Skocz do zawartości

Tynkowanie zewnętrzne


Recommended Posts

Napisano
Halo :-)
Mam szybkie pytanie :
Panowie ocieplili ,połozyli siatkę i zatarli podkładem domek jesienią.Teraz mają "rzucić "kolorkiem- tynkiem mineralnym.
Słyszałam opcję że przed tynkowaniem powinni powierzchnię zmatowić, odtłuścić , przetrzeć ( nie wiem jak się to fachowo nazywa)
Czy tak ma być czy wszystko jedno ?
Prosze o odpowiedź :-)
Napisano
Powinni zatrzeć dwa razy podkładem aby siatka nie przebijała,jeżeli zrobili to raz to teraz powinno zrobić się drugi raz. Nic nie trzeba matowieć czy odtłuszczać od razu można kłaść tynk .
Napisano (edytowany)
Robienie elewacji na styropianie "na raty" .
Gdyby z jakich względów , nie udało nam się pokryć tynkiem docieplanej ściany w jednym roku , styropian powinien być pokryty warstwą kleju z zbrojoną siatką.
Wskazane jest, także zagruntowanie tej warstwy, uniwersalnym gruntem bez dodatku piasku kwarcowego taki grunt nie zmagazynuje w wierzchniej warstwie tylu zanieczyszczeń co porowaty kwarcowy i łatwo będzie się ich pozbyć .
Tak wykonana elewacja może przezimować do następnego roku .
W następnym roku przed nałożeniem tynku, konieczne jest najpierw spłukanie warstwy kleju wodą, w celu usunięcia zanieczyszczeń, które mogą zmniejszyć siłę przylegania tynku do warstwy zbrojonej, a potem jej ponowne zagruntowanie, tym razem już z użyciem gruntu z piaskiem kwarcowym.Na tak przygotowane podłoże można nakładać tynk . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Halo :-)
Mam szybkie pytanie :
Panowie ocieplili ,połozyli siatkę i zatarli podkładem domek jesienią.Teraz mają "rzucić "kolorkiem- tynkiem mineralnym.
Słyszałam opcję że przed tynkowaniem powinni powierzchnię zmatowić, odtłuścić , przetrzeć ( nie wiem jak się to fachowo nazywa)
Czy tak ma być czy wszystko jedno ?
Prosze o odpowiedź :-)



System ociepleń nie powinien być wykonywany etapami, maksymalna przerwa pomiędzy wykonaniem warstwy zbrojonej na nałożeniem tynku może wynosić 3-miesiące przy realizacji w okresie wiosna-jesień. Dlatego przed przystąpieniem do wykonywania kolejnych prac trzeba przeprowadzić ocenę stanu technicznego warstwy zbrojonej po okresie zimowym icon_smile.gif Pozdrawiamy

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...