Skocz do zawartości

Średnica komina do pieca na ekogroszek ok 45kw


Recommended Posts

Napisano
Polecam artykuł https://budujemydom.pl/instalacje/kominki-i-kominy/a/12892-jaki-komin-powinien-byc-do-kominka

Fragment tekstu:
Minimalna średnica przewodu dymowego to 15 cm (lub wymiar 14 × 14 cm). Jednak taka wielkość przewodu wystarczy tylko do kominka o mocy poniżej 10 kW. Wymaganą średnicę przewodu dymowego powinien obliczyć specjalista, uwzględniając przede wszystkim moc kominka oraz wysokość komina. Orientacyjnie można przyjąć, że średnica kanału dymowego nie powinna być mniejsza niż średnica króćca wylotu spalin z wkładu.
Napisano
Skonsultowałem się z producentem pieca który będę chciał zastosować i dowiedziałem się, że średnica jaka powinna być to 20-21cm pozostaje więc zlikwidować ten komin który jest i wybudować go od nowa z gotowych bloczków kominowych.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Skonsultowałem się z producentem pieca który będę chciał zastosować i dowiedziałem się, że średnica jaka powinna być to 20-21cm pozostaje więc zlikwidować ten komin który jest i wybudować go od nowa z gotowych bloczków kominowych.


O jakich bloczkach kominowych piszesz? Jeżeli już to komin systemowy z wkładem ceramicznym. Nie wiem czy wszystkie firmy produkujące kominy tak maja ,ale niektóre tak że średnica podłączenia komina jest jednakowa przy różnych średnicach przewodu dymowego.
Napisano
Średnica komina powinna być nie mniejsza od wylotu spalin z danego pieca .

Podawane 14x14 lub fi 150 są wartościami "MINIMALNYMI" dla kominków ale... :
1.patrz powyżej
2.doczytajcie o minimalnej wysokości...
3.odpowiednia powierzchnia otworu paleniska ...
4.zarastanie przekroju komina sadzami.... częste czyszczenie

Kominy 14x14 były często murowane do pieców kaflowych lub kuchni.
Planując kominek lepiej zacząć od komina 27x14 lub fi 200.
Gość mhtyl
Napisano
Panie Ekspert tu padło pytanie o kominy do pieca na ekogroszek a nie o kominy do kominka.
Napisano
Cytat

Kominy 14x14 były często murowane do pieców kaflowych lub kuchni.
Planując kominek lepiej zacząć od komina 27x14 lub fi 200.



nie planuje kominka, okazało się, że obecny komin jest jednocześnie ścianą nośną, dowiedziałem się o tym jak skułem go od dachu do stropu poddasza. Sufit na nim leży. Pomyślałem sobie, żeby może powiększyć jego średnicę z 14cm na 20cm ale czy jest to realne do wykonania? W tak powstały otwór chciałbym wstawić rurę kominową (jeśli tak fachowo się to nazywa)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

nie planuje kominka, okazało się, że obecny komin jest jednocześnie ścianą nośną, dowiedziałem się o tym jak skułem go od dachu do stropu poddasza. Sufit na nim leży. Pomyślałem sobie, żeby może powiększyć jego średnicę z 14cm na 20cm ale czy jest to realne do wykonania? W tak powstały otwór chciałbym wstawić rurę kominową (jeśli tak fachowo się to nazywa)


Rurę (wkład)) wstawisz ,ale nie tej średnicy co by miała być. Masz możliwość dostawienia komina zewnętrznego dwuwarstwowego albo murowanego systemowego z wkładem ceramicznym ? bo ten z cegły się nie nada do takiego pieca jaki chcesz kupić,prędzej czy później będzie wyłaził przez fugi kondensat.
Napisano
Cytat

Polecam artykuł https://budujemydom.pl/instalacje/kominki-i-kominy/a/12892-jaki-komin-powinien-byc-do-kominka

Fragment tekstu:
Minimalna średnica przewodu dymowego to 15 cm (lub wymiar 14 × 14 cm). Jednak taka wielkość przewodu wystarczy tylko do kominka o mocy poniżej 10 kW. Wymaganą średnicę przewodu dymowego powinien obliczyć specjalista, uwzględniając przede wszystkim moc kominka oraz wysokość komina. Orientacyjnie można przyjąć, że średnica kanału dymowego nie powinna być mniejsza niż średnica króćca wylotu spalin z wkładu.


Tekst o KOMINKACH dotyczył TEGO wpisu............

Cytat

nie planuje kominka, okazało się, że obecny komin jest jednocześnie ścianą nośną, dowiedziałem się o tym jak skułem go od dachu do stropu poddasza. Sufit na nim leży. Pomyślałem sobie, żeby może powiększyć jego średnicę z 14cm na 20cm ale czy jest to realne do wykonania? W tak powstały otwór chciałbym wstawić rurę kominową (jeśli tak fachowo się to nazywa)



Frezowanie z rozmiaru 14x14 daje najczęściej fi 180 .
Komin powinien być zabezpieczony przed przesiąkaniem, po frezowaniu wpuszczasz rurę albo firma powiększająca komin naciąga powierzchnie ścianek odpowiednim klejem .
Jeżeli zdecydujesz się na komin systemowy , szamotowy środek + pustak osłonowy, pamiętaj że rura stalowa od pieca powinna być podłączona "na miękko " inaczej uszkodzisz trójnik szamotowy .
A komin stalowy izolowany..cdn
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Frezowanie z rozmiaru 14x14 daje najczęściej fi 180 .



Udało się wyfrezować na 22cm, ekipa bardzo profesjonalnie podeszła do tematu i 2h zakończyli pracę. Posiałem gdzieś numer do nich, a szkoda bo warto ich polecać, jak znajdę to na pewno się kontaktem podzielę. Z tego co zauważyłem niewiele firm się tym zajmuje a dzięki temu zaoszczędziłem na budowie nowego komina.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...