Skocz do zawartości

warunki zabudowy a techniczne warunki dostawy mediów


Recommended Posts

Napisano
Wszystko pięknie zakupiłem ładną działeczke dośc duża wraz z warunkami zabudowy wszystko gra.Przeniosłem warunki zabudowy na siebie i jest ok.Trzeba zacząc załatwiac papiery z elektrownią żadnych problemów warunki uzyskałem po miesiącu.I się zaczeło udałem się do gminy aby uzyskac techniczne warunki dostawy wody i odprowadzenia ścieków.Z wodą żadnego problemu ale kanaliza to absurd .W warunkach zabudowy ujęto iż ścieki mają byc odprowadzone do kanalizacji -to dobrze se myśle .Ale w gminie stworzyli mi problem gdyż w moim rejonie nie ma jeszcze kanalizacji bo utkneła ok 200 m przed działką i na dodatek różnica poziomów uniemożliwia podłączenie mnie do przyłącza.Nie rozumiem jak można w warunkach zabudowy pisac że istnieje możliwośc podłączenia do kanalizy a w warunkach technicznych nie to jakiś koszmar.Na dodatek sąsiad obok w warunkach zabudowy ma napisane że odprowadzenie ścieków do szczelnego zbiornika a po rozbudowie do kanalizy.Pytanie brzmi co mam teraz zrobic szamba nie moge wybudowac bo nie widnieje w warunkach zabudowy a do kanalizy nie da rady.Gminni urzędnicy nakazali mi starac się o nowe warunki zabudowy a co za tym idzie poniśc koszty z tym związane i odczekac może nawet rok.Prosze o porade.
Napisano
Formalnie to nic nie można poradzić - trzeba wystąpić o nowe warunki zabudowy. W praktyce można jednak obejść ten problem - w projekcie zagospodarowania działki zaznaczyć podłączenie do kanalizacji ,a w trakcie budowy wystąpić o zmianę pozwolenia na budowę z uwzględnieniem odprowadzenia ścieków do szamba lub liczyć na to, że zanim budowa się zakończy kanalizacja "podejdzie" pod dom.
  • 2 lata temu...
Napisano
Jest też tak, że wystąp o pozwolenie na budowę domu. Bez przyłączy albo bez tylko przyłącza do odprowadzenia ścieków. Gdy się uprawomocni, to zacznij budowę. W międzyczasie wystąp o zmianę warunków zabudowy w zakresie odprowadzenia ścieków. Po uzyskaniu zmiany wykonaj projekt przyłącza i zgłoś --- zawiadomienie o przystąpieniu do wykonywania przyłącza---- Przyłącza nie wymagają pozwolenia na budowę. Powodziska
Napisano
Cytat

Tak tylko, mimochodem. Autor już się wybudował (najprawdopodobniej) - czyli porada chybiona o prawie 3 lata icon_biggrin.gif


Zwróć uwagę, że z forum korzystają nie tylko bezpośrednio zainteresowani, ale także "czytacze", którzy może trafią na tę informację i im pomoże icon_idea.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...