Skocz do zawartości

Koszt przyłączenia energii i wody


Kritur

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Zamierzam zakupić działkę budowlaną w okolicach Sochaczewa w woj. Mazowieckim. Działka jest w sąsiedztwie kilku innych działek. Jednakże zarówno woda i prąd znajdują się około 400 metrów od granicy działki którą chce zakupić.

Proszę o informację jak wygląda koszt dociągnięcia sieci energetycznej i wody do granicy działki - kto je pokrywa ja jako inwestor czy elektrownia wraz z wodociągami.

Do tego jakie są aktualne koszta wykonania przyłącza ?

Proszę o pomoc ponieważ w internecie podobne tematy pochodzą z lat 2007 - 2009.

Dziękuję i pozdrawiam
Krzysztof
Napisano
Nie tędy droga (Internet). Idź do energetyki i poproś o wycenę, tam też dowiesz się, czy w ogóle doprowadzą Ci prąd. To samo z wodociągami. Nikt w Internecie nie zrobi tego za Ciebie.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam,

Zamierzam zakupić działkę budowlaną w okolicach Sochaczewa w woj. Mazowieckim. Działka jest w sąsiedztwie kilku innych działek. Jednakże zarówno woda i prąd znajdują się około 400 metrów od granicy działki którą chce zakupić.

Proszę o informację jak wygląda koszt dociągnięcia sieci energetycznej i wody do granicy działki - kto je pokrywa ja jako inwestor czy elektrownia wraz z wodociągami.

Do tego jakie są aktualne koszta wykonania przyłącza ?

Proszę o pomoc ponieważ w internecie podobne tematy pochodzą z lat 2007 - 2009.

Dziękuję i pozdrawiam
Krzysztof


Co do wody to musisz pytać w wodociągach u siebie.
Co do prądu to kilowat kosztuje tyle samo w całej Polsce ,a przyłącze do 100 m ponosi koszt ZE (czy masz 2 m czy 60 m płacisz jednakowa stawkę,jedynie im bliższe przyłącze to zysk dla ZE)a za następne metry płacisz połowę za każdy metr kabla a ile to już w gestii ZE.
Co do wody to musisz mieć zrobiony projekt ,co do prądu to projekt robi ZE a raczej zleca swojemu podwykonawcy.
Napisano
@Sławomir - wiem że nie tędy droga, jednak nikt nie będzie w energetyce się bawił skoro działka jeszcze nie jest moja. Zastanawiam się nad opłacalnością inwestycji żeby za chwilę nie klęknąć z uwagi na ceny przyłączy.

@mhtyl - czyli jeśli odległość od sieci energetycznej do mojej działki w przybliżeniu wynosi około 200 metrów to 100 metrów pokrywam sam za ilość kilowatów zgadza się ?

Gość mhtyl
Napisano (edytowany)
Płacisz za zamówione kW coś około 150 zł za 1 kW i jest to cena przyłącza do 100 m za kolejne metry kabla płacisz pół/pół z ZE. Ale dla jasności zapytaj w swoim oddziale ZE bo mogą mieć odrębne zdanie na to. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

,a przyłącze do 100 m ponosi koszt ZE (czy masz 2 m czy 60 m płacisz jednakowa stawkę,jedynie im bliższe przyłącze to zysk dla ZE)a za następne metry płacisz połowę za każdy metr kabla a ile to już w gestii ZE.


Do 100m czy do 200m????
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Do 100m czy do 200m????


Dokładnie, 200 m icon_redface.gif
Pisałem na szybcika i mały błąd się wkradł.
Co do tych ponad 200 m to każdy kolejny metr płaci się coś około 50 zł (bynajmniej u mnie tak jest a raczej tak było bo teraz nie znam stawek,operator Enea) a za 1 kW stawka jest 120 zł linia napowietrzna , 150 zł kabel pod ziemią.
Napisano (edytowany)
Wodociąg - sam zrobiłem. Wyszło najtaniej.
Koparka (bo wykorzystałem wykop i na wodę w PP i na kabel do zasilania w energie elektryczną)

Ułożyłem rury na podsypce jak trzeba + obowiązkowa taśma.
Studzienka z 3 kręgów - wodomierz.
Przyjechali. Kupiłem za swoje zasuwę Hawla.
Wcinkę zrobili w ulicy.
Odebrali poukładane rury.
Zaplombowali wodomierz.
Do zasypania - i posprzątane.............z wodą.

Z prądem było ciut gorzej - ale też zrobiłem sam.
Potem wystąpiłem o "zwrot za rozbudowę sieci energetycznej" (w związku z przekrojami kabla YAKG były 3 razy grubsze niż istniejąca sieć napowietrzna + skrzynka do wykorzystania przez potencjalnych nabywców działek obok) - i też nie było źle.
I też nie było źle Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Wodociąg - sam zrobiłem. Wyszło najtaniej.


Czyli ile?


Cytat

Z prądem było ciut gorzej - ale też zrobiłem sam.
Potem wystąpiłem o "zwrot za rozbudowę sieci energetycznej" (w związku z przekrojami kabla YAKG były 3 razy grubsze niż istniejąca sieć napowietrzna + skrzynka do wykorzystania przez potencjalnych nabywców działek obok) - i też nie było źle.
I też nie było źle


????? Jak to? i ZE na to poszedł? naprawdę był zwrot?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

????? Jak to? i ZE na to poszedł? naprawdę był zwrot?


Ja miałem w umowie o wykonanie przyłącza wraz z ZK od ZE podana kwotę za całość ale był tez punkt,że mogę zrobić to sam (znaczy się wziąć firmę z uprawnieniami) a po wykonaniu przyłącza ZE odkupi ode mnie to przyłącze ale za kwotę która ZE mi podał oraz cennik robót. Po przeanalizowaniu okazało się ,że na tym nie zarobię i zleciłem wykonanie przyłącza dla ZE.
Napisano
Ok. dzięki.
Jeszcze mam takie pytanie:
Jak obliczyć koszt przyłącza energetycznego, wiem - wg wzoru.
A jaki jest wzór na obliczenie kosztów przyłącza wodnego (bez kanalizacji, bo tej u nas brak)? Mam ok. 200m (łącznie z przewiertem pod jezdnią).
Napisano
Dzięki za odpowiedzi. Podłączam się jeszcze do pytania usera waga06. bo do tej działki którą zamierzam kupić odległość będzie podobna. Okolice teresina i sochaczewa (mazowieckie) jeśli ktoś jest z okolic i może podesłać info ile go to kosztowało to byłbym wdzięczny.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Ok. dzięki.
Jeszcze mam takie pytanie:
Jak obliczyć koszt przyłącza energetycznego, wiem - wg wzoru.
A jaki jest wzór na obliczenie kosztów przyłącza wodnego (bez kanalizacji, bo tej u nas brak)? Mam ok. 200m (łącznie z przewiertem pod jezdnią).


Nie ma wzoru na przyłącze wodne. Jeden zapłaci 1000 zł a drugi może i 20000 zł ,wszystko zależy od warunków.
Mnie woda wyniosła niecałe 2000 zł wraz z projektem a resztę robiłem sam tzn kupiłem materiał ,wykopałem tylko gość z wodociągów mi to podłączył i zrobił na-wiertkę. Odległość od rurociągu miałem 18 m bez żadnych przeszkód . W Waszej sytuacji na pewno wyjdzie dużo drożej ,chociażby ze względu na ten przewiert pod drogą.
Co do kosztów to można z grubsza sobie policzyć,koszt wykopu 1m na głębokość 1,2m X długość, cena materiałów ,cena projektu i cena podłączenia zrobienie na-wiertki.
Napisano
Z wodą nigdy nie wiadomo co i jak - u Mnie z gminnego zakładu komunalnego "śpiewają" 5000 za przyłącze wodne ( przez drogę ) z sąsiedniej gminy moga mi to zrobić za 2000 zł - ale myk jest taki że to zakład gminny "właściwy" odbiera - i tu pojawiają się problemy. Pewnie tez studnię będę kopał
Napisano
W mojej gminie znajomy zapłacił ponad 6 tys. za 112m. To ja za ponad 200m zapłacę ponad 12 tys.??? icon_confused.gif
A kopanie/wiercenie studni (załóżmy, że nie z firmą, tylko z pomocą "p. Czesia" ze wsi) to jaki koszt? Macie rozeznanie?
Napisano
Cytat

W mojej gminie znajomy zapłacił ponad 6 tys. za 112m. To ja za ponad 200m zapłacę ponad 12 tys.??? icon_confused.gif
A kopanie/wiercenie studni (załóżmy, że nie z firmą, tylko z pomocą "p. Czesia" ze wsi) to jaki koszt? Macie rozeznanie?



kosztownie
i nigdy nie będziesz miał pewności co do jakości wody.....
I coroczne badania przydatności w SANEPID-dzie za 365zeta.....
koszty przyłącza wody - bez przewiertów przez jezdnię, to rura niebieska PP, zasuwa Hawla, opłata za wcinkę.....2,3 kręgi betonowe, minimalnie piasku na podsypkę.....
Ewentualnie zajęcie pasa drogowego jeśli leci wodociąg w drodze asfaltowej - i kilka worków asfaltu na zimno aby odtworzyć zniszczony kawałek drogi.
Nie ma prawa - wyjść tak drogo (12 tyś)
Napisano
Cytat

koszty przyłącza wody - bez przewiertów przez jezdnię


Z przewiertem, niestety. Jezdnia 8m. Za metr bieżący wodociągi liczą sobie 90 zł netto icon_evil.gif

Cytat

Ewentualnie zajęcie pasa drogowego jeśli leci wodociąg w drodze asfaltowej - i kilka worków asfaltu na zimno aby odtworzyć zniszczony kawałek drogi.
Nie ma prawa - wyjść tak drogo (12 tyś)


Aile? Tak na szybko, w przybliżeniu. Pamiętajmy, że to 200m.
Gość mhtyl
Napisano
Jedna Pani Schmit zapłaciła za wodę grubo ponad 20 tys i co miała powiedzieć?
Jeżeli studnia to tylko głębinowa ,wtedy woda jest (przeważnie) dobrej jakości i masz pewność ,że w czasie suszy wody nie braknie. W kopanie z kręgami się nie baw bo to dobre ale jak chcesz podlewać ogródek .
Napisano
Cytat

Z przewiertem, niestety. Jezdnia 8m. Za metr bieżący wodociągi liczą sobie 90 zł netto icon_evil.gif


Aile? Tak na szybko, w przybliżeniu. Pamiętajmy, że to 200m.



Waga!
nie znam aktualnych cen - ale policz tak
200metrów rury niebieskiej
przewiert jak piszesz - około 1000zł
wykopać 200 metrów do posesji na 1,20cm
zasuwa - sprawdź jak tam dzisiaj kosztuje sobie sam
2 betonowe kręgi-góra 3
Wodomierz
Piasek (niedużo trzeba) na podsypkę.
A weźże się spręż - kartkę A-4 weź i długopis
Posprawdzaj to co piszę w temacie.
I już!
Tyle wyjdzie
Acha - jak przewiert - to nie będziesz odtwarzał na swój koszt ulicy, więc odpada asfalt......
Dodaj na 1 dzień zajęcie pasa drogowego (znajdziesz na stronie swojego PBK)

już......
do roboty...........
Napisano
Cytat

A orientuje się ktoś jakie są koszty kopania studni głębinowej?




pewnie podobnie trzeba poszukać
W regionie
Firma - oferta - koszty......
I już jest jasność...
I jaki grunt (może skała lita, może pustynia)
Napisano (edytowany)
200metrów rury niebieskiej - jakiej? fi 50x4,7 czy fi 40x3,7 czy innej? kto o tym decyduje? wodociągi czy inwestor? icon_confused.gif ok. 5 zł za mb = 200m x 5zł= 1000zł
przewiert jak piszesz - około 1000zł
wykopać 200 metrów do posesji na 1,20cm - za darmo, z pomocą rodziny
zasuwa - ok. 250 zł (chyba, że jakaś konkretna ma być)
2 betonowe kręgi-góra 3 - jakie? (średnica) ok. 200zł za szt??? 3szt x 200zł = 600 zł.
Wodomierz - 40 zł
Piasek (niedużo trzeba) na podsypkę - za darmo

RAZEM: ok. 2,890 zł

Dobrze liczę? proszę mnie poprawić....

A koszt "papierka" za podłączenie? Jaki? Bo przecież ktos to musi zatwierdzić.... Edytowano przez waga06 (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
To tak po kolei postaram się odpowiedzieć.
Jaka rura ma iść decyduje projektant który będzie robił projekt budowlany przyłącza wodnego. Ja u siebie miałem rurę fi 40X3,0.
Dodaj do kosztów jeszcze cenę projektu.

Ja u siebie z materiałów miałem jeszcze skrzynkę uliczną wraz z kluczem do zasuwy ,a zasuwa była u mnie na rurociąg fi 160 z nawiertką i wyjściem na rurę fi 50, zawory kulowe, łącznik z fi 50 pcv na 1 ,1/2 cala i zawór antyskażeniowy.


Kręgów nie musisz mieć,ja u siebie dałem wodomierz w kotłowni,ale to uzgodniłem wcześniej z projektantem aby tak to zrobił i wodomierz mam w domu.

Wodomierz dostajesz od wodociągów gratis,bynajmniej u mnie tak jest.

Za podłączenie i dezynfekcję do wodociągów zapłaciłem około 200 zł.
Do odbioru musisz mieć zrobione przez geodetę po wykonawczą mapkę.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witajcie, może ktoś mi pomoże... Przeszukałam wiele tematów, ale nie znalazłam odp. na interesujące mnie pytania.

Moja działka jest w pełni uzbrojona, wszelkie media na działce, skrzynka elektryczna również.
Jaki może być więc koszt przyłączenia do sieci elektroenergetycznej (przyłącze kablowe fizycznie już istnieje)? Też 150 zł za 1 kW?
Kiedy należy podpisać umowę? (budowę planujemy najwcześniej za pół roku, może za rok i nie chcemy narazie płacić za coś, czego używać nie będziemy)

Wybaczcie, jeśli moje pytają wydają się Wam banalne ;)
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Sama sobie odpowiem... Koszt sprawdzenia instalacji, a tym samym podłączenia prądu określono w wydanych warunkach. Na terenie naszej gminy są to dosłownie grosze... Podobnie sytuacja ma się z wodą i gazem... icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...