Skocz do zawartości

jaki ceownik na przęsło 1,5m


Recommended Posts

Napisano
jestem w trakcie robienia ogrodzenia
zdeka zmieniła mi się koncepcja i dwa przęsła będą wypełnione sztachetkami
długość ceownika 1,5m
wysokość sztachetek 1,3 - 1,5m (jeszcze nie wymierzyłem )
jakiej wielkości kupić ceownik aby się nie wyginał pod ciężarem sztachetek
ceownik chcę dać otwarciem do dołu tak abym mógł schować nakrętki śrub zamkowych
Gość mhtyl
Napisano
A nie lepiej kupić profil np prostokątny czy kwadratowy a sztachetki przykręcić wkrętami samonawiertnymi.Mniej roboty bo nie musisz wiercić otworów w teowniku i w sztachetkach,a i za sam materiał chyba zapłacisz mniej,
Napisano
Cytat

A nie lepiej kupić profil np prostokątny czy kwadratowy a sztachetki przykręcić wkrętami samonawiertnymi.Mniej roboty bo nie musisz wiercić otworów w teowniku i w sztachetkach,a i za sam materiał chyba zapłacisz mniej,



wtedy mógłbym dać nawet kątownik
a ja chcę dać śruby zamkowe
jak już od drogi nie będzie nakrętek to i od środka nie muszą być widoczne
śruby nie są wiele droższe
ceownik będę miał po dobrej cenie
tylko muszę podać wymiary
a nie chcę przesadzić aby nie dołożyć sobie roboty przy wierceniu
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

wtedy mógłbym dać nawet kątownik
a ja chcę dać śruby zamkowe
jak już od drogi nie będzie nakrętek to i od środka nie muszą być widoczne
śruby nie są wiele droższe
ceownik będę miał po dobrej cenie
tylko muszę podać wymiary
a nie chcę przesadzić aby nie dołożyć sobie roboty przy wierceniu


A jakie śruby planujesz dać?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

zamkowe, myślałem nad 4 ale na allegro nie znalazłem więc dam 5


Rozumiem,że chodzi o M5.
Pytam bo ceownik musi być na tyle duży czy raczej szeroki aby po wywierceniu otworu nakrętki nie było widać. Sądzę,że przy śrubie M5 albo M6 jeżeli te kryteria o których pisałem wcześniej zachowasz to spokojnie wytrzyma.
Napisano
Cytat

Rozumiem,że chodzi o M5.
Pytam bo ceownik musi być na tyle duży czy raczej szeroki aby po wywierceniu otworu nakrętki nie było widać. Sądzę,że przy śrubie M5 albo M6 jeżeli te kryteria o których pisałem wcześniej zachowasz to spokojnie wytrzyma.



30x30x2 wytrzyma?
Napisano
moim zdaniem za wiotki
swoją drogą chesz ten ceownik widzieć "od podwórka"?
może na niego poziomo dać też drewno?
no i ceownik? to może zimnogięty? gdzieś 40x40
Napisano
Cytat

moim zdaniem za wiotki
swoją drogą chesz ten ceownik widzieć "od podwórka"?
może na niego poziomo dać też drewno?
no i ceownik? to może zimnogięty? gdzieś 40x40



nie będzie widać, że to ceownik
chcę go dać aby wyglądał jak małe "n"
dobry pomysł z tą sztachetką w poziomie
jak będzie zrobione to przyłożę i zobaczę jak będzie to wyglądało
wezmę 40
wystarczy 2 czy brać 3 mm
4 mm to już raczej za gruby
Gość mhtyl
Napisano
Zwykły (on jest chyba odkuwany czy coś koło tego) byłby bardziej sztywniejszy ale i zapewne droższy i trudniejszy do wiercenia.Na długości 1,5 wystarczy dwa,przecież sztachetki tez usztywnia całe przęsło.
Napisano
wściekli się! Czołgami tam bedą jeździć? Ja mam przęsła ponad 2 metry i dałem tę trzydziestkę o której wspomniałeś na początku. Była fajna, dopóki mi TIR nie wjechał, ale nawet wtedy strzeliły śruby mocujące przęsło do wąsów słupka, a ceownik wygiął się łukowato. Nawet jedna sztacheta się nie złamała, bo TIR zatrzymał się na fundamencie.

Wszystko dało się wyprostować pod moimi nogami (w zimie to było i nie miałem rękawic). Poskakałem trochę po nim, ceownik sie wyprostował, jak ktoś nie wie, to nie zauważy. Kosztowało mnie to nowe 4 śruby M8 do mocowania przęsła.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...