nie będziesz odwracał Wisły kijem i poprawiał urzędowych map geodezyjnych bo coś tam niedosłyszałeś na geografii icon_smile.gif


Napisano
I po co ? Jak i tak się porównuje do poziomu morza. To tak jakbyś podawał temperaturę w F a i tak mało kto ma odniesienie do tej skali i przelicza na C. Ale jak kto lubi sobie głowę i życie utrudniać to niech sobie liczy od Wisły.
Napisano
Cytat

I po co ? Jak i tak się porównuje do poziomu morza. To tak jakbyś podawał temperaturę w F a i tak mało kto ma odniesienie do tej skali i przelicza na C. Ale jak kto lubi sobie głowę i życie utrudniać to niech sobie liczy od Wisły.


Po to, że nie lubię sobie utrudniać życia, a tak sie to u mnie przedstawia na mapach. NIE MA innej rzędnej w innej skali odniesienia na mapach do celów projektowych uzyskiwanych ze składnicy map. Skoro MPWiK czy geodeci na tym pracują to chyba oczywiste, ze nie będę mówił do nich po marsjańsku i podawał wysokości w innym systemie. Takie są wymagania urzedowe czy Ci się to podoba czy nie wiec Twoje rady o liczeniu rzędnej n.p.m. niczego nie wnoszą a mogą jedynie spowodować problemy.
Jeśli jednak nie ogarniasz sprawy, zadam pytanie inaczej
Czy różnica w wysokości terenu 2,4m na długości ok 120m technicznie tzn. z zachowaniem odpowiedniego spadku , z uwzględnieniem przemarzania terenu , pozwoli na podłączenie sie do kanalizacji?
Napisano
To jest cytat z Wikipedii mówiący o układzie wysokości Zero Wisły
Cytat

Poziom zera Wisły odpowiada 77,8746 m n.p.m. w układzie Kronsztad 86 (dla starszych opracowań lub dla opracowań opierających się na starych danych może to być też 77,9646 m n.p.m. w układzie Kronsztad 60[2]), jednak w niektórych powołaniach można znaleźć również wartości 78,129 oraz 78,66 m n.p.m.
W opracowaniach branżowych spotkać można wiele różnych oznaczeń wysokości w tym układzie, np. nad zero Wisły, nad poziom Wisły, n0W (n.0 W.), npW, np0W itd.
Najwyższe wartości oznaczeń wysokości powierzchni terenu spotykanych w okolicach Warszawy oscylują około 40 m npW.


Czy te wartości są dokładne? A jeżeli są to które? Bo poziom n.p.m jest stały a nie wg układu takiego czy takiego ,z lat tych czy z tamtych.
I nie mam do Ciebie o to pretensji bo tyś tego nie wymyślił,ale sam widzisz to mieszanie ludziom w głowach nie potrzebne i zbędne jak i tak wszystko odnosi się do n.p.m
Napisano
Cytat

Tak... to dokładnie wymagane 2% spadku.


No tak, ale przecież kanaliza z domu wychodzi z jakieś 0,5-1 m poniżej gruntu żeby nie przymarzło to co tam płynie icon_smile.gif. Są chyba na to jakieś normy. Zostaje wiec realnie z 1,5-1,8m spadku na 120m a to już będzie poniżej 2%. Da sie coś z tym zrobić?
Napisano
Przy wyjściu z domu przy głębokości 0,5 m możesz ocieplić rurę styropianem aż do głębokości 1 m. Ja tak u siebie zrobiłem i jak na razie nic nie zamarzło i oby nie icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

To jest cytat z Wikipedii mówiący o układzie wysokości Zero Wisły

Czy te wartości są dokładne? A jeżeli są to które?


A co mnie to obchodzi? Nie jestem geodetą. Mam na mapie konkretne rzędne i nie wnikam czy układ jest z Kronsztad czy z Pcimia. W omawianym przypadku nie ma to absolutnie żadnego znaczenia i nic nikomu nie miesza. Rzędne są czytelne i spełniają swoją rolę. Ale częściowo sam jestem sobie winien. Gdybym nie napisal zbyt szczegółowo to byś mi nie wyskoczył z lekcjami geografii i spokojnie czekałbym na merytoryczną odpowiedź.
Myślę że nie ma co dalej drążyć OT, bo w Warszawie jest jak jest i oficjalną podstawą rzędnych na mapach do celów projektowych jest poziom Wisły. Żeby nie robić zamieszania trzymajmy się tego.

Cytat

Przy wyjściu z domu przy głębokości 0,5 m możesz ocieplić rurę styropianem aż do głębokości 1 m. Ja tak u siebie zrobiłem i jak na razie nic nie zamarzło i oby nie icon_biggrin.gif

Zostaje mi wiec ok głębokości 1,9m na 120m. To jakieś 1,6% spadku. Obawiam się że może być za mało.
Napisano
Cytat

Zostaje mi wiec ok głębokości 1,9m na 120m. To jakieś 1,6% spadku. Obawiam się że może być za mało.


To tak na razie teoretycznie ,może jak zaczniesz kopać okaże się że ten spadek uzyskasz lub nie . Gdyby się okazało ,że spadek za mały to można zastosować pompę.
Możesz dla rozwiania swoich wątpliwości wynająć geodetę i wtedy będziesz wiedział dokładnie jaki będzie spadek.
Zresztą i tak będziesz chyba musiał mieć zrobiony projekt przyłącza do kanalizy, więc geodeta Cię nie ominie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...