Skocz do zawartości

Jaki garaż do domu jednorodzinnego?


Recommended Posts

Gość Benia
Napisano
Dobry garaz to przedewszystkim garaz, do ktorego zlodziej sie latwo nie wlamie. No i oczywiscie - tani, i najlepiej z kanalem. Mozna sobie wybudowac kanal, a nad nim garaz blaszany.
  • 10 miesiące temu...
Gość marya
Napisano
prawda jest taka, że za jakość, w tym i zabezpieczenie, musisz zapłacić. Nie mamy jakichs specjalnych systemow zabezpieczen, uznalismy, że to, co daje w standardzie producent, w zupelności nam wystarczy.
jestem jednak zdania, ze w przypadku domu rodzinnego, kiedy garaz jest w bryle budynku, nie ma co oszczedzac ponad miare i warto zainwestowac w brame ocieplana. zreszta tak naprawde oszczedności są tu pozorne, wystarczy policzyc sobie, ile kosztuje ogrzewanie. jak garaz stoi osobni, to proszę bardzo, brama moze byc ciensza, ale jesli mamy garaz w domu, to musimy brac pod ogolna gospodarke energia w domu i koszty z nią związane. w naszym klimacie, ktory nas nie rozpieszcza i sezon grzewczy to praktycznie 8 miesiecy w roku, koszt bramy ogrzewanej bedzie sie zwracal w postaci NIZSZYch rachunkow za energię. ktora jakoś nie chce tanieć, a wręcz przeciwnie :D
Napisano
Cytat

(...) koszt bramy ogrzewanej bedzie sie zwracal w postaci NIZSZYch rachunkow za energię. ktora jakoś nie chce tanieć, a wręcz przeciwnie icon_biggrin.gif


A ta energia do ogrzewania bramy to skąd niby za darmo ma pochodzić ?
  • 7 miesiące temu...
Gość lord_enea
Napisano
zle postawione pytanie imho. nie chodzi o to, skad ma pochodzic energia do ogrzewania bramy, tylko czy jest sens ogrzewac pol ulicy - bo za to placimy, fundujac sobie nieocieplana brame garazowa w garazu ktory znajduje sie w budynku mieszkalnym.
  • 1 rok temu...
Napisano
No wlaśnie: też się zaczęliśmy w trakcie budowy zastanawiać, czy ciąć koszty i dać brame tańszą, nieocieploną, czy jednak zamontować bramę segmentową ocieplaną do naszego garazu. Wiadomo, że budując dom liczy się tę kasę i w którymś momencie przychodzi czas na rezygnowanie z rozwiązań, które wczesniej wydawały sie niezbędne, idealne, a teraz wychodzi na to, że jednak przedrażaja nam inwestycję. Jest trzecie wyjście i my do niego sięgnęliśmy: trzeba dobrze poszukać. Solidni producenci mają w ofercie bardzo sensowne rozwiazanie: promocję na produkty tzw. środka, czyli przyzwoita jakość i rozwiązanie dość popularne, ale tańsze. Zdecydowalismy sie na brame Hormanna, ocieplaną, segmentową z napedem. na promocji, więc wiadomo, że dość popularna, ale poki co nie stać nas na jakieś rozwiązania bardziej bajeranckie jak np bramy fasadowe do opracowania indywidualnego :)
Napisano
Jeżeli garaż będzie miał ściany/stropy wspólne z resztą budynku to pamiętaj również o właściwej izolacji tych ścian i stropów po stronie zimniejszej. Pozwoli to na utrzymywanie niższej temperatury w garażu a jednocześnie zabezpieczy resztę budynku przed stratami ciepła. Poniżej schemat prawidłowej izolacji takich ścian i stropu proponowany przez Knauf Therm.

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...