Skocz do zawartości

Jak i w jakich odstępach do ściany powinna być mocowana murłata?


Recommended Posts

Gość domeczek malutki
Napisano
ja ma wieniec 11m dlugi co pol metra kotwe czyli jest ich 21sztuk z czego 5 szt,ma dlugosc 0,5metra preta fi 16 z zagietym na kilka centymetrow konce a reszta ma dlugosc 33cm z zagietym na 5 cm koncem czyli w betonie sa na jakies 10-15 cm zatopione czy to starczy?
Gość Razmes
Napisano
Jaki wieniec, jaki dach, jaki spadek, co na pokryciu ??? icon_confused.gif
Gość mhtyl
Napisano
To o czym piszesz a raczej się pytasz nie ma nic wspólnego z mocowaniem murłaty.
Wieniec kolankowy nie zawsze występuje a wieniec stropowy powinien być,i to z wieńcem stropowym powinno był łączenie z murłata albo słupki żelbetonowe albo wieniec kolankowy ale on tez musi być powiązany z stropowym.
Jakich dach ,jaki spadek i jakie pokrycie - to są wytyczne do przekroju więźby dachowej a mocowanie murłaty jest ujęte w projekcie a i tak lepiej przed pogadać z murarzem i cieślą .
Gość Razmes
Napisano
Cytat

To o czym piszesz a raczej się pytasz nie ma nic wspólnego z mocowaniem murłaty.
Wieniec kolankowy nie zawsze występuje a wieniec stropowy powinien być,i to z wieńcem stropowym powinno był łączenie z murłata albo słupki żelbetonowe albo wieniec kolankowy ale on tez musi być powiązany z stropowym.
Jakich dach ,jaki spadek i jakie pokrycie - to są wytyczne do przekroju więźby dachowej a mocowanie murłaty jest ujęte w projekcie a i tak lepiej przed pogadać z murarzem i cieślą .



Mocowanie murłaty do wieńca jest zależne od więźby, skoro pyta się o kotwy to wnioskuję, że projektu nie ma, więc i więźba nie policzona...

Kto pyta- nie błądzi, nie krytykuj ironicznie.
Wkurza mnie, gdy zadaję pytanie, a odpowiada ktoś nie na temat i nie znający odpowiedzi na pytanie.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Wkurza mnie, gdy zadaję pytanie, a odpowiada ktoś nie na temat i nie znający odpowiedzi na pytanie.


To było trzeba wyraźnie napisać,że pytasz. Napisałeś to tak jakby Twoje pytanie odnosiło się do artykułu z tematu.
Jeżeli moja odpowiedź była nie temat (może nie w 100%) to Twoje pytanie było tak powierzchownie zadane że nie wiada gdzie je przyszyć.Jeżeli chciałeś zadać pomocnicze pytanie to było trzeba zacytować posta którego ma się tyczyć to pytanie.
To co napisał domeczek malutki ma aż za dobrze zrobione icon_smile.gif pomijając pytania o pokrycie ,dach czy spadek.
Ja na długości 10 m murłaty mam dane 8 szpilek i pokrycie dachówka ceramiczna i jak na razie wszystko się trzyma kupy icon_biggrin.gif więc szpilki co 0,5 są powiedzianym aż na wyrost.
Gość Razmes
Napisano
Cytat

To było trzeba wyraźnie napisać,że pytasz. Napisałeś to tak jakby Twoje pytanie odnosiło się do artykułu z tematu.
Jeżeli moja odpowiedź była nie temat (może nie w 100%) to Twoje pytanie było tak powierzchownie zadane że nie wiada gdzie je przyszyć.Jeżeli chciałeś zadać pomocnicze pytanie to było trzeba zacytować posta którego ma się tyczyć to pytanie.
To co napisał domeczek malutki ma aż za dobrze zrobione icon_smile.gif pomijając pytania o pokrycie ,dach czy spadek.
Ja na długości 10 m murłaty mam dane 8 szpilek i pokrycie dachówka ceramiczna i jak na razie wszystko się trzyma kupy icon_biggrin.gif więc szpilki co 0,5 są powiedzianym aż na wyrost.



Najpierw był link do pytania i odpowiedź eksperta.

Później domeczek malutki zapytał o swoją budowę, więc zadałem pytanie pomocnicze.

W dalszym ciągu nie wiem, co to za wieniec, jaki dach się na nim opiera...

@mhtyl To tak jakbym się przyczepił do użytego przez Ciebie sformułowania "przekrój więźby dachowej"...
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

W dalszym ciągu nie wiem, co to za wieniec, jaki dach się na nim opiera...


I chyba sie nie dowiesz i ja też,bo jakos nie skory ten Domeczek do pisania.
Cytat

@mhtyl To tak jakbym się przyczepił do użytego przez Ciebie sformułowania "przekrój więźby dachowej"...


Ale poprzedziłem to tymi słowami"Jakich dach ,jaki spadek i jakie pokrycie - to są wytyczne do przekroju więźby dachowej" czyli jasne chyba,że chodzi o drzewo.
Gość Razmes
Napisano
Cytat

I chyba sie nie dowiesz i ja też,bo jakos nie skory ten Domeczek do pisania.

Ale poprzedziłem to tymi słowami"Jakich dach ,jaki spadek i jakie pokrycie - to są wytyczne do przekroju więźby dachowej" czyli jasne chyba,że chodzi o drzewo.



Bez odpowiedzi domeczek malutki nawet nie mam pewności, czy konstrukcja jest drewniana...
Napisano
Cytat

Bez odpowiedzi domeczek malutki nawet nie mam pewności, czy konstrukcja jest drewniana...



Wnioskuję do Redakcji o ustanowienie Wróżki Dyżurnej - do roztrząsania dylematów podobnie napisanych zapytań.

Podstawą budowania jest projekt. Realizację projektu nadzoruje kierownik budowy i tego się trzymajmy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...