Skocz do zawartości

Potrzeboje pomocy. Naprawa dachu plaskiego.


Recommended Posts

Wiatm. Mam do remontu dach plaski jednospadowy 9x9 ktory wykonany jest nastepujaco : 1 strop, 2 szlaka z ktorej jest spadek, 3 wylewka, 4 jedna warstwa papy. wczoraj robilem dziure w papie i szlace az do stropu to szlaka cala mokra. Wilgoc wychodzi w domu na suficie. Chce wykonac od nowa dach.. czyli zerwac napewno wszystko do golego stropu i tu pojawia sie problem. czy wykonac to ze styropapy (najprosciej) tylko, ze wilgoc wtedy nie bedzie odprowadzona. Jestem bardziej przekonany do wykonania tego w taki sposob i chcialem sie doradzic fachowcow. Wiec moja wizja tego to tak:

1 Zerwanie wszystkiego do stropu
2 zrobienie konstrukcji z krokwi
3 Polozenie na to 2x welna megarock plus 10cm
4 folia wysokoparoprzepuszczalna
5 blacha trapezowa T20

I teraz mam jeszce pare pytan tyczacych sie takiego wykonania.

- Czy to zda egzamin ?
- Czy na strop dawac warstwe paroizolacyjna np. dysperbit ? jezeli to poloze to cala wilgoc ze stropu bedzie wychodzila do wewnatrz mieszkania a ja chce zeby to wyparowalo na zewnatrz.
- Jakie powinny byc wymiary krokwi? Na dach tylko bede wchodzil w celu odsniezania.
- jaka powinna byc minimalna szpara wentylacyjna?
- gdzie ta szpara wentylacyjna ma byc ? miedzy welna a folia czy miedzy folia a blacha trapezowa?
- Jaki moze byc tego calkowity koszt, bo jeszcze nie robilem takich robot.

Bardzo Prosze o odpowiedz doswiadczonego fachowca. Z gory dziekuje i Pozdrawiam.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Co do Twojego planu ,uważam że jest dobry.Tylko zamiast wełny dałbym styro .Co do wymiarów krokwi to musi Ci to wyliczyć projektant który będzie robił Ci projekt ,bo na takie coś musisz mieć projekt oraz pozwolenie na budowę.
Link do komentarza
Zalezy mi zeby dach sobie oddychal, bo jest caly zawilgocony i para wychodzi do wewnatrz mieszkania a styropian chyba nie przepusci pary..? pytalem sie czy pozwolenie jest potrzebne to niby nie jest.. poprostu ten spadek ktory uzyskany byl na szlace zwale i dam krokwie w celu uzyskania spadku. czyli dach pozostanie na takiej samej wysokosci tylko, ze bedzie uzyskany spadek w inny sposob.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Zalezy mi zeby dach sobie oddychal, bo jest caly zawilgocony i para wychodzi do wewnatrz mieszkania a styropian chyba nie przepusci pary..? pytalem sie czy pozwolenie jest potrzebne to niby nie jest.. poprostu ten spadek ktory uzyskany byl na szlace zwale i dam krokwie w celu uzyskania spadku. czyli dach pozostanie na takiej samej wysokosci tylko, ze bedzie uzyskany spadek w inny sposob.


Jeżeli dasz wełnę to Ci namoknie i żadnego pożytku.O wilgoć bym się nie martwił bo teraz jest dlatego ,że wszytko jest mokre ,a po zwaleniu tego dziadostwa będzie ok.Dla [polepszenia wentylacji możesz dac w szczycie kratki wentylacyjne po oby dwóch stronach. Co do dachu to ktoś Cie wprowadził w błąd bo projekt i pozwolenie na takie coś musi być.O wentylacje się nie martw bo przecież chcesz dać membranę wysokoparoprzepuszczalną, a na krokwie musisz dać kontrłaty i na nie łaty to szczelinę wentylacyjną będziesz miał.
Link do komentarza
witam. Polozylem late 2 m na ogniomurku, ustawilem do p oziomu i zmierzylem odleglosc od murku do laty. jest 11,5cm na dwoch metrach. Odleglosc od papy do konca ogniomurku w najwyzszym miejscu dachu to 26.5 cm a w najnizszym 25,5 da sie z tym cos zrobic? jezelibym domurowal ogniomurek o jeden pustak w gore? Jezeli nie zda to egzaminu to prosilbym o jakis pomysl (prostrzy) o wykonanie tego dachu z dobra wentylacja zeby zmiescic sie kwocie 7tys. Z gory bardzo Dziekuje i Pozdrawiam.

dodaje Zdjecia.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Przede wszystkim niezależnie od dalszych warstw pokryciowych bezpośrednio na płycie stropowej musi być ułożona izolacja paroszczelna z papy podkładowej. Zabezpiecza ona przed przenikaniem pary do warstwy ociepleniowej, gdzie może nastąpić jej kondensacja.

Oczywiście najprostszy sposób na remont dachu to ułożenie płyt styropianowych i pokrycie papą termozgrzewalną, jednak wymaga to utworzenia warstwy spadkowej np. keramzytobetonu.
Link do komentarza
Niestety blacha trapezowa przy małych spadkach i obfitych opadach deszczu może przepuszczać wodę na łączeniach obróbkach ,opasce kominów ,przy takich spadkach najlepsza jest papa termozgrzewalna , na płycie stropowej musi być ułożona paroizolacja.Dzięki niej wilgoć powstająca w pomieszczeniach nie przedostanie się w głąb dachu i tym samym nie zawilgoci go. Można ułożyć płyty dwuwarstwowe z wełny mineralnej. Ich część wierzchnia jest utwardzona, tak by płyta mogła przenosić duże obciążenia. Istnieją także i takie płyty dwuwarstwowe z wełny mineralnej, które pokryte są welonem szklanym. Można również zastosować dwie płyty: jedną twardą ? jako płytę wierzchnią, drugą miękką i lżejszą jako spodnią. ,lub styropiany .Z zewnątrz kryte w całości papą.

Ja polecam zastosowanie jako izolacji perlitu w całości na stropodachu , lub zasypanie samej warstwy spadkowej charakteryzuje się bardzo niską masą własną, wysoką izolacyjnością termiczną oraz akustyczną. Jest chemicznie obojętny, sterylny oraz odporny na działanie grzybów, wilgoci i mrozu. Perlit ekspandowany jest materiałem całkowicie niepalnym.Na nim można wylać szlichtę betonową do przyklejenia papy.W szlichtę betonowa proponuję zabetonować wężownicę ,która w okresie letnim będzie ogrzewać Panu ciepłą wodę za darmo . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
dysperbit to raczej nie izolacja, chyba, że w ustach handlowców

to co położysz na ten dach to sprawa praktycznie drugorzędna
ta szlaka jest mokra raczej z powodu braku właściwego wykończenia izolacji przy murach i braku/wadliwych obróbek (nie napisałeś jaki strop, ale czy tam przypadkiem nie był kiedyś garaż? czyli płyty korytkowe?)

stropapę możesz położyć na "klinach" ze styro, które pozwolą uzyskać większy spadek, co będzie z korzyścią dla całości układu,
styro przykleiłbym punktowo, nie będzie ryzyka, że porządny wiatr zassie i zabierze pokrycie, najlepiej byłoby położyć dwie warstwy papy, wtedy można styro zakołkować po pierwszej warstwie z papą

cenowo raczej pociągną Cię po kieszeni porządne obróbki i uszczelnienia
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

W takim razie zerwe wszystko do golego stropu. Co na goly strop najpierw polozyc? Jak zrobic wentylacje w takim dachu? Czy wilgoc ktora bedzie jeszcze w stropie wyparuje na zewnatrz czy dalej bedzie wychodzila do srodka jezeli dam paroizolacje ?


Spokojnie możesz położyć styro,a na strop daj folię. Jeżeli jest możliwość to od szczytów daj kratkę wentylacyjną po obu stronach o ile zrobisz konstrukcje dachu drewnianą tak jak wyżej o niej pisałeś.
Podejrzewam,że sufit będziesz musiał otynkować bo tam gdzie wyszła wilgoć tynk się odparzył.
Link do komentarza
Tylko niestety nie uzyskam takiego spadku na trapezowke.. i chodzi mi o kliny ze. Styropapy. Jak bedzie wygladala ta wentylacja ? Co pod styropape? Jak z wilgocia? Tynk mam skuty. W pokoju mam stelaz welna i paroizolacje z tym, ze nie moge zamknac sufitu, bo pomiedzy folia a welna zbiera mi sie woda :/


No uparlem sie na wentylacje icon_razz.gif meczy mie ta para ktora zbiera sie wewnatrz pomiedzy welna a folia. Nie wierze ze w trakcie robienia dachu.strop calkowicie wyschnie a przykryje to szczelnie styropapa to gdzie to ucieknie.. a dziecko w sierpniu sie rodzi i musze mu pokuj zrobic ;D
Link do komentarza
Cytat

Tylko niestety nie uzyskam takiego spadku na trapezowke.. i chodzi mi o kliny ze. Styropapy. Jak bedzie wygladala ta wentylacja ? Co pod styropape? Jak z wilgocia? Tynk mam skuty. W pokoju mam stelaz welna i paroizolacje z tym, ze nie moge zamknac sufitu, bo pomiedzy folia a welna zbiera mi sie woda :/


No uparlem sie na wentylacje meczy mie ta para ktora zbiera sie wewnatrz pomiedzy welna a folia. Nie wierze ze w trakcie robienia dachu.strop calkowicie wyschnie a przykryje to szczelnie styropapa to gdzie to ucieknie.. a dziecko w sierpniu sie rodzi i musze mu pokuj zrobic ;D



To ty masz już dwa stropy jeden z wełną w którą się leje woda z przeciekającego dachu a drugi stropodach żelbetowy ze szlaką, wylewką popękaną i potrzaskaną papą ,to sobie namieszałeś.Może jeszcze powiesz ze pomiędzy wełną a płytą gipsową nie ma folii . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
No ale czy to jest przeciekanie ? nic mi nie kapie.. Moim zdaniem szlaka nasiakla woda az do stropu. Teraz w cieple dni ona sie nagrzewa i paruje przez strop. I moje pytanie caly czas jest takie... Jezeli to wszystko wywale i poloze styropape szczelnie to namokniety strop bedzie parowal jeszcze do wewnatrz tak? jezeli tak to jak w tej styropapie zrobic (cos) zeby ta para wylatywala sobie za zewnatrz. icon_razz.gif Kurde noo.. icon_razz.gif
Link do komentarza
Cytat

No ale czy to jest przeciekanie ? nic mi nie kapie.. Moim zdaniem szlaka nasiakla woda az do stropu. Teraz w cieple dni ona sie nagrzewa i paruje przez strop. I moje pytanie caly czas jest takie... Jezeli to wszystko wywale i poloze styropape szczelnie to namokniety strop bedzie parowal jeszcze do wewnatrz tak? jezeli tak to jak w tej styropapie zrobic (cos) zeby ta para wylatywala sobie za zewnatrz.

więc zrezygnuj ze stelaża i wełny i niech pozostanie goły strop przez lato otwierając okna wysuszysz go .na płycie stropowej musisz ułożona izolację paroszczelną z papy podkładowej przyklejonej na lepik która ochroni przed wilgocią powstająca w pomieszczeniach przedostajacą się w głąb nowej izolację stropodachu,używając pap i lepików asfaltowych ,jeżeli zdecydujesz się na styropian jako izolację musisz dać przekładkę z foli budowlanej pomiędzy styropian i papę. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Witam. Kolejne pytanko mam.. Byl na dachu ciesla i robimy jednak dach na konstrukcji drewnianej czyli konstrukcja, welna 2x10cm folia paroprzepuszczalna i blacha trapezowa. moje pytanko odnosnie paroizolacji.. rozmawialem z ciela o tym czy ja dawac czy nie to powiedzial, ze nawet bylby za tym zeby jej nie dawac a to dlatego, ze wewnatrz mieszkania sa tynki i para ktora bedzie przechodzila przez strop nastepnie przez welne i paropszepuszczalna folie i przez wentylacje w dachu wychodzic bedzie na zewnatrz. czy to jest dobre rozwiazanie na stropodachu betonowym ? w kuchni i lazience bede dawal stelaz i folie paroizolacyjna ale tylko w tych dwoch pomieszczeniach. Co o tym myslicie ?
Link do komentarza
Cytat

Witam. Kolejne pytanko para ktora bedzie przechodzila przez strop nastepnie przez welne i paropszepuszczalna folie i przez wentylacje w dachu wychodzic bedzie na zewnatrz. czy to jest dobre rozwiazanie na stropodachu betonowym ?

To nie jest dobre rozwiązanie para która będzie przechodziła przez strop ,będzie gnoić wełnę a mokra wełna to gorsza izolacja cieplna ,czyli większe straty cieplne dla budynku zimą ,więcej węgla ,drewna ,gazu, itd..
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 40 zl tona to u nas jest piasek plukany i to niezbyt dokładnie. Objeździłem kilka żwirowni i wszędzie za frakcje 16-32 wołają od 120 do 140 zl za tonę i to zarówno za brzydki i brudny przesiewany jak i niezbyt dobrze umyty plukany a był nawet taki o frakcji 16-50 gdzie były naprawdę wielkie kamulce. W dodatku z wapieniem i marglem. Az w końcu nabyłem piękny umyty za 110zl i jestem zadowolony.  Będzie to przy sypane plukanym piaskiem 0-4mm że 20cm       
    • za 100 lat opowiem, jak działa teraz działa -  8 lat
    • Witam wszystkich forumowiczów! Mam problem z wykonaną przez siebie studnią głębinową. Podam kilka parametrów.  Głębokość studni 30m Filtr studzienny na dnie 3m Woda zaczyna się na głębokości ok 7m. Rura studzienna od spodu nie jest zaślepiona. Rury nie mogę już głębiej wcisnąć więc musi pozostać na tej głębokości co jest. Podczas czyszczenia źródła (pompowania wody) od spodu dostaje się piach i trzeba go wybierać na okrągło szlamówką. Czy są jakieś metody aby zamknąć rurę od spodu po wybraniu całego piachu? Z góry dziękuję za udzielone rady.   
    • Dałem go tylko dla przykładu, żeby zobrazować prawidłowy układ warstw frakcji kruszywa.         Twoje „sito” tylko inaczej się nazywa, ale prawdopodobnie  jest tak samo drobne jak geowłóknina otaczająca dren.  
    • przecież nie napisałem, że stosowanie rur drenażowych to jedyne rozwiązanie. Pytał a rury - to odpowiedziałem - proponujesz, by dedert wywalił teraz rury i studnie? Sposób francuski być może jest wieczny - tylko dlaczego nie jest powszechny - skoro najlepszy?   w ogóle nie przeczytałeś to, co napisałem - tylko dorobiłeś teorię.   Kamień ma pozwolić wodzie opadowej i gruntowej przejśc do rury drenażowej. Ma też stanowić jej otoczkę - by ta warstwa - powierzchnia oddzielała część nawodnionego terenu od budynku. Najważniejszym filtrem przepuszczającym wodę z gruntu ma być geowłóknina, potem ten kamień.  Nie ma żadnego systemu sit - natomiast ten drobny kamień przy geowłókninie, przy rurze i przy izolacji fundamentu ma po prostu być bezpieczniejszy dla tych elementów, bo będzie mniej je kaleczył. Akurat o tym drobnym kamieniu na styrofoam przeczytałem przy instrukcji producenta płyt. Ja tak zrobiłem - bo na zdrowy rozum pasuje.   W systemie francuskim jest rzeczywiście sysyem sit - ten drobny kamień działa jak geowłóknina wg mnie, dalej jest logicznie coraz grubszy - dołem gruby, bo łatwo woda powinna tam przemieszczać się.  Minusy - kwestia podłoża i gruntu wokół - jeśli będzie to teren wód gruntowych z odpowiednim gruntem dla zrobienia szlamu, błotka - to zapchanie takiego kamienistego drenu wydaje się dość prawdopodobne.   Natomiast jeśli poziom wód gruntowych jest niżej - to może być i wieczne.   Co dają studzienki i rury wg mnie? Sprawdzenie i możliwość czyszczenia rur drenażowych, przepłukanie, odszlamienie. W systemie francuzkim nic nie sprawdzisz bez wykopów.    widzę, że piszemy równocześnie     i to samo - o dziwo. jasne - u mnie rura drenarska pcv nie jest owinięta geowłókniną - geowłóknina oddziela ziemię wykopu od kamienia i drenażu.   natomiast dlatego daje się podsypkę pod rurę, a nie daje się na dno wykopu, by ta część pyłu i zanieczyszczeń z kamienia i jeszcze, co tam się przedostanie - siadła pod rurą, a nie w rurze.   co do wiecznoczności - nie wydaje mi się,by przy stojącej wodzie gruntowej i mulistym gruncie jakikolwiek system drenów był wieczny. Wtedy raczej wanna i ciężkie izolacje - a dreny sobie trza odpuścić.   Ja nie mam w ogóle wód gruntowych, bo jestem na zboczu (nie ma problemu z odprowadzeniem wody) i u mnie była kwestia wody opadowej oraz gliny wokół ruszonej kiedyś w czasie budowy domu - oraz izolacji od spodu, której nie było na części - to stary dom. No i tej się nadal nie da zrobić (chyba że przy wielkich kosztach - więc trza było poprawić otoczenie. Po zrobieniu tych drenów (i przyłożeniu płyt styro i folii kubełkowej na sucho) w ciągu 3 lat wszystko się wysuszyło....jest super Nawet tam, gdzie nie mam piwnicy (tam akurat so odizolowane fundamenty od ściany) - ale od strony zbocza - też zrobiłem dreny na głębokość tylko ok 60 cm i też są suche fundamenty pod ścianą - wcześniej były mokre. Izolację przykładałem na sucho do muru fund. + folia kubełkowa - potem ta drobna frakcja kamienia i grubszy     ale czy to wieczne - napiszę za 100 lat może    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...