Skocz do zawartości

Izolacja pionowa płyty fundamentowej


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Chciałbym samemu zrobić izolację pionową płyty fundamentowej.
Mam 0,5 metra pospółki na to styropian, folie, zbrojenie i beton.
Styropianu mam 20 cm + 25 cm płyta jak zresztą widać na zdjęciu, które załączam.

Jak zrobić na płycie izolację pionową krok po kroku? Jaki materiał? Nie mam jeszcze zrobionego drenażu i rynien więc dajcie znać czy to zrobić wcześniej czy też później lub nie ma to znaczenia. Będę wdzięczny za info. W sieci jakoś nie mogłem znaleźć osób, które robiły to na płycie, same ławy.

Pozdrawiam
Kuba

DSC01446.jpg

Napisano
Tak jak masz w projekcie. Cwaniak, który ci zrobił ten fundament (również projekt) powinien dostarczyć kompleksowe rozwiązanie.
Mam takie pytanie pod tym szarym pasem (beton?) te dwie białe warstwy to styropian ?
Napisano
Tak to termonium fundament organiki 2x po 10 cm a pomiedzy tym folia.
Nizej masz pospólki 0,5 metra.
W zasadzie to jak przykladalem styropian (zostalo mi 21 plyt fundamentowych) to mam nierownosci pomiedzy styropianem a betonem i czym to dodatkowo wyrownac?

Popatrze w projekt jak to zaplanowal architekt/konstruktor.
Napisano
Wymieniony przez Ciebie produkt nie nadaje się do takiego stosowania.
Na stronie producenta masz umieszczoną tzw. Deklarację właściwości użytkowych. Pkt. 3 opisuje możliwe zastosowanie - tylko "izolacja cieplna w budynkach", a powinna być dodatkowo "nośność".
Opis "służy do izolacji ścian piwnic i fundamentów" powinien być rozumiany w taki sposób "służy do izolacji ścian piwnic i ścian fundamentów".
Moim zdaniem będziesz miał problem.
Napisano
Cytat

Styropian, ktory mi zostal byl pod plyte i nie wiem czy nada sie do ocieplenia pionowego stad moj post i pytania icon_smile.gif
Jak to zrobic?


Właśnie pod płytę nie wolno stosować takiego materiału.
Napisano
Przed chwila rozmawialem z konstruktorem oraz z dyrektorem Organiki i obaj potwierdzili ze jest ok. Ja mam parterowy domek bez poddasza uzytkowego.
Ale obaj powiedzieli ze lepszy bylby xps ... No i wez tu kurna miej kierownika budowy i weryfikuj materialy z architektem.

icon_evil.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Przed chwila rozmawialem z konstruktorem oraz z dyrektorem Organiki i obaj potwierdzili ze jest ok.


W takim razie:
- niech dyrektor Organiki da to na piśmie, tj. wystawi Deklarację właściwości użytkowych z uzupełnieniem pkt. 3 o spełnienie "wymagania podstawowego nr 1" (to dotyczy właśnie nośności), ma do tego pełne prawo (jeżeli sprawdził, że materiał spełnia takie wymagania)
- niech konstruktor opisze dokładnie wszystkie warstwy (z wyraźnym opisem materiału producenta itp) i z oświadczeniem ( zgodnym z Prawem budowlanym) dołączy do dokumentacji budowy, chyba, że tak dokładnie masz opracowany projekt, który został załączony do pozwolenia na budowę.
==============
W tym opisie konstruktora powinna się również znaleźć informacja, której szukasz od początku - jak zabezpieczyć boki. Edytowano przez adam_50 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam,
Chciałbym samemu zrobić izolację pionową płyty fundamentowej.
Mam 0,5 metra pospółki na to styropian, folie, zbrojenie i beton.
Styropianu mam 20 cm + 25 cm płyta jak zresztą widać na zdjęciu, które załączam.

Jak zrobić na płycie izolację pionową krok po kroku? Jaki materiał? Nie mam jeszcze zrobionego drenażu i rynien więc dajcie znać czy to zrobić wcześniej czy też później lub nie ma to znaczenia. Będę wdzięczny za info. W sieci jakoś nie mogłem znaleźć osób, które robiły to na płycie, same ławy.

Pozdrawiam
Kuba


Nie widzę tu problemu. Pozostały styropian można wykorzystać do izolacji pionowej.Technologia ocieplenia taka sama jak przy izolowaniu ścian fundamentowych, a większe nierówności między płytą a styropianem trzeba usunąć np. przez skucie, zeszlifowanie betonu. Płyty pionowe powinny sięgać od podłoża pod izolacją płyty fundamentowej. Bok betonowej płyty trzeba zaimpregnować emulsją asfaltowo-kauczukowaą (dysperbitem).
Napisano
Tak się zastanawiam po co adam_50 bije niepotrzebnie pianę strasząc o niewłaściwym styropianie. Projektant przyjął jakąś wytrzymałość styropianu (dla tego materiału wynosi ona powyżej 100kPa przy odkszłceniach względnych nie większych niż 10%) i ten parametr jest istotny dla takiego możliwości użycia materiału a nie opis zastosowania. Za konstrukcję odpowiada projektant i tylko on może ocenić czy użyty materiał spełnia wymagania wytrzymałościowe.
Napisano
Nie traktuje tego posta jak bicie piany, ale jako informacja ktora warto zweryfikowac.
Zarowno konstruktor, architekt i kierownik budowy potwierdzili zasadnosc takiego wyboru (termonium fundament) i opisali dlaczego. Trafia to do mnie choc mowili o xps ale twierdza ze ich wybor jest dla mnie odpowiedni.

Dowiedzialem sie tez ze dysperbit musi byc przygotowany do ewentualnego styku ze styropianem. Konstruktor mowil o nalozeniu 3 warstw.
Napisano
Cytat

Witam,
Chciałbym samemu zrobić izolację pionową płyty fundamentowej.
Mam 0,5 metra pospółki na to styropian, folie, zbrojenie i beton.
Styropianu mam 20 cm + 25 cm płyta jak zresztą widać na zdjęciu, które załączam.


Nic nie wspominasz o opasce przeciwwysadzinowej.
Napisano
Cytat

Z tego by wynikało że Twój dom stoi na gruncie o przepuszczalności co najmniej dobrej z niskim poziomem wod gruntowych.
To w sumie powód do zadowolenia.



Z tym bym polemizował, ale 0,5 metra pospółki dobrze zagęszczonej plus 2 badania geotechniczne oraz milion pieczątek konstruktora (architekt to u mnie inna osoba) to może dawać do myślenia, ze jednak wiedzieli co robią icon_lol.gif

NO nic jadę malować na czarno płytę icon_cool.gif
Napisano
Pieczątki gruntu Ci nie ogrzeją/zaizolują.
Zadaniem pospółki jest odsunięcie wilgoci gruntu od samej płyty.
Obliczeniowa głębokość przemarzania gruntu jest zależna od strefy klimatycznej, ale głębokość faktyczna do jakiej grunt przemarza zależna jest od czasu trwania (ustabilizowania) temperatur ujemnych, ich wartości, zawilgocenia gruntu, jak i pokrywy śnieżnej – świeży śnieg ponad 3 razy gorzej przewodzi ciepło niż suchy piasek.

Tu jest przykład, może niezbyt precyzyjny, rozkładu izoterm w gruncie dla fundamentu tradycyjnego opartego na ławach, ale pozwala zrozumieć zasadę rozchodzenia się "zimna" w strefie brzegowej fundamentu.






Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...