Skocz do zawartości

Ile mogę zaoszczędzić


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam wszystkich.
Planuje budowę domu w odległości do 20km od Lublina.
Mam bardzo skromny budrzet 250-270 tys. mam nadzieję że kupie działkę za te 50-70 tyś. i reszta zostanie na budowę domu i pozwolenia itd.
Domek o jakim śnie tj jakieś 100-120m2 podpiwniczony z poddaszem.
Planuje wziąść firmę do budowy w stanie SSZ a resztę zrobić sam.
Ile mogę zaoszczędzić wykonując inst.
1. elektryczną tylko położenie przedwodów bez podłączenia w rożdzielni (wygasły mi uprawnienia SEP)
2. CO na paliwo stałe wraz z podłączeniam kotła wszystko na gotowo
3. hydrałlikę i kan

dziękuję Michał Edytowano przez jankes_999 (zobacz historię edycji)
Napisano
W tych zakresach prac ,które wymieniłeś to max 20 tys możesz zaoszczędzić (tylko własna robocizna), natomiast do wykończenia domku braknie,oj i to dużo braknie.
Gdybyś te pieniążki miałbyś tylko na budowę domku to przy dobrych wiatrach byłbyś w stanie wybudować ten domek ale bez piwnicy.
Napisano
  Cytat

Muszę to jeszcze wszystko przekalkulować kolejny raz
icon_confused.gif

Rozwiń  

Przede wszystkim z takimi funduszami jakimi dysponujesz to po pirwsze zrezygnuj z piwnicy ,a po drugie rozglądaj się za domkiem około 80 m2 p.u.
Napisano
Ok dziękuję, ale planowałem ogrzewanie na paliwo stałe a parter i piec miałowy mmm... jakoś tego nie widzę. Może jakies inne ogrzewanie zastosuje. A co do tych 100m2 to mniej nie da rady, jakoś będę musiał zaoszczędzić na wykończenie
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
za 200 tyś zbudujesz bardzo prosty dom o pow do 100 m2 do stanu deweloperskiego (2000 zł/m2).
Musisz założyć, że budowac bezdziesz sam, bez ekip (wynagrodzenie ekip w moim piętrowym domu o pow. cał. 158 m2 to ok. 60 tyś.). Dlatego konstrukcja domu musi być mkaksymalnie prosta. Żadnych wykuszy, balkonów, słupów, wylewanych podciągów!
Dach płaski lub dwuspadowy kryty papą.
Okna typowe 150x150 (żadne tam przesuwne), jak planujesz wentylację mechaniczną, to zamiast okien wstaw fixy.
Odpada piwnica, garaż. Jeśli planujesz kocioł na paliwo stałe możesz dodać w tym samym kominie kominek, czyli kotłownia sąsiadować musi z salonem. Jeśli się nie stykają, kominek odpada, bo budowa osobnego komina to min 5 tyś. Wraz z kominkiem i obudową to min. 10 tyś więcej w budżecie.
Jakie masz uzbrojenie w media działki? Bo jak będzie szambo a nie kanaliza w granicy, przekroczysz budżet.
Napisano
  Cytat

w sensie, że buduje się jeden fundament pod komin, jedną wspólną konstrukcję na dwa przewody.

Rozwiń  

Tylko kominek przeważnie jest w salonie a kotłownia gdzieś na uboczu bryły budynku. Rzadkością jest aby kotłownia sąsiadowała z salonem.
Napisano (edytowany)
znam kilka takich projektów.
Przykład pierwszy z brzegu:


Wskazuję na punkty, które podrażają budowę.
Czasem lepiej wydać 5 tyś na projekt indywidualny domu projektowanego jako tani, niż 2,5 tyś na gotowca z przewymiarowanym zbrojeniem i kosztownymi ozdobnikami Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

znam kilka takich projektów.
Przykład pierwszy z brzegu:


Wskazuję na punkty, które podrażają budowę.
Czasem lepiej wydać 5 tyś na projekt indywidualny domu projektowanego jako tani, niż 2,5 tyś na gotowca z przewymiarowanym zbrojeniem i kosztownymi ozdobnikami

Rozwiń  


Co prawda to prawda. Suma summarum taki indywidualny wyjdzie nas nie tyle taniej ale na pewno nie będziemy nanosić na niego większych zmian. Oszczędność czasu i nerwów.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Zgadzam się z Tobą. Też jestem tego zdania, że Projekt jest bardzo ważny. Oszczędność nie zawsze idzie w parze z kupowaniem wszystkiego najtaniej. Nieraz lepiej zainwestować na początku, niż później żałować.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Nie jstem aż takim optymistajak Panowie wyzej, myślę że zaoszczędzisz ok. 15 tysięcy/ tylko na robociznie - ostatnio znowu ceny lecąna łeb na szyje. ogolnie malo pracy szczegolnie w okresie zimowym. Wydaje mi sie nawykonczenie zabraknie ci sporo kasy. Nawet na ikeowe sklejki bedzie malo, ale mimo wszystko powodenia.
Napisano
Stan deweloperski mojego domu o pow. całkowitej 160 m2 (piętrowy, nie z poddaszem) to 270 tyś . Energooszczędny, 20 cm styropianu czarnego na ścianach, rekuperacja, ogromne okna tarasowe, podłogówka z anhydrytem itd. Budowane wyłącznie ekipami (w tym murowanie nadziemia - 30 tyś)
Dlatego skromny dom do 100 m2, parterowy, stawiany własnymi rękoma - da się.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...