Skocz do zawartości

Czy da sie podłączyć kanalizację?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Mam w drodze kanalizację. Z mapy geodezyjnej odczytałem rzędne kolektora 7,17/3,97 Chodzi tu prawdopodobnie o wysokość włazu studzienki w ulicy 7,17m nad poziom Wisły i wysokość zagłębienia kolektora 3,97m nad poziom Wisły. Działka do której chcę doprowadzic kanalizację leży 120m od kolektora i ma rzędną 6,4m Wiec przyjmuję ze to znaczy 6,4m nad poziom Wisły. Czy mając takie można określić techniczną możliwość pobudowania przyłacza do kanalizacji i jego orientacyjny koszt?
Napisano
Jaki poziom Wisły? A może chodzi o poziom Odry? icon_biggrin.gif
Każdy poziom na mapie jest podawany wg poziomu morza, nie chodziłeś na geografię?
Napisano
Cytat

Jaki poziom Wisły? A może chodzi o poziom Odry? icon_biggrin.gif
Każdy poziom na mapie jest podawany wg poziomu morza, nie chodziłeś na geografię?


Masz może coś bardziej merytorycznego do dodania? Jeśli nie, to poczytaj:
http://www.budkom.pl/projekty/wisla.htm

http://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_wysokości_Zero_Wisły

Mam nadzieję że nie będziesz odwracał Wisły kijem i poprawiał urzędowych map geodezyjnych bo coś tam niedosłyszałeś na geografii icon_smile.gif


Napisano
I po co ? Jak i tak się porównuje do poziomu morza. To tak jakbyś podawał temperaturę w F a i tak mało kto ma odniesienie do tej skali i przelicza na C. Ale jak kto lubi sobie głowę i życie utrudniać to niech sobie liczy od Wisły.
Napisano
Cytat

I po co ? Jak i tak się porównuje do poziomu morza. To tak jakbyś podawał temperaturę w F a i tak mało kto ma odniesienie do tej skali i przelicza na C. Ale jak kto lubi sobie głowę i życie utrudniać to niech sobie liczy od Wisły.


Po to, że nie lubię sobie utrudniać życia, a tak sie to u mnie przedstawia na mapach. NIE MA innej rzędnej w innej skali odniesienia na mapach do celów projektowych uzyskiwanych ze składnicy map. Skoro MPWiK czy geodeci na tym pracują to chyba oczywiste, ze nie będę mówił do nich po marsjańsku i podawał wysokości w innym systemie. Takie są wymagania urzedowe czy Ci się to podoba czy nie wiec Twoje rady o liczeniu rzędnej n.p.m. niczego nie wnoszą a mogą jedynie spowodować problemy.
Jeśli jednak nie ogarniasz sprawy, zadam pytanie inaczej
Czy różnica w wysokości terenu 2,4m na długości ok 120m technicznie tzn. z zachowaniem odpowiedniego spadku , z uwzględnieniem przemarzania terenu , pozwoli na podłączenie sie do kanalizacji?
Napisano
To jest cytat z Wikipedii mówiący o układzie wysokości Zero Wisły
Cytat

Poziom zera Wisły odpowiada 77,8746 m n.p.m. w układzie Kronsztad 86 (dla starszych opracowań lub dla opracowań opierających się na starych danych może to być też 77,9646 m n.p.m. w układzie Kronsztad 60[2]), jednak w niektórych powołaniach można znaleźć również wartości 78,129 oraz 78,66 m n.p.m.
W opracowaniach branżowych spotkać można wiele różnych oznaczeń wysokości w tym układzie, np. nad zero Wisły, nad poziom Wisły, n0W (n.0 W.), npW, np0W itd.
Najwyższe wartości oznaczeń wysokości powierzchni terenu spotykanych w okolicach Warszawy oscylują około 40 m npW.


Czy te wartości są dokładne? A jeżeli są to które? Bo poziom n.p.m jest stały a nie wg układu takiego czy takiego ,z lat tych czy z tamtych.
I nie mam do Ciebie o to pretensji bo tyś tego nie wymyślił,ale sam widzisz to mieszanie ludziom w głowach nie potrzebne i zbędne jak i tak wszystko odnosi się do n.p.m
Napisano
Cytat

Tak... to dokładnie wymagane 2% spadku.


No tak, ale przecież kanaliza z domu wychodzi z jakieś 0,5-1 m poniżej gruntu żeby nie przymarzło to co tam płynie icon_smile.gif. Są chyba na to jakieś normy. Zostaje wiec realnie z 1,5-1,8m spadku na 120m a to już będzie poniżej 2%. Da sie coś z tym zrobić?
Napisano
Przy wyjściu z domu przy głębokości 0,5 m możesz ocieplić rurę styropianem aż do głębokości 1 m. Ja tak u siebie zrobiłem i jak na razie nic nie zamarzło i oby nie icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

To jest cytat z Wikipedii mówiący o układzie wysokości Zero Wisły

Czy te wartości są dokładne? A jeżeli są to które?


A co mnie to obchodzi? Nie jestem geodetą. Mam na mapie konkretne rzędne i nie wnikam czy układ jest z Kronsztad czy z Pcimia. W omawianym przypadku nie ma to absolutnie żadnego znaczenia i nic nikomu nie miesza. Rzędne są czytelne i spełniają swoją rolę. Ale częściowo sam jestem sobie winien. Gdybym nie napisal zbyt szczegółowo to byś mi nie wyskoczył z lekcjami geografii i spokojnie czekałbym na merytoryczną odpowiedź.
Myślę że nie ma co dalej drążyć OT, bo w Warszawie jest jak jest i oficjalną podstawą rzędnych na mapach do celów projektowych jest poziom Wisły. Żeby nie robić zamieszania trzymajmy się tego.

Cytat

Przy wyjściu z domu przy głębokości 0,5 m możesz ocieplić rurę styropianem aż do głębokości 1 m. Ja tak u siebie zrobiłem i jak na razie nic nie zamarzło i oby nie icon_biggrin.gif

Zostaje mi wiec ok głębokości 1,9m na 120m. To jakieś 1,6% spadku. Obawiam się że może być za mało.
Napisano
Cytat

Zostaje mi wiec ok głębokości 1,9m na 120m. To jakieś 1,6% spadku. Obawiam się że może być za mało.


To tak na razie teoretycznie ,może jak zaczniesz kopać okaże się że ten spadek uzyskasz lub nie . Gdyby się okazało ,że spadek za mały to można zastosować pompę.
Możesz dla rozwiania swoich wątpliwości wynająć geodetę i wtedy będziesz wiedział dokładnie jaki będzie spadek.
Zresztą i tak będziesz chyba musiał mieć zrobiony projekt przyłącza do kanalizy, więc geodeta Cię nie ominie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No właśnie nie mam jeszcze możliwości wejścia na strych żeby zobaczyć jak to jest zrobione natomiast izolację chyba się od strony ciepłej  się kładzie prawidłowo, tak mi się przynajmniej wydaje. Natomiast pomysł nie jest wcale zły jakbym miał możliwość podniesienia wełny i uszczelnienia  miejsc gdzie przewody by przechodziły. A może tak zrobić jak już będę miał dojście zdjąć wełnę zrobić otwory przełożyć w peszlach przewody,  uszczelnić i położyć znowu wełnę. W planach było ocieplanie stropu na piętrze i nie wiem skąd mi się to wzięło że ubzdurałem sobie że to będzie dach dopiero po fakcie obudziłem się z ręką w nocniku że to chodzi o strop a nie dach 😅 cóż będę musiał kombinować.
    • I nie tylko z tego. On w dodatku gwiżdże na wszystko. Na wszystkich też. Sam słyszałem!
    • Nie zgadzam się. Troszkę uwagi, nie robić nic na hura i da się.     Pewnie tak, od przewodu centralnego, bo taka możliwość jest najłatwiejsza. Natomiast odnośnie otworów. Przy ich wierceniu otworówkami trzeba po prostu uważać przy kończeniu otworu. Może nawet ostatni milimetr dociąć nożem? Może na płycie jest wełna a dopiero na niej folia? To trzeba wyczuć, skoro nie wiemy co jest nad płytą. Kolejne będą pewnie łatwiejsze do wykonania. A odnośnie "żelastwa" to bez przesady, Stalka ma zawsze na końcu albo kulkę, albo na okrągło zarobiony koniec, aby nie zaczepiał o nic przy przeciskaniu. A żyły przymocowanego do niej przewodu zabezpiecza się na końcach taśmą izolacyjną, aby właśnie niczego nie kaleczyły. :Poza tym tu nie będą jakieś wielkie odległości, najwyżej kilka metrów, takie rzeczy robiłem bez wielkich przygotowań i da się zrobić, zapewniam. Przy "oczkach" to czasami odległości są takie, ze z drabiny da się schwycić rękami obydwa końce przewodu.    PS. Wiertło centralne do otwornicy trzeba skrócić aby nie sterczało więcej niż kilka milimetry nad poziom ząbków. 
    • Marne szanse na nieuszkodzenie paroizolacji. Myślę że w tym przypadku więcej strat niż korzyści. Teoretycznie możnaby dołożyć kolejną warstwę płyt, czyli drugi sufit, kupa roboty, bo napewno ta przestrzeń musi być czymś wypełniona, czyli np 5cm wełny o niskim współczynniku lambda. A na to też paroizolacja. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Sufit jest podwieszony na jętkach jaką metodą nie wiem, czy dobrze rozumiem wyznaczyć i wywiercić otwory i rozprowadzić od centralnego przewodu środka sufitu? A co z paroizolacją nie uszkodzę majtając tam jakimś żelastwem czy czymś w środku? A po drugie same otwory Jak zrobię to chyba przedziurawie paraizolację i będę musiał w jakiś sposób to sklejać chyba. Wybacz moje zacofanie nigdy wcześniej tego nie robiłem a chciałbym zrobić. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...