Skocz do zawartości

Jaki garaż do domu jednorodzinnego?


Recommended Posts

Gość Benia
Dobry garaz to przedewszystkim garaz, do ktorego zlodziej sie latwo nie wlamie. No i oczywiscie - tani, i najlepiej z kanalem. Mozna sobie wybudowac kanal, a nad nim garaz blaszany.
Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...
Gość marya
prawda jest taka, że za jakość, w tym i zabezpieczenie, musisz zapłacić. Nie mamy jakichs specjalnych systemow zabezpieczen, uznalismy, że to, co daje w standardzie producent, w zupelności nam wystarczy.
jestem jednak zdania, ze w przypadku domu rodzinnego, kiedy garaz jest w bryle budynku, nie ma co oszczedzac ponad miare i warto zainwestowac w brame ocieplana. zreszta tak naprawde oszczedności są tu pozorne, wystarczy policzyc sobie, ile kosztuje ogrzewanie. jak garaz stoi osobni, to proszę bardzo, brama moze byc ciensza, ale jesli mamy garaz w domu, to musimy brac pod ogolna gospodarke energia w domu i koszty z nią związane. w naszym klimacie, ktory nas nie rozpieszcza i sezon grzewczy to praktycznie 8 miesiecy w roku, koszt bramy ogrzewanej bedzie sie zwracal w postaci NIZSZYch rachunkow za energię. ktora jakoś nie chce tanieć, a wręcz przeciwnie :D
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
Gość lord_enea
zle postawione pytanie imho. nie chodzi o to, skad ma pochodzic energia do ogrzewania bramy, tylko czy jest sens ogrzewac pol ulicy - bo za to placimy, fundujac sobie nieocieplana brame garazowa w garazu ktory znajduje sie w budynku mieszkalnym.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
No wlaśnie: też się zaczęliśmy w trakcie budowy zastanawiać, czy ciąć koszty i dać brame tańszą, nieocieploną, czy jednak zamontować bramę segmentową ocieplaną do naszego garazu. Wiadomo, że budując dom liczy się tę kasę i w którymś momencie przychodzi czas na rezygnowanie z rozwiązań, które wczesniej wydawały sie niezbędne, idealne, a teraz wychodzi na to, że jednak przedrażaja nam inwestycję. Jest trzecie wyjście i my do niego sięgnęliśmy: trzeba dobrze poszukać. Solidni producenci mają w ofercie bardzo sensowne rozwiazanie: promocję na produkty tzw. środka, czyli przyzwoita jakość i rozwiązanie dość popularne, ale tańsze. Zdecydowalismy sie na brame Hormanna, ocieplaną, segmentową z napedem. na promocji, więc wiadomo, że dość popularna, ale poki co nie stać nas na jakieś rozwiązania bardziej bajeranckie jak np bramy fasadowe do opracowania indywidualnego :)
Link do komentarza
Jeżeli garaż będzie miał ściany/stropy wspólne z resztą budynku to pamiętaj również o właściwej izolacji tych ścian i stropów po stronie zimniejszej. Pozwoli to na utrzymywanie niższej temperatury w garażu a jednocześnie zabezpieczy resztę budynku przed stratami ciepła. Poniżej schemat prawidłowej izolacji takich ścian i stropu proponowany przez Knauf Therm.

DSC01446.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...