Skocz do zawartości

Dom w rododendronach 5w


Recommended Posts

Gość mhtyl
Napisano (edytowany)
Cytat

Ogrzewanie podłogowe w łazience na górze.


Gratulacje z postępów icon_biggrin.gif
Ale jeżeli mogę słowo wtrącić ,to wydaje mi się że rurki od podłogówki są za rzadko rozłożone. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Chciałabym taki panek oświetleniowy w kuchni. tylko nigdzie nie widziałam żeby można było kupić. Macie pomysł, gdzie można to dostać,?



do oświetlenia polecam wieńce podświetlane LED czyli podświetlane spody szafek wykonane ze szkła, anodowanego aluminium i oświetlenia LED.
Modne i energooszczędne icon_smile.gif


Pozdrawiam,
Eko-m2
Napisano
Cytat

Gratulacje z posterów icon_biggrin.gif
Ale jeżeli mogę słowo wtrącić ,to wydaje mi się że rurki od podłogówki są za rzadko rozłożone.


A co jest nie tak z moimi postami? Za mało rozbudowane? :((( A jeśli chodzi o rurki w łazience to strasznie mnie Pan zasmucił. Niby ma byś jeszcze grzejnik na ścianie ale może rzeczywiście są za rzadko.
Gość mhtyl
Napisano (edytowany)
Cytat

A co jest nie tak z moimi postami?


icon_biggrin.gif Miało być z "postępów" ,już poprawiłem.

Cytat

A jeśli chodzi o rurki w łazience to strasznie mnie Pan zasmucił. Niby ma byś jeszcze grzejnik na ścianie ale może rzeczywiście są za rzadko.


Nie ma co się smucić, wszak będzie jeszcze grzejnik ale jak tak położy Ci rurki od podłogówki w salonie czy w kuchni to tragedia będzie.
A czy już posadzka w łazience zalana?

I jeszcze co widzę w tej łazience i uważam,że to błąd ,że rurki położył na całej powierzchni podłogi,a jak przyjdzie Ci wywiercić mocowanie na stelaż WC czy uchwyty do panela przy wannie? Miejsca gdzie będą stały szafki,wanna ,brodzik itd nie powinno być rurek. Bo zapewne rozstawienie co i gdzie w łazience masz. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

icon_biggrin.gif Miało być z "postępów" ,już poprawiłem.


Nie ma co się smucić, wszak będzie jeszcze grzejnik ale jak tak położy Ci rurki od podłogówki w salonie czy w kuchni to tragedia będzie.
A czy już posadzka w łazience zalana?

I jeszcze co widzę w tej łazience i uważam,że to błąd ,że rurki położył na całej powierzchni podłogi,a jak przyjdzie Ci wywiercić mocowanie na stelaż WC czy uchwyty do panela przy wannie? Miejsca gdzie będą stały szafki,wanna ,brodzik itd nie powinno być rurek. Bo zapewne rozstawienie co i gdzie w łazience masz.



Tak posadzki już są. To mnie załamałeś teraz, to jakiś partacz ten hydraulik. icon_eek.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

Chciałabym taki panel oświetleniowy w kuchni. tylko nigdzie nie widziałam żeby można było kupić. Macie pomysł, gdzie można to dostać,?


Takie oświetlenie kuchni wykonuje montażysta sufitu z płyt gipsowo-katronowych, i to taki montażysta, który ma pojęcie jak się to robi... Ponadto dodatkowo przy montażu szafek kuchennych trzeba zainstalować doświetlenie przestrzeni podszafkowej, czyli blatu roboczego.

Napisano
Cytat

Takie oświetlenie kuchni wykonuje montażysta sufitu z płyt gipsowo-katronowych, i to taki montażysta, który ma pojęcie jak się to robi... Ponadto dodatkowo przy montażu szafek kuchennych trzeba zainstalować doświetlenie przestrzeni podszafkowej, czyli blatu roboczego.




Panele oświetleniowe to przecież nie to samo co światełka w płycie gk.


Napisano
Cytat

Takie oświetlenie kuchni wykonuje montażysta sufitu z płyt gipsowo-katronowych, i to taki montażysta, który ma pojęcie jak się to robi... Ponadto dodatkowo przy montażu szafek kuchennych trzeba zainstalować doświetlenie przestrzeni podszafkowej, czyli blatu roboczego.



Czyli wycina się coś takiego z karton-gipsu? Myślałam że można kupić gotowy i tylko zamontować. Gdzieś w necie czytałam że to plafon ale takich dużych nie widziałam.
Napisano (edytowany)
Gdybym ja robił te "trójkąty podświetlane" to rozważyłbym zastosowanie właśnie płyty GK a od środka dałbym jakąś pleksę mleczną - a jako podświetlenie tego zastosowałbym jarzeniówki - tylko jak by je wtedy wymieniać ?? icon_confused.gif

PS.
Jednak chyba lepszym rozwiązaniem zamiast GK była by płyta OSB 10 / 12mm - zrobiona na skrzynię - dużo bardziej sztywna konstrukcja i spokojnie te wielkąty by się powycinało.

A tu na 100% listwy LED bym dał.


I gratuluję Dziennika Budowy icon_smile.gif Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...