Skocz do zawartości

Działka ze Starym Drewnianym Domem


lpotocz

Recommended Posts

Napisano
Witam

Zakupiłem działke w bardzo fajnym miejscu ze starym rozwalającym sie domem

I tu kilka moich pytań

Czy ja go mogę wyremontować powiekszyc troszeczke.

dodać poddasze

I czyt akie cos mozna podciągnąć pod remont czy trzeba nowy projekt i pozwolenie na budowe
Napisano
Cytat

Witam

Zakupiłem działke w bardzo fajnym miejscu ze starym rozwalającym sie domem

I tu kilka moich pytań

Czy ja go mogę wyremontować powiekszyc troszeczke.

dodać poddasze

I czyt akie cos mozna podciągnąć pod remont czy trzeba nowy projekt i pozwolenie na budowe



Jeśli w grę wchodzi powiększenie, dodanie poddasza, to będzie to już rozbudowa/ nadbudowa i będzie potrzebny projekt rozbudowy dla budynku i pozwolenie na budowę. Aby taki projekt wykonać będzie również potrzebna m.in. inwentaryzacja stanu istniejącego i zapewne różne ekspertyzy..
Jeśli to działka jest ładna a nie budynek, to może nie warto w niego inwestować.. no chyba że to budynek zabytkowy lub w strefie ochrony.

Pozdrawiam,
Eko-m2


Napisano
Cytat

Jeśli w grę wchodzi powiększenie, dodanie poddasza, to będzie to już rozbudowa/ nadbudowa i będzie potrzebny projekt rozbudowy dla budynku i pozwolenie na budowę. Aby taki projekt wykonać będzie również potrzebna m.in. inwentaryzacja stanu istniejącego i zapewne różne ekspertyzy..
Jeśli to działka jest ładna a nie budynek, to może nie warto w niego inwestować.. no chyba że to budynek zabytkowy lub w strefie ochrony.

Pozdrawiam,
Eko-m2





Działka jest bardzo ładna

Budynek nie jest zabytkowy i w strefie ochrony
Napisano
Jak byłem jeszcze na etapie "szukania starego domu" pod siebie to znalazłem coś jak Ty i najsensowniejsze co mi podpowiedziano to, to że najprościej i najtaniej wyburzyć i postawić coś od nowa - tyle, że to odpowiednio większe koszta niż remont istniejącego budynku.
Napisano
Cytat

Działka jest bardzo ładna

Budynek nie jest zabytkowy i w strefie ochrony



Na pewno projekt rozbudowy takiego budynku będzie droższy niż koszt adaptacji projektu gotowego, a czy warto inwestować w rozwalający się budynek, to zależy od wielu czynników, m.in. od tego, w jakim jest obecnie stanie.


Pozdrawiam,
Eko-m2

Cytat

Jak byłem jeszcze na etapie "szukania starego domu" pod siebie to znalazłem coś jak Ty i najsensowniejsze co mi podpowiedziano to, to że najprościej i najtaniej wyburzyć i postawić coś od nowa - tyle, że to odpowiednio większe koszta niż remont istniejącego budynku.



Myślę, że należy uwzględnić również koszty eksploatacji budynku - nawet jeśli po remoncie, bieżące koszty jego utrzymania będą dużo wyższe.
No chyba że byłby to to taki naprawdę solidny remont.


Pozdrawiam,
Eko-m2
Napisano
Cytat

Na pewno projekt rozbudowy takiego budynku będzie droższy niż koszt adaptacji projektu gotowego, a czy warto inwestować w rozwalający się budynek, to zależy od wielu czynników, m.in. od tego, w jakim jest obecnie stanie.


Pozdrawiam,
Eko-m2



Myślę, że należy uwzględnić również koszty eksploatacji budynku - nawet jeśli po remoncie, bieżące koszty jego utrzymania będą dużo wyższe.
No chyba że byłby to to taki naprawdę solidny remont.


Pozdrawiam,
Eko-m2





Na na pewno chciałbym ściany z pustaków zrobic
Napisano
Cytat

Nic nie stoi na przeszkodzie
..no może poza rozwalającym się budynkiem icon_smile.gif





OK

A jeśli bym chciał wylać nowe fundamenty a stare wywalić i od nowa go postawić to chyba juz lepiej nowy plan i tak jak budowę ??
Napisano
Cytat

A jeśli bym chciał wylać nowe fundamenty a stare wywalić i od nowa go postawić to chyba juz lepiej nowy plan i tak jak budowę ??




Tak, potrzebny będzie wówczas nowy projekt na budowę.
Czy istniejący budynek posiada jakąś dokumentację techniczną?

Istotny jest jeszcze wypis i wyrys z planu miejscowego lub warunki zabudowy i zagospodarowania terenu- należy przeanalizować, przed wyburzeniem istniejącego budynku. icon_smile.gif


Pozdrawiam,
Eko-m2
Napisano (edytowany)
Sprawdź koniecznie te miejscowe warunki zabudowy bo może się okazać, (czego nie życzę) że ten dom to stoi "bo stał i już". A warunki się zmieniły i po wyburzeniu nie dostaniesz pozwolenia na budowę i będzie klops. A jeśli się okaże, że wszystko O.K. to działaj. Tyle, że rozbiórka domu też wymaga właściwego zgłoszenia, potem normalne pozwolenie na budowę (projekt, mapki, warunki zabudowy, adaptacja projektu i warunki przyłączy technicznych).

P.S. Te warunki to możesz nawet w necie znaleźć na stronach urzędu miasta, gminy w zakładce BIP. W zdecydowanej większości przypadków jest. Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Napisano
Mój znajomy miał podobny dylemat, tyle że działka nie była szczególnie ładna, a po prostu bardzo tania. W końcu zdecydował się na rozbiórkę i postawienie nowego. Nie wiem czy przykład tego mojego kolegi może ci w czymś pomóc.
Napisano
Cytat

Mój znajomy miał podobny dylemat, tyle że działka nie była szczególnie ładna, a po prostu bardzo tania. W końcu zdecydował się na rozbiórkę i postawienie nowego. Nie wiem czy przykład tego mojego kolegi może ci w czymś pomóc.




Ja za swoją zapłaciłem 35 tys za 35 arów w bardzo atrakcyjnym miejscu

Już jestem raczej przekonany że lepiej będzie rozebrać i postawić nowy dom. Bo i tak bede się musiał starac o pozwolenie na budowe zeby było wszystko legalnie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...