Skocz do zawartości

Zamek magnetyczny w drzwiach przylgowych


Recommended Posts

Napisano
Czy prawdą jest że zamki magnetyczne w drzwiach przylgowych nie sprawdzają ze względu na zbyt mały zakres regulacji.

Stosowanie zamków magnetycznych ma sens tylko w drzwiach bezprzylgowych? Ma sens ze względów estetycznych to napewno.

Czy ktoś podzieli się szybką odpowiedzią?

Napisano
Cytat

Czy prawdą jest że zamki magnetyczne w drzwiach przylgowych nie sprawdzają ze względu na zbyt mały zakres regulacji.

Stosowanie zamków magnetycznych ma sens tylko w drzwiach bezprzylgowych? Ma sens ze względów estetycznych to napewno.

Czy ktoś podzieli się szybką odpowiedzią?


Nie mam większych doświadczeń z zamkami magnetycznymi - nie pomogę rozwiać wątpliwości.
Druga sprawa - dla mnie zamek magnetyczny jest hmmm... zbytkiem?
Napisano
Cytat

Nie mam większych doświadczeń z zamkami magnetycznymi - nie pomogę rozwiać wątpliwości.
Druga sprawa - dla mnie zamek magnetyczny jest hmmm... zbytkiem?



Ja mam w tej samej cenie magnetyczny albo zwykły Abloy albo inaczej firma wprowadziła do oferty zamki magnetyczne jako standard a zwykłe ma tyko niewielkie ilości z starych zapasów.

Ale teraz będą tylko zamki magnetyczne.

Zarówno w drzwiach bezprzylgowych jak i w drzwiach przylgowych.
Napisano
Cytat

Czy prawdą jest że zamki magnetyczne w drzwiach przylgowych nie sprawdzają ze względu na zbyt mały zakres regulacji.

Stosowanie zamków magnetycznych ma sens tylko w drzwiach bezprzylgowych? Ma sens ze względów estetycznych to napewno.

Czy ktoś podzieli się szybką odpowiedzią?



Zalezy co kto rozumie przez te terminy.
Masz na przykład zamykane drzwi lodówki. Wg Ciebie to przylgowy zamek, czy nie? A drzwi do kabin prysznicowych, to mają zamki przylgowe, czy nie?
Bo biorąc rzecz literalnie, to przylgowe są wtedy, jeśli magnesy się stykają bezpośrednio, albo magnes styka się ze stalą. Otóż nie jest to sytuacja korzystna. Bo siła potrzebna do ich rozdzielenia jest znaczna i maleje w wielokrotnej potędze przy powstaniu odległości pomiędzy nimi. Czyli, mowiąc inaczej, oderwanie ich od siebie wymaga szarpnięcia, a po powstaniu szczeliny siła ich przyciągania jest mizerna. Co nie jest ani miłe, ani wygodne.
Dlatego wprowadzono modyfikację, dając jakąś niemagnetyczną przekładkę pomiedzy nimi, a wtedy nie trzeba szarpać drzwi w celu otwarcia, natomiast siła przyciągania jest dostateczna, aby samoistnie utrzymać przyleganie powierzchni.W drzwiach lodówki jest to plastikowa osłona na taśmę magnetyczną, w drzwiach kabin prysznicowych jest podobnie.
O to chodzi?
Napisano
Może nie zbyt jasno to napisałem ale chodzi o drzwi wewnętrzne do pomieszczeń gdzie mamy dwa rodzaje drzwi
przylgowe oraz bezprzylgowe.

Zamówiłem drzwi wewnętrzne w pewnej dużej firmie są to drzwi przylgowe czyli skrzydło drzwi nachodzi na ościeżnicę.

Dzisiaj zadzwoniła do mnie firma u której zamawiałem drzwi że mają pierwszy przypadek że mają problem z zamykaniem się drzwi z zamkiem magnetycznym.

Pytają się mnie czy nie chce zamienić zamka magnetycznego na zwykły ponieważ twierdzą że w przypadku drzwi przylgowych te zamki mogą się nie sprawdzać bo jest to nowość na rynku i nie jest do końca sprawdzona.

Napisano (edytowany)
Cytat

Może nie zbyt jasno to napisałem ale chodzi o drzwi wewnętrzne do pomieszczeń gdzie mamy dwa rodzaje drzwi
przylgowe oraz bezprzylgowe.



Ja Ciebie rozumiem, że chodzi o drzwi do pomieszczeń, tylko problem w tym czy chodzi tu o przyleganie skrzydła do futryny, czy przyleganie zamka, tego nie wiem? Czy problem w tym, że pozostaje szpara i nie mogą se dać rady?
U szwagra był taki problem, ale to były harmonijkowe...

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Ja Ciebie rozumiem, że chodzi o drzwi do pomieszczeń, tylko problem w tym czy chodzi tu o przyleganie skrzydła do futryny, czy przyleganie zamka, tego nie wiem? Czy problem w tym, że pozostaje szpara i nie mogą se dać rady?
U szwagra był taki problem, ale to były harmonijkowe...



Jaki jest to problem to nie wiem tego montażysta mi nie powiedział może po porostu trzeba idealnie zamontować drzwi.

aha przypomniało mi się że w zamku magnetycznym jest podobno bardzo mały zakres regulacji tylko 0,8mm i jak drewno trochę zapracuje to drzwi chyba się nie zamykają.

A może montażysta ma jakiś inny interes żeby mnie namówić na mechaniczne zamki.

Stwierdził tylko że drzwi zamontowane kilka dni wcześniej miały jakiś problem z zamkiem magnetycznym a na początku było wszystko dobrze.

Montażysta drzwi na tej podstawie czyli pojedynczego problemu z zamkiem magnetycznym uznał że lepiej będzie nie ryzykować i zamontować stare zamki mechaniczne.

BTW jak uszkodzi się lub zablokuje zamek w drzwiach do których drzwi będzie łatwiej się włamać z zamkiem mechanicznym czy magnetycznym? Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Napisano
Włamać zawsze z magnetycznym icon_biggrin.gif
Podejrzewam, że te magnesy mają sztywne i małe, bo po to w lodówkach, czy drzwiach od kabiny stosuje się taśmy elastyczne na całej długości przylegania, żeby kompensowały małe odchyłki. I wtedy nic nie ma prawa się dziać.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeżeli to mata w typie Mapei MAPEGUARD WP 200, to ją można układać pod płytkami. Tzn. na podłoże daje się warstwę kleju, potem matę, znów klej i płytki. Jako akcesoria są systemowe taśmy, narożniki itp. Chociaż ja bym sprawdził czy nie da się ułożyć przy ścianach dwuwarstwowo i wywinąć po prostu na ścianę. Tak najpewniej da się też ukształtować przejście spod płytek pod brodzik.  W wersji, gdy mata trafia bezpośrednio na OSB nie bardzo rozumiem w czym ma być lepsza od dobrej jakości folii stosowanej w podłogach na gruncie. Oczywiście, tu potrzebna byłaby jeszcze płynna folia i taśmy pod płytkami. Ewentualnie specjalny klej do płytek, który pełni także funkcję uszczelnienia pod płytkami.  Niezależnie od wybranego wariantu pozostaje pytanie na jakim stropie to wszystko robimy? Co tam było wcześniej? Jeżeli to strop drewniany to czy nie uwięzimy w nim wilgoci, układając od góry takie warstwy. 
    • Jest zasadnicza różnica pomiędzy systemem kominowym wykonanym z tworzywa sztucznego oraz rurą kanalizacyjną. W przypadku tej drugiej nikt nie bada jej odporności na działanie spalin, trwałości tworzywa i uszczelek w takich warunkach. Taka instalacja nie powinna przejść odbioru kominiarskiego. Szanujący się instalator kotłów też nie powinien tego tak wykonać.  
    • Szanowny Panie,   Pragniemy zapewnić, że każde zgłoszenie traktujemy indywidualnie i nie korzystamy z gotowych szablonów. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć Panu wszelkich niezbędnych informacji technicznych związanych z produktem, jego odpowiednim zastosowaniem i montażem, a także staramy się pomóc w ramach naszych możliwości. Rozumiemy, że jest Pan świadomy zaleceń dotyczących postępowania z blachą z antykondesatem. W związku z tym, nasza pomoc w tym zakresie może być już ograniczona. Nie możemy wypowiadać się w kwestii oceny jakości przeprowadzonych prac montażowych. W Pana przypadku, mając dodatkowo do czynienia z profilem trapezowym firmy Blachotrapez, zachęcamy do skorzystania z pomocy technicznej producenta lub skontaktowania się z niezależną jednostką organizacyjną – Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD).   W celu konsultacji lub inspekcji na budowie, która może skutkować wystawieniem opinii technicznej, zachęcamy do kontaktu z odpowiednim dla Pana lokalizacji oddziałem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Inspekcja ta odbywa się bezpośrednio na miejscu, a orzecznik PSD po przeprowadzeniu oględzin może wydać zalecenia wskazujące, co należy poprawić. Link do zamówienia opinii technicznej: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna  
    • Najpierw usuń samosiejki i śmieci z działki, potem wyrównaj teren i sprawdź ziemię – leśna gleba bywa kwaśna, więc może trzeba będzie dodać trochę ziemi ogrodowej albo wapna. Jak już uporządkujesz wszystko, możesz wysiać trawę (najlepiej cieniolubną) albo zrobić żwirowe ścieżki i kawałek miejsca do siedzenia. Nie musisz wszystkiego robić od razu – działaj etapami, będzie łatwiej ogarnąć.
    • Jak duży jest to budynek? Jaki jest spadek tego dachu? W dachach o małym spadku głównym czynnikiem zapewniającym wymianę powietrza pod pokryciem jest działanie wiatru. Czy ta taśma w kalenicy to taśma dekarska przeznaczona do układania w kalenicy? Bo takie są paroprzepuszczalne.  Czy te wąskie okienka-szczeliny w ścianach są czymś wypełnione, czy nimi wnika swobodnie powietrze? Im lepsza będzie wymiana powietrza w tym budynku, tym mniejsze będzie ryzyko kondensacji. Proszę sprawdzić czy do niej nadal dochodzi, gdy w tym budynku pozostawi się lekko uchylone wszystkie wejścia.  Natomiast samą blachę można próbować ratować usuwając zaprawę na styku z blachą przy zewnętrznych krawędziach (linie okapów) oraz zapewniając przepływ powietrza pod kalenicą (szczelina pod gąsiorem kalenicowym, nawet bez żadnej folii lub innego uszczelnienia). 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...