Skocz do zawartości

Proszę o pomoc - konewncjonalny czy kondensacyjny


Recommended Posts

Witam.
Uprzejmie proszę o pomoc, bo się na tym nie znam. Szperam po internecie aby "dobrze wybrać" - mam wątpliwości.
Przyszedł mi czas na kupno nowego kotła z zamkniętą komorą spalania, 2 funkcyjny, bez zasobnika c.w.u.. Do tej pory używałem starego (rok prod 1991). Okropna rakieta! :(
Zastanawiam się czy kondensacyjny czy konwencjonalny. Szukałem w internecie i trafiłem na stronkę

Ades http://www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-a...tujesz-098.html

Piszą tam że kondensacyjny powyżej 100m2 mieszkania, ja mam tylko 86m2. Nowe budownictwo, dom ocieplony 12cm styropianu, jedno piętro. Instalacja jest przygotowana do niskotemperaturowego ogrzewania (powiększona ilość grzejników), ciśnieniowa.
Zastanawiam się nad dwoma markami Viessman oraz Junkers. Rodzice mają Viessman-a Vitopend 100- świetny:)
Tylko to najważniejsze pytanie kocioł kondensacyjny czy konwencjonalny?
Jeszcze raz proszę, pomóżcie, nie chcę przepłacić - każdego pieniądze gonią :(

Poprawiłem adres internetowy:) ponieważ nie działał

Pomóżcie proszęicon_smile.gif Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

A może ktoś podpowie jak to szacunkowo policzyć?


Policzyć możesz w sposób następujący:
1. powierzchnia domu ma niewiele do rzeczy, ważne jest zużycie gazu /planowane; kłania się OZC/,
2. kocioł kondensacyjny w porównaniu z kotłem z otwartą komorą spalania to oszczędność ok. 15 - 18 %,
3. znając zużycie gazu, jego cenę, różnicę w cenie kotłów możesz policzyć kiedy zwróci Ci się inwestycja w sprawniejszy kocioł.

Przykład:
Kocioł z otwartą komorą spalania
Zużycie gazu 2 000 m3 a 2,3 zł/m3. Koszt całkowity gazu - 4 600 zł.

Kocioł kondensacyjny.
Zużycie gazu o 15% mniejsze. 4 600 zł - 15% = 3 910 zł.

Oszczędzasz - 690 zł/rok.

Różnica w cenie zakupu kotłów np. 3 000 zł zwróci Ci się: 3 000 zł : 690 zł po ok. 4 latach.
Warto zainwestować w droższy kocioł.
Przy zwrocie po 8 - 10 latach raczej nie warto inwestować w sprawniejszy kocioł.
Musisz też uwzględnić, że kondensacyjny bez zasobnika będzie praktycznie pracował na rzecz CWU bez zjawiska kondensacji, a więc zużycie gazu będzie większe. Nie będzie też możliwa instalacja CWU z cyrkulacją.
Kocioł dwu funkcyjny to połączenie kotła do CO i przepływowego podgrzewacza wody. Warto o tym pamiętać.
Jeśli kocioł będzie wisiał w łazience, a zlew w kuchni przez ścianę, dom dobrze ogacony to nie ma co się bawić w kondensat.
Rachunki i wybór rozwiązania po stronie inwestora icon_wink.gif .

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Witam.
Uprzejmie proszę o pomoc, bo się na tym nie znam. Szperam po internecie aby "dobrze wybrać" - mam wątpliwości.
Przyszedł mi czas na kupno nowego kotła z zamkniętą komorą spalania, 2 funkcyjny, bez zasobnika c.w.u.. Do tej pory używałem starego (rok prod 1991). Okropna rakieta! :(
Zastanawiam się czy kondensacyjny czy konwencjonalny. Szukałem w internecie i trafiłem na stronkę

Ades http://www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-a...tujesz-098.html

Piszą tam że kondensacyjny powyżej 100m2 mieszkania, ja mam tylko 86m2. Nowe budownictwo, dom ocieplony 12cm styropianu, jedno piętro. Instalacja jest przygotowana do niskotemperaturowego ogrzewania (powiększona ilość grzejników), ciśnieniowa.
Zastanawiam się nad dwoma markami Viessman oraz Junkers. Rodzice mają Viessman-a Vitopend 100- świetny:)
Tylko to najważniejsze pytanie kocioł kondensacyjny czy konwencjonalny?
Jeszcze raz proszę, pomóżcie, nie chcę przepłacić - każdego pieniądze gonią :(

Poprawiłem adres internetowy:) ponieważ nie działał

Pomóżcie proszęicon_smile.gif



Witam,
Zaproponowany przez Pana kocioł kondensacyjny marki Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3 jest prawdopodobnie odpowiedni dla powierzchni Pana domu, przy podanej grubości izolacji i zastosowanej wentylacji mechanicznej. Aby dokonać prawidłowego doboru kotła, należałoby wykonać jeszcze obliczenie zapotrzebowania na ciepło. Natomiast zasobnik ciepłej wody użytkowej należy dobrać w zależności od zapotrzebowania na ciepłą wodę użytkową w Pana domu Proszę powiedzieć, ile ma Pan łazienek w domu oraz w jakie urządzenia są one wyposażone. Potrzebne są również informacje na temat liczby osób, które będą mieszkać w Pana domu. Dopiero po otrzymaniu tych danych będzie można udzielić informacji na temat doboru zasobnika.
Myślę, że najlepiej będzie, jeśli skonsultuje się Pan bezpośrednio z autoryzowanym instalatorem marki Junkers, który pomoże Panu w doborze urządzeń. Na stronie www.junkers.pl dostępna jest wyszukiwarka instalatorów. Będzie mógł więc Pan skontaktować się z instalatorem prowadzącym działalność najbliżej Pana domu.


Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.

Pozdrawiam,



Rafał Cichocki

________________________________

Konsultant Junkers
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...