Skocz do zawartości

Izolacja pionowa płyty fundamentowej


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Chciałbym samemu zrobić izolację pionową płyty fundamentowej.
Mam 0,5 metra pospółki na to styropian, folie, zbrojenie i beton.
Styropianu mam 20 cm + 25 cm płyta jak zresztą widać na zdjęciu, które załączam.

Jak zrobić na płycie izolację pionową krok po kroku? Jaki materiał? Nie mam jeszcze zrobionego drenażu i rynien więc dajcie znać czy to zrobić wcześniej czy też później lub nie ma to znaczenia. Będę wdzięczny za info. W sieci jakoś nie mogłem znaleźć osób, które robiły to na płycie, same ławy.

Pozdrawiam
Kuba

DSC01446.jpg

Napisano
Tak jak masz w projekcie. Cwaniak, który ci zrobił ten fundament (również projekt) powinien dostarczyć kompleksowe rozwiązanie.
Mam takie pytanie pod tym szarym pasem (beton?) te dwie białe warstwy to styropian ?
Napisano
Tak to termonium fundament organiki 2x po 10 cm a pomiedzy tym folia.
Nizej masz pospólki 0,5 metra.
W zasadzie to jak przykladalem styropian (zostalo mi 21 plyt fundamentowych) to mam nierownosci pomiedzy styropianem a betonem i czym to dodatkowo wyrownac?

Popatrze w projekt jak to zaplanowal architekt/konstruktor.
Napisano
Wymieniony przez Ciebie produkt nie nadaje się do takiego stosowania.
Na stronie producenta masz umieszczoną tzw. Deklarację właściwości użytkowych. Pkt. 3 opisuje możliwe zastosowanie - tylko "izolacja cieplna w budynkach", a powinna być dodatkowo "nośność".
Opis "służy do izolacji ścian piwnic i fundamentów" powinien być rozumiany w taki sposób "służy do izolacji ścian piwnic i ścian fundamentów".
Moim zdaniem będziesz miał problem.
Napisano
Cytat

Styropian, ktory mi zostal byl pod plyte i nie wiem czy nada sie do ocieplenia pionowego stad moj post i pytania icon_smile.gif
Jak to zrobic?


Właśnie pod płytę nie wolno stosować takiego materiału.
Napisano
Przed chwila rozmawialem z konstruktorem oraz z dyrektorem Organiki i obaj potwierdzili ze jest ok. Ja mam parterowy domek bez poddasza uzytkowego.
Ale obaj powiedzieli ze lepszy bylby xps ... No i wez tu kurna miej kierownika budowy i weryfikuj materialy z architektem.

icon_evil.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Przed chwila rozmawialem z konstruktorem oraz z dyrektorem Organiki i obaj potwierdzili ze jest ok.


W takim razie:
- niech dyrektor Organiki da to na piśmie, tj. wystawi Deklarację właściwości użytkowych z uzupełnieniem pkt. 3 o spełnienie "wymagania podstawowego nr 1" (to dotyczy właśnie nośności), ma do tego pełne prawo (jeżeli sprawdził, że materiał spełnia takie wymagania)
- niech konstruktor opisze dokładnie wszystkie warstwy (z wyraźnym opisem materiału producenta itp) i z oświadczeniem ( zgodnym z Prawem budowlanym) dołączy do dokumentacji budowy, chyba, że tak dokładnie masz opracowany projekt, który został załączony do pozwolenia na budowę.
==============
W tym opisie konstruktora powinna się również znaleźć informacja, której szukasz od początku - jak zabezpieczyć boki. Edytowano przez adam_50 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam,
Chciałbym samemu zrobić izolację pionową płyty fundamentowej.
Mam 0,5 metra pospółki na to styropian, folie, zbrojenie i beton.
Styropianu mam 20 cm + 25 cm płyta jak zresztą widać na zdjęciu, które załączam.

Jak zrobić na płycie izolację pionową krok po kroku? Jaki materiał? Nie mam jeszcze zrobionego drenażu i rynien więc dajcie znać czy to zrobić wcześniej czy też później lub nie ma to znaczenia. Będę wdzięczny za info. W sieci jakoś nie mogłem znaleźć osób, które robiły to na płycie, same ławy.

Pozdrawiam
Kuba


Nie widzę tu problemu. Pozostały styropian można wykorzystać do izolacji pionowej.Technologia ocieplenia taka sama jak przy izolowaniu ścian fundamentowych, a większe nierówności między płytą a styropianem trzeba usunąć np. przez skucie, zeszlifowanie betonu. Płyty pionowe powinny sięgać od podłoża pod izolacją płyty fundamentowej. Bok betonowej płyty trzeba zaimpregnować emulsją asfaltowo-kauczukowaą (dysperbitem).
Napisano
Tak się zastanawiam po co adam_50 bije niepotrzebnie pianę strasząc o niewłaściwym styropianie. Projektant przyjął jakąś wytrzymałość styropianu (dla tego materiału wynosi ona powyżej 100kPa przy odkszłceniach względnych nie większych niż 10%) i ten parametr jest istotny dla takiego możliwości użycia materiału a nie opis zastosowania. Za konstrukcję odpowiada projektant i tylko on może ocenić czy użyty materiał spełnia wymagania wytrzymałościowe.
Napisano
Nie traktuje tego posta jak bicie piany, ale jako informacja ktora warto zweryfikowac.
Zarowno konstruktor, architekt i kierownik budowy potwierdzili zasadnosc takiego wyboru (termonium fundament) i opisali dlaczego. Trafia to do mnie choc mowili o xps ale twierdza ze ich wybor jest dla mnie odpowiedni.

Dowiedzialem sie tez ze dysperbit musi byc przygotowany do ewentualnego styku ze styropianem. Konstruktor mowil o nalozeniu 3 warstw.
Napisano
Cytat

Witam,
Chciałbym samemu zrobić izolację pionową płyty fundamentowej.
Mam 0,5 metra pospółki na to styropian, folie, zbrojenie i beton.
Styropianu mam 20 cm + 25 cm płyta jak zresztą widać na zdjęciu, które załączam.


Nic nie wspominasz o opasce przeciwwysadzinowej.
Napisano
Cytat

Z tego by wynikało że Twój dom stoi na gruncie o przepuszczalności co najmniej dobrej z niskim poziomem wod gruntowych.
To w sumie powód do zadowolenia.



Z tym bym polemizował, ale 0,5 metra pospółki dobrze zagęszczonej plus 2 badania geotechniczne oraz milion pieczątek konstruktora (architekt to u mnie inna osoba) to może dawać do myślenia, ze jednak wiedzieli co robią icon_lol.gif

NO nic jadę malować na czarno płytę icon_cool.gif
Napisano
Pieczątki gruntu Ci nie ogrzeją/zaizolują.
Zadaniem pospółki jest odsunięcie wilgoci gruntu od samej płyty.
Obliczeniowa głębokość przemarzania gruntu jest zależna od strefy klimatycznej, ale głębokość faktyczna do jakiej grunt przemarza zależna jest od czasu trwania (ustabilizowania) temperatur ujemnych, ich wartości, zawilgocenia gruntu, jak i pokrywy śnieżnej – świeży śnieg ponad 3 razy gorzej przewodzi ciepło niż suchy piasek.

Tu jest przykład, może niezbyt precyzyjny, rozkładu izoterm w gruncie dla fundamentu tradycyjnego opartego na ławach, ale pozwala zrozumieć zasadę rozchodzenia się "zimna" w strefie brzegowej fundamentu.






Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...