Skocz do zawartości

ocieplenie wokół murłaty


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
witam

ocieliłem już połowę dachu i nasunęło mi się taki pytanie
dach dwuspadowy
deskowanie
papa
dachówka
zamiast podbitki jest nadbitka
które rozwiązanie jest lepsze (zaznaczone w kółku)
1. styro ucięty na równo z górą murłaty i na to wełna
2. styro docięte do skosu i wełna dosunięta do styro

pytam bo nie ma podbitki i zastanawiam się czy tą szczeliną może nawiewać śnieg.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

witam

ocieliłem już połowę dachu i nasunęło mi się taki pytanie
dach dwuspadowy
deskowanie
papa
dachówka
zamiast podbitki jest nadbitka
które rozwiązanie jest lepsze (zaznaczone w kółku)
1. styro ucięty na równo z górą murłaty i na to wełna
2. styro docięte do skosu i wełna dosunięta do styro

pytam bo nie ma podbitki i zastanawiam się czy tą szczeliną może nawiewać śnieg.



kurcze 200 wyświetleń i 0 odpowiedci icon_cry.gif
Napisano (edytowany)
Wersja nr 1 jest lepsza. Ta z rysunku! Bo rysunki i opis się nie zgadzają...
A dlaczego? Ano, skoro chodzi Ci od podwiewanie, to droga dla niepożądanego śniegu jest dłuższa, będzie miał mniejszą szansę "załapać się" tam na stałe.

I nie narzekaj, że mało odpowiadających, bo tu jest najwięcej gości, którzy tylko czytają. A Twój post jest dopiero dobę... Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Wersja nr 1 jest lepsza. Ta z rysunku! Bo rysunki i opis się nie zgadzają...
A dlaczego? Ano, skoro chodzi Ci od podwiewanie, to droga dla niepożądanego śniegu jest dłuższa, będzie miał mniejszą szansę "załapać się" tam na stałe.

I nie narzekaj, że mało odpowiadających, bo tu jest najwięcej gości, którzy tylko czytają. A Twój post jest dopiero dobę...



masz rację opis się nie zgadza

część już zrobiłem zgodnie z rysunkiem drugim, dopiero teraz wpadłem że można zrobić to inaczej
rozumiem że to drugie rozwiązanie (drugi obrazek) jest też ok?
teraz będe robił jak na pierwszym obrazku
Napisano
Nic strasznego nie powinno się dziać. To tak w ogóle zależy od długości okapu, kąta nachylenia połaci dachowej, usytuowania budynku wobec stron świata, oraz obiektów w okolicy, mogących tworzyć lokalne zawirowania powietrza. Nieprzyjemne wiatry wieją najczęściej od zachodu, więc tam zadbaj bardziej, z innych stron nie powinno byc większej różnicy.
Napisano
Cytat

Żadna różnica - wygodniej wykonać wariant I. Folię dachową wywiń na styropian a szczelinę przykryj siatką żeby wróble nie wchodziły.



tak jak pisałem nie mam foli tylko papę.
miedzy styropianem a deskowaniem jest szczelina 3 cm abu tam wlatywało powietrze.
Fachowcy od ocieplenia nie przycinali stro pod kątem, ja teraz doklejam taki trójkąt wyciety ze styko aby wygkądało to jak na rys 1

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...