Skocz do zawartości

Instalacja grzewcza


Recommended Posts

Witam


Mam mały dylemat odnośnie ogrzewania . Kupiliśmy dom szeregowy oddany w latach 90 . Teraz jest mały problem ponieważ potrzebujemy małych zmian w domu .
Szeregówka jest ocieplona a mur trójwarstwowy . Mamy mało ekonomiczny piec a ogrzewanie gazowe. Powierzchnia użytkowa do ogrzania to 175 m .
Szeregówka jest trzykondygnacyjna i ma stara instalację grzewczą - stare rury oraz grzejniki żeliwne .
W salonie jest kominek , który ogrzewa 2 pokoje - tylko tam jest rozprowadzenie .

Czy wymieniać starą instalację - rury , grzejniki ??? Przy takiej instalacji raczej mogę zapomnieć o piecu kondensacyjnym .
Nie wiem w jakim stanie są grzejniki , na pewno mogą być zamulone , nie wiem również jak wyglądają rury (właściciel mówił , że jest ok , ja natomiast liczę się z wymianą )

Czy przy kotle kondensacyjnym musiałbym wymienić całą instalację ?????
Czy może w moim wypadku wymienić grzejniki w raz z pionami + zwykły piec gazowy + wymiana kominka na kominek z płaszczem wodnym ???

Co Państwo proponujecie do takiej szeregówki , od czego zacząć ????


Pozdrawiam

Łukasz
Link do komentarza
Cytat

Witam


Mam mały dylemat odnośnie ogrzewania . Kupiliśmy dom szeregowy oddany w latach 90 . Teraz jest mały problem ponieważ potrzebujemy małych zmian w domu .
Szeregówka jest ocieplona a mur trójwarstwowy . Mamy mało ekonomiczny piec a ogrzewanie gazowe. Powierzchnia użytkowa do ogrzania to 175 m .
Szeregówka jest trzykondygnacyjna i ma stara instalację grzewczą - stare rury oraz grzejniki żeliwne .
W salonie jest kominek , który ogrzewa 2 pokoje - tylko tam jest rozprowadzenie .

Czy wymieniać starą instalację - rury , grzejniki ??? Przy takiej instalacji raczej mogę zapomnieć o piecu kondensacyjnym .
Nie wiem w jakim stanie są grzejniki , na pewno mogą być zamulone , nie wiem również jak wyglądają rury (właściciel mówił , że jest ok , ja natomiast liczę się z wymianą )

Czy przy kotle kondensacyjnym musiałbym wymienić całą instalację ?????
Czy może w moim wypadku wymienić grzejniki w raz z pionami + zwykły piec gazowy + wymiana kominka na kominek z płaszczem wodnym ???

Co Państwo proponujecie do takiej szeregówki , od czego zacząć ????


Pozdrawiam

Łukasz




Czy instalacja jest otwarta czy zamknięta? - jeśli otwarta - proponuję zmienić na zamkniętą i zasilanie czyli kocioł, oraz odbiór, czyli grzejniki odpowiednio zoptymalizować. W grzejnikach oczywiscie głowice i zawory termostatyczne.
Link do komentarza
Witam icon_smile.gif

Sprawa wygląda następująco , ogrzewamy kotłem gazowym (wcześniej źle się wyraziłem ) . Kocioł jest stary ma z 16 lat i podłączony jest do wkładu kominowego , tak więc komora otwarta spalania . Dzisiaj pobiegałem po sklepach instalacyjnych popytać się co i jak . Stare rury , grzejniki żeliwne i Pan doradził aby brać kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny z zasobnikiem wody 100 litrów dla ( 3 osobowej rodziny ) , będzie cyrkulacja ponieważ woda musi dotrzeć na piętro . Powiedział , że kondensacja będzie zachodzić ponieważ rury w pionach są dość spore , na ile to prawda to nie wiem ( czy będzie zachodzić kondensacja).


Za zestaw buderusa 24 kW z zasobnikiem wody jednofunkcyjny zaproponował cenę 7400 zł brutto.

Chciałem coś z kominkiem pokombinować , to sprowadził mnie na ziemię . Powiedział że za zestaw kominek płaszczem wody oraz , buforem wody + osprzęt mogę nie zmieścić się w 10 tysiącach a gdzie podłączenia + piec gazowy jakie alternatywa .

Wymiary komina na kominek to 25x14 . Oczywiście można zainwestować w lepsze ogrzewanie , ale tak aby zwrot inwestycji był widoczny w rachunkach . Inwestycja ma zwrócić się w 10 lat. Tak więc zastanawiam się czy pchać się w instalację z kominkiem czy zostawić tylko na kocioł gaz tylko jeszcze jaki ????


Pozdrawiam i dzięki za info

Tak więc czekam na propozycję

Pozdro

Łukasz
Link do komentarza
Cytat

Witam icon_smile.gif

Sprawa wygląda następująco , ogrzewamy kotłem gazowym (wcześniej źle się wyraziłem ) . Kocioł jest stary ma z 16 lat i podłączony jest do wkładu kominowego , tak więc komora otwarta spalania . Dzisiaj pobiegałem po sklepach instalacyjnych popytać się co i jak . Stare rury , grzejniki żeliwne i Pan doradził aby brać kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny z zasobnikiem wody 100 litrów dla ( 3 osobowej rodziny ) , będzie cyrkulacja ponieważ woda musi dotrzeć na piętro . Powiedział , że kondensacja będzie zachodzić ponieważ rury w pionach są dość spore , na ile to prawda to nie wiem ( czy będzie zachodzić kondensacja).


Za zestaw buderusa 24 kW z zasobnikiem wody jednofunkcyjny zaproponował cenę 7400 zł brutto.

Chciałem coś z kominkiem pokombinować , to sprowadził mnie na ziemię . Powiedział że za zestaw kominek płaszczem wody oraz , buforem wody + osprzęt mogę nie zmieścić się w 10 tysiącach a gdzie podłączenia + piec gazowy jakie alternatywa .

Wymiary komina na kominek to 25x14 . Oczywiście można zainwestować w lepsze ogrzewanie , ale tak aby zwrot inwestycji był widoczny w rachunkach . Inwestycja ma zwrócić się w 10 lat. Tak więc zastanawiam się czy pchać się w instalację z kominkiem czy zostawić tylko na kocioł gaz tylko jeszcze jaki ????


Pozdrawiam i dzięki za info

Tak więc czekam na propozycję

Pozdro

Łukasz


Dobry wieczór kotły kondensacyjne dosyć dobrze współpracują ze starą instalacją z grzejnikami żeliwnymi gdyż są one z reguły przewymiarowane i dają sobie radę z niższymi temperaturami zasilania. Tak jak wspomniał przedmówca instalację należy zamknąć, zainstalować zawory termostatyczne, przed włączeniem kotła należałoby instalację dokładnie przepłukać , oraz zamontować na powrocie wlotu do kotła dość dobry filtr. Osoba w sklepie dość dobrze określiła Tobie koszty wykonania instalacji kominka z płaszczem wodnym. Tak ze rozważ dokładnie nakłady i to co chcesz uzyskać jeśli masz jeszcze pytania to pytaj. A jeszcze jedno bo podałeś nazwę kotła bez jego typu zwróć uwagę czy zasobnik cwu jest ładowany warstwowo czy za pomocą wężownicy gdyż przy kotłach kondensacyjnych ten pierwszy typ jest bardziej optymalny / po prostu przy ładowaniu wykorzystuje ciepło kondensacji a po za tym przy mniejszej pojemności zasobnika masz więcej cieplej wody /
Link do komentarza
Dzięki za zainteresowanie


Mam mętlik w głowie ponieważ za dużo naczytałem się icon_smile.gif . Tak samo jak Państwo w firmach instalacyjnych proponują kocioł kondensacyjny i ja gdzieś sercem również jestem za tym .

Problem w tym , że nie potrafię określić swoich rachunków za gaz( obecna zima) . Budynek tak jak pisałem lata 90 i wtedy nie było takich materiałów jak są teraz . Mur jest trójwarstwowy i w 2000 roku w przestrzeń wpuszczono piankę krylaminową . Dach to wełna 20 cm i decha jako izolatory ( ale nie wiem ile cm , jestem na etapie sprawdzania ,właściciel mówił 10-15 cm dechy) .

Zastanawiam się czy nie lepiej zacząć od zmodernizowania kominka . Dlatego szukam odpowiedzi na forum . Nie chcę obudzić się w zimie i rachunki po 1600 zł za gaz za miesiąc .

Jak to kosztowo by wyniosło za kominek , ogrzewanie drzewem . Na modernizację kotłowni mogę przeznaczyć z 12 do 15 tysięcy , ale chcę to zrobić z głową . Mam małe doświadczenie w tej dziedzinie , odnośnie palenia gazem , czy kominkiem , w co lepiej zainwestować .
Link do komentarza
Cytat

Dzięki za zainteresowanie


Mam mętlik w głowie ponieważ za dużo naczytałem się icon_smile.gif . Tak samo jak Państwo w firmach instalacyjnych proponują kocioł kondensacyjny i ja gdzieś sercem również jestem za tym .

Problem w tym , że nie potrafię określić swoich rachunków za gaz( obecna zima) . Budynek tak jak pisałem lata 90 i wtedy nie było takich materiałów jak są teraz . Mur jest trójwarstwowy i w 2000 roku w przestrzeń wpuszczono piankę krylaminową . Dach to wełna 20 cm i decha jako izolatory ( ale nie wiem ile cm , jestem na etapie sprawdzania ,właściciel mówił 10-15 cm dechy) .

Zastanawiam się czy nie lepiej zacząć od zmodernizowania kominka . Dlatego szukam odpowiedzi na forum . Nie chcę obudzić się w zimie i rachunki po 1600 zł za gaz za miesiąc .

Jak to kosztowo by wyniosło za kominek , ogrzewanie drzewem . Na modernizację kotłowni mogę przeznaczyć z 12 do 15 tysięcy , ale chcę to zrobić z głową . Mam małe doświadczenie w tej dziedzinie , odnośnie palenia gazem , czy kominkiem , w co lepiej zainwestować .


Jak już gdzieś wcześniej pisałem na tym forum siostra ma dom z lat 70 , 160 mkw bez ocieplenia, na dachu żużel grzejniki żeliwne , stare rury zamurowane w ścianach , kocioł kondensacyjny . Zużycie dobowe gazu w miesiącach styczeń luty br. ok 11 mszść. rachunki miesięczne na poziomie 650 zł. W/g obecnych przepisów kominek nie może być jedynym źródłem ciepła. Po za tym jeśli chodzi o kominek to czy masz pomieszczenie aby umieścić bufor, pompy,elementy zasilania awaryjnego itp. a wierz mi zajmują one sporo miejsca. Nie jest moim zamiarem odwodzenie Ciebie od idei kominka, bo to Ty podejmiesz decyzję ale chcę abyś miał jak najwięcej danych.
Link do komentarza
Kondensat jest dobry do starej instalacji . Kominek (rozumiem z wkładem kominkowym ) fajnie mieć ale nie do regularnego grzania domu , chcesz mieć kotłownię w salonie ?
Jak chcesz coś poprawić to okna trzyszybowe i wentylację z odzyskiem ciepła + docieplenie .
Zejdziesz wtedy z 11m/3/doba na jakieś 8 , czy warto ? , zdecyduj sam . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam. Ja jak robiłem ogrzewanie to dużo słyszałem o rozwściekając sie piecach i problemach z nimi, pojechałem do firmy i doradzili mi firmę hkslazar że jest dobra, i faktycznie nie narzekam.


O takich / rozwściekając / się piecach icon_eek.gif powiem szczerze nie słyszałem. Piszesz dzisiaj dużo ale chyba potrzebujesz tłumacza bo kto to zrozumie.
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Cytat

Jeżeli możesz to podaj szczegóły,ponieważ w chwili obecnej piszesz bardzo ogólnie i w ogóle nie rozumiem o jakie piecie dokładnie Ci chodzi. Wybór odpowiedniego kotła to podstawowa sprawa,.


:scratching: icon_eek.gif Komu i na co Ty ogólnie odpisujesz? bo ogólnie poza tym ,że wybór pieca to podstawowa sprawa (o tym każdy wie) nic więcej się nie dowiedziałem icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

I w dalszym ciągu nic,wiec chyba zapomniał o temacie,a szkoda bo przecież chętnie byśmy doradzili coś dobrego,tym bardziej że teraz można spotkać szereg ciekawych promocji.



No tak, promocji moc szczególnie na piece icon_smile.gif Ale fajne są też na grzejniki. Tylko nie wiadomo jakie wybrać, czy stalowe czy aluminiowe. Jedne i drugie mają swoje plusy i minusy. Ja sie chyba skłaniam do aluminiowych, tylko nie jestem przekonana na 100%. Moze miał ktos jakies doświadczenie z aluminium. Od razu zaznaczam że nie mam miedzianej instalacji, więc tu nie byłoby problemu. Ewentualnie dobre opinie mają stalowe grzejniki od Purmo. Jak sądzicie?
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesiące temu...
Może oprócz nowego tańszego sposobu ogrzewania warto wypróbować zmianę izolacji dachowej. Mowa była o wełnie 20cm. Gdyby wymienić 20cm wełny na 20cm piany poliuretanowej to efekt byłby znacznie lepszy i ogrzewanie od razu wyszłoby też taniej. Otwarto komórkowa super izolacja jest kilkadziesiąt procent bardziej efektywna niż wełna mineralna bądź styropian. Sama procedura instalacji takiej izolacji jest bardzo szybka, więc prosto można zmniejszyć swojej wydatki.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez M.L.: Witam, Zamówiłem w extraDach - Szczecin blachę na rąbek, blacha przyszła w kolorze innym niż zamówiłem…. Nikt nie poczuwa się do winy, sprawa trwa już prawie dwa miesiące, ciągle jestem zbywany, że nie ma odpowiedzi od producenta. Blachę zakupiłem od firmy extraDach (Szczecin) nie od producenta a mi każą czekać na jego odpowiedź. Blacha leży u mnie na budowie, extraDach umywa ręce, bo przecież zapłaciłem i blacha jest moja, a gdy pytam kiedy rozpatrzą moją reklamacje dostaje odpowiedź że producent sobie może odpowiedzieć kiedy chce.... Pomyłki sie zdarzają ja to rozumiem , lecz od extradachu dostałem odpowiedź odmowną bo blacha ma na oznaczeniu kolor prawidłowy! Blacha porównana z próbnikiem producenta, kolor pasuje do 7024 a nie 7016 jak zamawiałem, ale przecież blacha ma nadruk z kodem 7016, nikt nie patrzy na to jaki kolor ma blacha lecz jakie ma oznaczenie z tyłu! Próbniki w tym przypadku nie istnieją!! Budowa stoi, koszty rosną, dach niszczeje… Sprawa skończy się prawdopodobnie w sądzie. NIE POLECAM!!!!
    • Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.
    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
    • dzięki za opinie @podczytywacz, dawka wiedzy tym bardziej kogoś z doświadczeniem, zawsze mile widziana. Nie mniej jednak jak coś wydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem to idę w to, koszt w tym wypadku jest drugorzędny. Takie moje działania(z zewnątrz może wydawać się na wyrost) ma też drugie dno, chcę to z robić w ten sposób żeby nauczyć się tego na przyszłość, ponieważ liczę na to, że ta wiedza przyda mi się w przyszłości...jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie.  Okej dalsza część w 1/2", natomiast w większości materiałach spotkałem się, że dają otuline również dla zimnej wody hmmm.     @podczytywacz więc liczę na podzielenie się wiedzy z rozdzielaczy
    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...