Skocz do zawartości

Czyszczenie cegły


Recommended Posts

Napisano
Witam. Kupiłem starą cegłe rozbiórkową pocięta na płytki o grubości od 1 do 2,5 cm jednak większośc z nich posiada jeszcze na sobie starą zaprawę wapienną. Po jej usunięciu na cegle zostają białe plamy po tej zaprawie.

Czym moge ją usunąć aby cegła była czysta i miała swój właściwy kolor.

Czyszczę trochę szczotką drucianą ale schodzi tylko wierzchnia warstwa a plamy zostają, ponadto po szczotce zostają czarne ślady od szorowania.
Ma ktoś jakiś pomysł.
Pozdrawiam
Gość mhtyl
Napisano
Myjka ciśnieniowa powinna dać radę.Ewentualnie jakaś chemia by mogła zaradzić ale myślę ,że sama woda ładnie wymyje,w końcu to wapno.
Napisano
Myjką ciśnieniową w domu to nie za bardzo, za dużo wody i wszytsko zalane tak, że myjka chyba odpadnie, a czy są jakieś preparaty to nie widziałem, do klinkieru a i owszem, ale one do cegły to chyba nie bedą się nadawały.
Napisano
U nas do różnej maści wykwitów i zaschniętych zapraw doskonale sprawdzał się "Szop" Atlasa. Co prawda na zwykłej (nie klinkierowej) cegle nie mieliśmy potrzeby nic czyścić, ale chyba możesz zaryzykować na jednej płytce i sprawdzić?
  • 10 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Należy pamiętać że wszelkie preparaty dostępne na rynku służące do usuwania zanieczyszczeń pochodzenia zasadowego, w swoim składzie posiadają kwasy. Nałożenie chemii to raz, druga sprawa to jej późniejsze zneutralizowanie. O ile w przypadku czyszczenia cegły na zewnątrz mamy możliwość jej zneutralizowania za pomocą np. myjki , to wewnątrz pomieszczeń jest to już nieco problematyczne. Cegłę z takimi zabrudzeniami piaskuję się.

Edytowano przez ostech (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Należy pamiętać że wszelkie preparaty dostępne na rynku służące do usuwania zanieczyszczeń pochodzenia zasadowego, w swoim składzie posiadają kwasy.



Źle zaczynasz. Nie dość, że to prymitywny spam, to jeszcze brak podstaw z chemii. icon_evil.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...