Gość mhtyl Napisano 22 maja 2013 Udostępnij #1 Napisano 22 maja 2013 Otóż kupiłem w pewnej firmie okna (jest to zakład produkujący okna)wraz z montażem na które otrzymałem 5-cio letnią gwarancję.Niestety po dwóch latach właściciel zamknął firmę bo udał się na zasłużoną emeryturę.Po trzech,czterech miesiącach od zamknięcia firmy znalazł się nowy właściciel (podobno syn byłego właściciela ale to mało ważne) i przejął firmę wraz z nazwą (nazwa ta sama i logo firmy też i ta sama produkcja) i zakładem ,zmienił jedynie siedzibę biura. I teraz pytanie czy ma on obowiązek świadczyć usługi pogwarancyjne po uprzednim właścicielu a jeżeli nie On to czy ktoś powinien takie usługi świadczyć.Pytam bo wczoraj zacięło mi się okno ,jest uchył natomiast nie można zamknąć ani otworzyć.Okno jest w wiatrołapie i jest praktycznie nie otwierane wiec mowa o wyrobieniu czy coś w tym stylu nie ma miejsca. Zadzwoniłem do owej firmy i wszystko nie powiem na wysokim poziomie ale Pani która ze mną rozmawiała powiedziała ,że jeżeli będzie jakaś wymiana części to trzeba będzie zapłacić a jeżeli regulacja to nie. Jutro mają przyjechać na usterkę .A dodam ,ze minęły 2,5 roku od zakupu czyli jak już wyżej pisałem dwa lata minęły bez problemu bo nie mieszkałem a teraz ponad 6 miesięcy jest nowy właściciel owej firmy. Link do komentarza
gośiówa Napisano 23 maja 2013 Udostępnij #2 Napisano 23 maja 2013 Cytat Otóż kupiłem w pewnej firmie okna (jest to zakład produkujący okna)wraz z montażem na które otrzymałem 5-cio letnią gwarancję.Niestety po dwóch latach właściciel zamknął firmę bo udał się na zasłużoną emeryturę.Po trzech,czterech miesiącach od zamknięcia firmy znalazł się nowy właściciel (podobno syn byłego właściciela ale to mało ważne) i przejął firmę wraz z nazwą (nazwa ta sama i logo firmy też i ta sama produkcja) i zakładem ,zmienił jedynie siedzibę biura. I teraz pytanie czy ma on obowiązek świadczyć usługi pogwarancyjne po uprzednim właścicielu a jeżeli nie On to czy ktoś powinien takie usługi świadczyć.Pytam bo wczoraj zacięło mi się okno ,jest uchył natomiast nie można zamknąć ani otworzyć.Okno jest w wiatrołapie i jest praktycznie nie otwierane wiec mowa o wyrobieniu czy coś w tym stylu nie ma miejsca. Zadzwoniłem do owej firmy i wszystko nie powiem na wysokim poziomie ale Pani która ze mną rozmawiała powiedziała ,że jeżeli będzie jakaś wymiana części to trzeba będzie zapłacić a jeżeli regulacja to nie. Jutro mają przyjechać na usterkę .A dodam ,ze minęły 2,5 roku od zakupu czyli jak już wyżej pisałem dwa lata minęły bez problemu bo nie mieszkałem a teraz ponad 6 miesięcy jest nowy właściciel owej firmy. Najprawdopodobniej naprawy gwarancyjnej możesz domagać sie tylko od poprzedniego własciciela firmy.To,że zlikwidował działalność gospodarczą nie oznacza,ze nie może teraz wywiązać się z napraw gwarancyjnych.To prawo weszlo nie tak dawno w zycie z tego co pamietam,ale na 100 % dowiesz się w inspekcji handlowej lub u rzecznika praw konsumenta w swoim miescie lub dzwoniąc na bezpłatną infolinie.Poszukaj w necie namiarów. Link do komentarza
bajbaga Napisano 23 maja 2013 Udostępnij #3 Napisano 23 maja 2013 1. Zasadnicze pytanie - co ta 5 letnia gwarancja obejmuje, bo np. na samochód jest też i 12 lat 2. Jeśli te usterki są objęte gwarancją to od przeszło 100 lat, prawnie (KC i KH) odpowiada za to właściciel firmy (jeśli była to firma pod własnym szyldem - nazwiskiem).Tok postępowania dla tego konkretnego przypadku i o ile jest na to gwarancja:- zawiadomić obecnego właściciela "marki", że będziesz dochodził roszczeń od poprzednika,- jeśli nie uzyskasz zapewnienia, że obecny właściciel jest "prawnym następcą" poprzednika - zawiadamiasz o "problemie" poprzedniego właściciela "marki",- jeśli poprzedni właściciel "marki" nie da "wskazówek", to naprawiasz u nowego, bierzesz F-rę i przesyłasz do zapłaty poprzedniemu właścicielowi,- jeśli nie zapłaci - sprawa sądowa, raczej wygrana.Ale uwaga. Każdy etap tego (takiego) postępowania wymaga "drogi" pisemnej. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 23 maja 2013 Udostępnij #4 Napisano 23 maja 2013 No to muszę pochwalić firmę za podejście do klienta.Otóż byli fachowcy dzisiaj ,wyregulowali okno a raczej okucie i okno można już zamknąć i otworzyć i stwierdzili ,że jakaś tam rozpiętka (o ile dobrze zapamiętałem) jest do wymiany i odjechali.Po dwóch godzinach od odjazdu fachowców zadzwoniłem do firmy i Pani stwierdziła ,że owa część kosztuje 80zł ale zrobią to za darmo w ramach gwarancji a dalsze sprawy finansowe to będą wyjaśniać z byłym właścicielem.I cóż więcej można chcieć jak dla mnie sprawa jest rozwiązana na 5+. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 14 czerwca 2013 Udostępnij #5 Napisano 14 czerwca 2013 No i cóż koniec historii. Wczoraj odwiedzili mnie fachowcy z danej firmy po uprzedniej zapowiedzi telefonicznej i wymienili okucie okna bezpłatnie w ramach gwarancji. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się