Skocz do zawartości

Coś nie tak z moją instalacją elektryczną


stokrotka.35

Recommended Posts

Napisano
Całe okablowanie domu zrobił mi teściu.
Facet X-lat pracował w firmie budowlanej jako elektryk z uprawnieniami.
Teraz niestety uprawnienia wygasły, ale umiejętności myślę, że nie.

Ale, coś złego dzieje się z moją instalacją elektryczną.
Non-stop muszę wymieniać popalone żarówki.

W kuchni mam sprzęt z wtyczkami angielskimi /w tych wtyczkach są bezpieczniki - chyba 18A/ niestety się popaliły.
Znajomy wymienił mi wtyczki na polskie.

Ale boję się , że może mi się palić sprzęt elektryczny.
Jak prostym sposobem sprawdzić czy moja instalacja jest OK?

BARDZO PROSZĘ O POMOC
Napisano
Niech Ci ktoś zmierzy miernikiem jakie masz napięcie.
Napisano
Cytat

Drogie takie pomiary są?


Jakbym mieszkał bliżej to po znajomości gratis icon_biggrin.gif
Wystarczy prosty miernik elektroniczny ,kupisz go za 20-30 zł.

i sama zmierzysz no chyba ,że masz kogoś znajomego kto taki miernik posiada.

A powiedz bo to ważne,czy wcześniej było wszystko ok?
Napisano
Cytat

Całe okablowanie domu zrobił mi teściu.
Facet X-lat pracował w firmie budowlanej jako elektryk z uprawnieniami.
Teraz niestety uprawnienia wygasły, ale umiejętności myślę, że nie.


Masz fachowca/wykonawcę w rodzinie i nie ma kto ci zrobić pomiarów miernikiem?
A co on jako wykonawca mówi na przypadłości które Cię trapią?
Napisano
Właśnie, że chyba od początku był problem z poprzepalanymi żarówkami.

Tylko jak się coś robi na budowie to i żarówki w sposób fizyczny mogą być uszkadzane.

Ale wiem, że zawsze był problem, bo mimo ciągłego kupowania żarówek zawsze były poprzepalane i przekręcało się z jednej obudowy do drugiej
Napisano
Cytat

Masz fachowca/wykonawcę w rodzinie i nie ma kto ci zrobić pomiarów miernikiem?
A co on jako wykonawca mówi na przypadłości które Cię trapią?



Nawet nie chce słyszeć, że mógłby zrobić coś nie tak / mój głupi wymysł jest to niby/

Nie mówiąc o przyjściu i sprawdzeniu.

Sama dla siebie chcę posprawdzać, by wiedzieć czy poprawiać tą instalacje, czy problem jest gdzie indziej / np. moje złe moce icon_evil.gif /
Napisano
Cytat

Właśnie, że chyba od początku był problem z poprzepalanymi żarówkami.

Tylko jak się coś robi na budowie to i żarówki w sposób fizyczny mogą być uszkadzane.

Ale wiem, że zawsze był problem, bo mimo ciągłego kupowania żarówek zawsze były poprzepalane i przekręcało się z jednej obudowy do drugiej


Ja u siebie na budowie kilka żarówek poszło ale to tylko z winy pracowników czy mojej,po prostu niechcący zawsze czymś było walnięte po żarówce icon_smile.gif ,ale nigdy aby tak same z siebie się przepalały.
Gdyby okazało,się że napięcie jest ok to szukaj dobrego elektryka i niech sprawdzi całą instalację.

Cytat

Nawet nie chce słyszeć, że mógłby zrobić coś nie tak / mój głupi wymysł jest to niby/

Nie mówiąc o przyjściu i sprawdzeniu.

Sama dla siebie chcę posprawdzać, by wiedzieć czy poprawiać tą instalacje, czy problem jest gdzie indziej / np. moje złe moce icon_evil.gif /


Jak twierdzi i jest pewien swego to co mu szkodzi przyjść i sprawdzić?
Napisano
Wiem, żarówki na budowie zawsze można wytłumaczyć ....
ale
mikrofala - kilka razy odgrzana pizza, pare razy popkorn - w sumie jak włączona była przez pół godziny w ostatnim półroczu to góra /nie mieszkam tam jeszcze/

czajnik - pare razy woda zagotowana

I żeby to spowodowało, że bezpieczniki 18 A w tyczkach padły - dziwne
Napisano
stokrotko, co mogłem to podpowiedziałem. Jak będziesz wiedziała coś więcej to może coś się zmieni w ocenie sytuacji.
A swoją drogą to szkoda ,że retro jest nieobecny,zawsze jak go trza to go nie ma icon_biggrin.gif
Napisano
A co z tym Twoim fachmanem,zrobił i nie chce sprawdzić?
Jak on ma takie opory aby zjawić się u Ciebie na budowie to ja bym mu się nie czapkował tylko wziął innego.
Ten miernik może być.
Napisano
Cytat

I coś w temacie ruszyło?




Na razie czekam na mój miernik, który zamówiłam przez allegro.

Ale znajomy mi mówił, że takie coś nie da mi żadnej odpowiedzi.

Trzeba po prostu zrobić profesjonalne pomiary
Napisano
Cytat

I żeby to spowodowało, że bezpieczniki 18 A w tyczkach padły - dziwne



Rzeczywiście dziwne. Ale tym miernikiem niewiele zmierzysz, chociaż napięcie można. Pytanie pierwsze. czy instalacja jest trójfazowa? Jak są porozdzielane fazy? Masz schemat rozdzielnicy głównej? Szczerze powiedziawszy, to trudno tak w ciemno cokolwiek powiedzieć.
Przepalanie się żarówek może być spowodowane zbyt wysokim napięciem, albo słabym odprowadzaniem ciepła z lamp, chociaż na budowie to raczej nie ma z tym problemow, więc powód jest chyba inny.
Z tymi bezpiecznikami we wtyczkach, to też nie wiem, czy tam były 18A. To wszystko trzeba by było sprawdzić.
Skoro teraz masz polskie wtyczki, dlaczego zabezpieczenia 16 A polskie nie reagują?

PS. I uwierz, w firmach uczą elektryków wszystkiego, tylko nie wykonywania instalacji elektrycznych.


PS. Znajomy ma rację. Na pomiarach wszystko wyłazi, ale takim miernikiem tego nie da się zrobić. Pomiarowcy - elektrycy mają własny sprzęt.
Gość elpapiotr
Napisano (edytowany)
Cytat

Ale znajomy mi mówił, że takie coś nie da mi żadnej odpowiedzi.

Trzeba po prostu zrobić profesjonalne pomiary


Przede wszystkim przegląd, czyli po prostu wykonać oględziny szczegółowe.
Trzeba zrobić sprawdzenie instalacji, pomierzyć napięcia na zasilaniu a następnie w gniazdach 230 V i miejscach zainstalowania źródeł światła.
Dopiero na końcu ciągłość przewodów oraz kontrola SWZ.
Ja się obawiam, że brak N na obwodach 230 V przy obecności faz, i może powstać tzw. "pływające zero" w części instalacji. Edytowano przez elpapiotr (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czyli co?

Źle podłączone gniazdka elektryczne



Nie, tylko przy braku własciwego połączenia przewodu neutralnego, rozkład napięć fazowych nie jest równy. I zmienia się ze zmianą obciążenia na fazach.


PS. Witaj Pawełku, dawno Cię tu nie było!
Napisano
Cytat

Nie, tylko przy braku własciwego połączenia przewodu neutralnego, rozkład napięć fazowych nie jest równy. I zmienia się ze zmianą obciążenia na fazach.




Może coś w tym być, bo akurat w kuchni mam 3 gniazdka wyciągnięte z jednego i tu właśnie doszło do tych przepaleń bezpieczników.

A te 3 gniazdka nie robił elektryk
Gość elpapiotr
Napisano (edytowany)
Cytat

Może coś w tym być, bo akurat w kuchni mam 3 gniazdka wyciągnięte z jednego i tu właśnie doszło do tych przepaleń bezpieczników.
A te 3 gniazdka nie robił elektryk


I zachodzi pytanie zasadnicze - czy te gniazda są zasilane z jedne, czy też z 2-, 3-faz ?
Swoją drogą przepalenie bezpieczników przeważnie zachodzi przy zwarciu lub przeciążeniu obwodu nim zabezpieczanego.

Tylko że ... 3 gniazda wyciągnięte z jednego - rozumiem że zasilane z niego.
Tak więc powinna być ta sama faza


PS. Witam, witam Stasiu, rzadko piszę tutaj, ale zaglądam. Edytowano przez elpapiotr (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Może coś w tym być, bo akurat w kuchni mam 3 gniazdka wyciągnięte z jednego i tu właśnie doszło do tych przepaleń bezpieczników.

A te 3 gniazdka nie robił elektryk



Przyjedź na zlot to pogadamy i umowimy się na remont.


Cytat

PS. Witam, witam Stasiu, rzadko piszę tutaj, ale zaglądam.



Ty też przyjedź! icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...