Skocz do zawartości

Kocioł kondensacyjny czy zwykły?


markos

Recommended Posts

Cytat

Ktoś mi może wyjaśnić prosto czym różni się kocioł kondensacyjny od kotła tradycyjnego?


Kocioł "tradycyjny" ma cieplejsze spaliny i parę wodną w nich. Para może zamieniać się w krople wody wskutek kondensacji i dzieje się to w kominie lub ponad nim. Jeśli temperatura spalin jest na tyle niska, że para wkrapla się w kominie a nie ucieka ze spalinami, to konieczne jest zainstalowanie rury kwasoodpornej, gdyż obecne w spalinach związki rozpuszczają się w kroplach wody i powstają żrące kwasy. Rozwiązaniem tego problemu może być podniesienie temperatury spalin, ale oznacza to większe straty.

Kocioł kondensacyjny ma niezbyt ciepłe spaliny. I para wodna skrapla się w samym kotle. Ponadto komin zawierający dwie koncentryczne rury (o ile taki zastosowano) powoduje, że "zimne" powietrze wciągane zewnętrzną rurą komina ogrzewa się od spalin mknących rura wewnętrzną. Do wysokiej sprawności kotła dodaje się energię pochodzącą ze skraplania pary wodnej w kotle i takie kociołki dzięki sprytnemu wyliczeniu (dzięki dodatkowemu źródłu ciepła ze skraplania) osiągają ponad 109% sprawności.
Link do komentarza
109% to sprawność marketingowa, ale faktem jest że kotły kondensacyjne są wydajniejsze od kotłów atmosferycznych, szczególnie jeśli współpracują z ogrzewaniem niskotemperaturowym.

Cytat

(...) gdyż obecne w spalinach związki rozpuszczają się w kroplach wody i powstają żrące kwasy.


A kiedyś to nie? icon_lol.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Kotły kondensacyjne wykorzystują dodatkowe ciepło spalin, dlatego ich sprawność jest ponad 100%



Witam,
gazowy kocioł kondensacyjny pracuje ze znacznie wyższą sprawnością niż tradycyjny kocioł gazowy. Sprawność kotła kondensacyjnego może wynosić nawet 109% przy pracy w parametrach niskotemperaturowych. Kotły kondensacyjne mają więc wyższą sprawność nawet o 21% niż kotły tradycyjne.
Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.
Pozdrawiam,

Rafał Cichocki
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...