Skocz do zawartości

Średnica komina do pieca na ekogroszek ok 45kw


Recommended Posts

Napisano
Polecam artykuł https://budujemydom.pl/instalacje/kominki-i-kominy/a/12892-jaki-komin-powinien-byc-do-kominka

Fragment tekstu:
Minimalna średnica przewodu dymowego to 15 cm (lub wymiar 14 × 14 cm). Jednak taka wielkość przewodu wystarczy tylko do kominka o mocy poniżej 10 kW. Wymaganą średnicę przewodu dymowego powinien obliczyć specjalista, uwzględniając przede wszystkim moc kominka oraz wysokość komina. Orientacyjnie można przyjąć, że średnica kanału dymowego nie powinna być mniejsza niż średnica króćca wylotu spalin z wkładu.
Napisano
Skonsultowałem się z producentem pieca który będę chciał zastosować i dowiedziałem się, że średnica jaka powinna być to 20-21cm pozostaje więc zlikwidować ten komin który jest i wybudować go od nowa z gotowych bloczków kominowych.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Skonsultowałem się z producentem pieca który będę chciał zastosować i dowiedziałem się, że średnica jaka powinna być to 20-21cm pozostaje więc zlikwidować ten komin który jest i wybudować go od nowa z gotowych bloczków kominowych.


O jakich bloczkach kominowych piszesz? Jeżeli już to komin systemowy z wkładem ceramicznym. Nie wiem czy wszystkie firmy produkujące kominy tak maja ,ale niektóre tak że średnica podłączenia komina jest jednakowa przy różnych średnicach przewodu dymowego.
Napisano
Średnica komina powinna być nie mniejsza od wylotu spalin z danego pieca .

Podawane 14x14 lub fi 150 są wartościami "MINIMALNYMI" dla kominków ale... :
1.patrz powyżej
2.doczytajcie o minimalnej wysokości...
3.odpowiednia powierzchnia otworu paleniska ...
4.zarastanie przekroju komina sadzami.... częste czyszczenie

Kominy 14x14 były często murowane do pieców kaflowych lub kuchni.
Planując kominek lepiej zacząć od komina 27x14 lub fi 200.
Gość mhtyl
Napisano
Panie Ekspert tu padło pytanie o kominy do pieca na ekogroszek a nie o kominy do kominka.
Napisano
Cytat

Kominy 14x14 były często murowane do pieców kaflowych lub kuchni.
Planując kominek lepiej zacząć od komina 27x14 lub fi 200.



nie planuje kominka, okazało się, że obecny komin jest jednocześnie ścianą nośną, dowiedziałem się o tym jak skułem go od dachu do stropu poddasza. Sufit na nim leży. Pomyślałem sobie, żeby może powiększyć jego średnicę z 14cm na 20cm ale czy jest to realne do wykonania? W tak powstały otwór chciałbym wstawić rurę kominową (jeśli tak fachowo się to nazywa)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

nie planuje kominka, okazało się, że obecny komin jest jednocześnie ścianą nośną, dowiedziałem się o tym jak skułem go od dachu do stropu poddasza. Sufit na nim leży. Pomyślałem sobie, żeby może powiększyć jego średnicę z 14cm na 20cm ale czy jest to realne do wykonania? W tak powstały otwór chciałbym wstawić rurę kominową (jeśli tak fachowo się to nazywa)


Rurę (wkład)) wstawisz ,ale nie tej średnicy co by miała być. Masz możliwość dostawienia komina zewnętrznego dwuwarstwowego albo murowanego systemowego z wkładem ceramicznym ? bo ten z cegły się nie nada do takiego pieca jaki chcesz kupić,prędzej czy później będzie wyłaził przez fugi kondensat.
Napisano
Cytat

Polecam artykuł https://budujemydom.pl/instalacje/kominki-i-kominy/a/12892-jaki-komin-powinien-byc-do-kominka

Fragment tekstu:
Minimalna średnica przewodu dymowego to 15 cm (lub wymiar 14 × 14 cm). Jednak taka wielkość przewodu wystarczy tylko do kominka o mocy poniżej 10 kW. Wymaganą średnicę przewodu dymowego powinien obliczyć specjalista, uwzględniając przede wszystkim moc kominka oraz wysokość komina. Orientacyjnie można przyjąć, że średnica kanału dymowego nie powinna być mniejsza niż średnica króćca wylotu spalin z wkładu.


Tekst o KOMINKACH dotyczył TEGO wpisu............

Cytat

nie planuje kominka, okazało się, że obecny komin jest jednocześnie ścianą nośną, dowiedziałem się o tym jak skułem go od dachu do stropu poddasza. Sufit na nim leży. Pomyślałem sobie, żeby może powiększyć jego średnicę z 14cm na 20cm ale czy jest to realne do wykonania? W tak powstały otwór chciałbym wstawić rurę kominową (jeśli tak fachowo się to nazywa)



Frezowanie z rozmiaru 14x14 daje najczęściej fi 180 .
Komin powinien być zabezpieczony przed przesiąkaniem, po frezowaniu wpuszczasz rurę albo firma powiększająca komin naciąga powierzchnie ścianek odpowiednim klejem .
Jeżeli zdecydujesz się na komin systemowy , szamotowy środek + pustak osłonowy, pamiętaj że rura stalowa od pieca powinna być podłączona "na miękko " inaczej uszkodzisz trójnik szamotowy .
A komin stalowy izolowany..cdn
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Frezowanie z rozmiaru 14x14 daje najczęściej fi 180 .



Udało się wyfrezować na 22cm, ekipa bardzo profesjonalnie podeszła do tematu i 2h zakończyli pracę. Posiałem gdzieś numer do nich, a szkoda bo warto ich polecać, jak znajdę to na pewno się kontaktem podzielę. Z tego co zauważyłem niewiele firm się tym zajmuje a dzięki temu zaoszczędziłem na budowie nowego komina.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...