Skocz do zawartości

remont dachu


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Mam problem z wykonawcą, który robił nam remont dachu razem z wykonaniem wieńca na poddaszu i tymi wszystkimi sprawami budowlanymi. Spisaliśmy umowę, dostaliśmy kosztorys i w trakcie prac zaczęły pojawiać się problemy. Punkt pierwszy kosztorysu brzmi tak: "Rozbiórka istniejącego pokrycia dachowego wraz z konstrukcją drewnianą oraz wywóz i utylizacja (razem z orynnowaniem). Jak dla mnie to utylizacja papy wchodzi w skład w/w czynności. Jednak wykonawca doliczył nam osobno dodatkową kwotę. To jest pierwsza sprawa. Drugi sporny punkt brzmi tak:"Ocieplenie nadmurowanej części budynku z wykonaniem wyprawy elewacyjnej". I znowu: z tego co się dowiadywałam wyprawa elewacyjna to to, co już mam na zewnątrz, mówiąc prostym językiem: to co ładnie wygląda. Proszę mnie sprostować jeśli się mylę. Oczywiście wykonawca się tłumaczy w tej chwili tym, że kosztorysant się pomylił, bo chodziło tylko o położenie styropianu i zaciągnięcie klejem(dla mnie to be sensu). Trzecia sprawa: Wykonawca wystawia nam fakturę na całość: robocizna+materiał i daj 2 lata gwarancji. Na moje pytanie co z gwarancją na dachówkę skoro producent daje 30 lat gwarancji, pan mi odpowiada, że to już mój problem. Nie wspomnę już o tym, że krokwie, które wystają na zewnątrz budynku nie są pomalowane, bo to nie było wyszczególnione w kosztorysie, w związku z czym dla mnie wygląda to na niedokończoną robotę. Poradźcie co mam zrobić, bo ręce opadają. A jest to znajomy sąsiadki, która cały czas go broni i nie da nic powiedzieć...:(
Napisano
  Cytat

Witam,
Mam problem z wykonawcą, który robił nam remont dachu razem z wykonaniem wieńca na poddaszu i tymi wszystkimi sprawami budowlanymi. Spisaliśmy umowę, dostaliśmy kosztorys i w trakcie prac zaczęły pojawiać się problemy. Punkt pierwszy kosztorysu brzmi tak: "Rozbiórka istniejącego pokrycia dachowego wraz z konstrukcją drewnianą oraz wywóz i utylizacja (razem z orynnowaniem). Jak dla mnie to utylizacja papy wchodzi w skład w/w czynności. Jednak wykonawca doliczył nam osobno dodatkową kwotę. To jest pierwsza sprawa. Drugi sporny punkt brzmi tak:"Ocieplenie nadmurowanej części budynku z wykonaniem wyprawy elewacyjnej". I znowu: z tego co się dowiadywałam wyprawa elewacyjna to to, co już mam na zewnątrz, mówiąc prostym językiem: to co ładnie wygląda. Proszę mnie sprostować jeśli się mylę. Oczywiście wykonawca się tłumaczy w tej chwili tym, że kosztorysant się pomylił, bo chodziło tylko o położenie styropianu i zaciągnięcie klejem(dla mnie to be sensu). Trzecia sprawa: Wykonawca wystawia nam fakturę na całość: robocizna+materiał i daj 2 lata gwarancji. Na moje pytanie co z gwarancją na dachówkę skoro producent daje 30 lat gwarancji, pan mi odpowiada, że to już mój problem. Nie wspomnę już o tym, że krokwie, które wystają na zewnątrz budynku nie są pomalowane, bo to nie było wyszczególnione w kosztorysie, w związku z czym dla mnie wygląda to na niedokończoną robotę. Poradźcie co mam zrobić, bo ręce opadają. A jest to znajomy sąsiadki, która cały czas go broni i nie da nic powiedzieć...:(

Rozwiń  

Serusia wszystko to o czym piszesz to kwestia dogadania się.Ja niedawno wymienialam dach i powiem Ci jak bylo to u mnie,Rozbiorka starego i polożenie nowego dachu bylo to ugadane za m kw,wiec tutaj była sprawa jasna,utylizacja byla jednak w naszym zakresie,bo firma wywiozłaby to wszystko,ale za dodatkową opłatą,drugi punkt bylo to ocieplenie budynku,mi budynek w całosci ocieplała inna firma,za mkw ocieplenie z farbą płacilam ok 80 zł brutto,jednak firma ktora robila mi dach musiala ocieplic kawałek miejsca pomiedzy dwoma daszkami oczywiscie bez farby i też wzieli sobie za to dodatkowe pieniądze,jednak samo ocieplenie i nalozenie tynku jest tansze niż np z nałozeniem farby(jednym słowem wszystko ma swoją cenę),ale wedlug tego co mi wiadomo to wyprawa elewacyjna powinna byc chyba liczona za całość czyli łącznie z tynkiem kolorowym na murach,jednak nie jestem fachowcem i takiej pewnosci nie mam,jeżeli jednak kosztorysant się pomylił,a umowa podpisana z dwoch stron to usługa powinna byc wykonana wedlug podpisanej umowy,a co to wykonawca czytać nie potrafi ?aż taki durny to na pewno nie jest i w to nie uwierze.Co do gwarancji na dachowke mialam podobną sytuacje,jednak moj wykonawca(który również kantował mnie na tyle na ile się dało) chciał mi dać pokwitowanie kupna blachodachówki i gwarancje mialabym pewną,jednak ja zdecydowałam się na to,ze sama kupię sobie blachodachowke i tutaj byla sprawa jasna,bo to,że wykonawca powie Ci,ze wyjdzie Cie taniej z robocizną to wszystko zalezy od wykonawcy i jego uczciwosci.Znam osobe ktora w taki sposób zrobila sobie dach i jak przyszlo do reklamacji blachodachowki,bo zaczela sie jej w krotkim czasie odbarwiać okazalo się,ze blachodachowka miala byc z Planji,a była chyba z tego co pamietam z najtansza z castoramy,o czym ta kobieta dowiedziala się w momencie kiedy przyjechał fachowiec z Planji.Musisz uwazac i jak ktos zaczyna tak krecic jak Twoj wykonawca,ja na dzien dzisiejszy zmieniłabym ekipe,a ten niech spada na drzewo,bo pusci Cie z torbami.Moj wykonawca przyszedl w lutym po pieniądze,na drzewo na więźbe,bo mialo niby zdrozec,wiec chcial mi pojsc na rękę kupić i przetrzymać u siebie,jak przyszlo do momentu przywózki drewna,okazalo się,ze niby zle obliczyl i zamiast 5 kubików drewna potrzeba bylo 7 kubikow,za co musialam dodatkow zaplacic.Jednak jak mąz poprosil o specyfikacje ile tego drewna poszlo,okazalo się,że pan wykonawca zle obliczyl o ok 2 kubiki drewna oczywiscie na swoją korzyść.Temat wymiany dachu zmoim wykonawcą to temat woda,a koszmary snią mi sie do dzisiaj.Nie pozwol się oszukać i nie plac zadnych zaliczek,bo moj niestety takie poczatkowe zrobil ładne wrazenie,ze zaplacilam mu wiekszą polowe pieniedzy zanim cokolwiek zrobil.Mi ten Twoj wykonawca jednym słowem cos brzydko pachnie.
Napisano
  Cytat

Serusia wszystko to o czym piszesz to kwestia dogadania się.Ja niedawno wymienialam dach i powiem Ci jak bylo to u mnie,Rozbiorka starego i polożenie nowego dachu bylo to ugadane za m kw,wiec tutaj była sprawa jasna,utylizacja byla jednak w naszym zakresie,bo firma wywiozłaby to wszystko,ale za dodatkową opłatą,drugi punkt bylo to ocieplenie budynku,mi budynek w całosci ocieplała inna firma,za mkw ocieplenie z farbą płacilam ok 80 zł brutto,jednak firma ktora robila mi dach musiala ocieplic kawałek miejsca pomiedzy dwoma daszkami oczywiscie bez farby i też wzieli sobie za to dodatkowe pieniądze,jednak samo ocieplenie i nalozenie tynku jest tansze niż np z nałozeniem farby(jednym słowem wszystko ma swoją cenę),ale wedlug tego co mi wiadomo to wyprawa elewacyjna powinna byc chyba liczona za całość czyli łącznie z tynkiem kolorowym na murach,jednak nie jestem fachowcem i takiej pewnosci nie mam,jeżeli jednak kosztorysant się pomylił,a umowa podpisana z dwoch stron to usługa powinna byc wykonana wedlug podpisanej umowy,a co to wykonawca czytać nie potrafi ?aż taki durny to na pewno nie jest i w to nie uwierze.Co do gwarancji na dachowke mialam podobną sytuacje,jednak moj wykonawca(który również kantował mnie na tyle na ile się dało) chciał mi dać pokwitowanie kupna blachodachówki i gwarancje mialabym pewną,jednak ja zdecydowałam się na to,ze sama kupię sobie blachodachowke i tutaj byla sprawa jasna,bo to,że wykonawca powie Ci,ze wyjdzie Cie taniej z robocizną to wszystko zalezy od wykonawcy i jego uczciwosci.Znam osobe ktora w taki sposób zrobila sobie dach i jak przyszlo do reklamacji blachodachowki,bo zaczela sie jej w krotkim czasie odbarwiać okazalo się,ze blachodachowka miala byc z Planji,a była chyba z tego co pamietam z najtansza z castoramy,o czym ta kobieta dowiedziala się w momencie kiedy przyjechał fachowiec z Planji.Musisz uwazac i jak ktos zaczyna tak krecic jak Twoj wykonawca,ja na dzien dzisiejszy zmieniłabym ekipe,a ten niech spada na drzewo,bo pusci Cie z torbami.Moj wykonawca przyszedl w lutym po pieniądze,na drzewo na więźbe,bo mialo niby zdrozec,wiec chcial mi pojsc na rękę kupić i przetrzymać u siebie,jak przyszlo do momentu przywózki drewna,okazalo się,ze niby zle obliczyl i zamiast 5 kubików drewna potrzeba bylo 7 kubikow,za co musialam dodatkow zaplacic.Jednak jak mąz poprosil o specyfikacje ile tego drewna poszlo,okazalo się,że pan wykonawca zle obliczyl o ok 2 kubiki drewna oczywiscie na swoją korzyść.Temat wymiany dachu zmoim wykonawcą to temat woda,a koszmary snią mi sie do dzisiaj.Nie pozwol się oszukać i nie plac zadnych zaliczek,bo moj niestety takie poczatkowe zrobil ładne wrazenie,ze zaplacilam mu wiekszą polowe pieniedzy zanim cokolwiek zrobil.Mi ten Twoj wykonawca jednym słowem cos brzydko pachnie.

Rozwiń  


Tak właśnie myślałam. Teraz wyszedł jeszcze jeden problem. Pan nie wliczył nam utylizacji papy w fakturę końcową (bo my już robotę mamy zakończoną) i macha mi przed nosem fakturami na big bagi i kontenery. Z tego co wiem, to powinien mi refakturować koszt utylizacji, który poniosłam. Teraz napisałam smsa, że chce zapłacić, ale chcę mieć tą fakturę. Pan mi nie odpisuje, a wpadł do mieszkania i straszy, że rozbierze dach dopóki nie dostanie reszty pieniędzy. Masakra...

Napisano
  Cytat

Pan mi nie odpisuje, a wpadł do mieszkania i straszy, że rozbierze dach dopóki nie dostanie reszty pieniędzy. Masakra...

Rozwiń  

A kto go wpuści na posesję? Jeżeli sam wtargnie to masz prawo wezwać Policje bo to jest Twoje mienie i twoja własność.
Napisano
  Cytat

Tak właśnie myślałam. Teraz wyszedł jeszcze jeden problem. Pan nie wliczył nam utylizacji papy w fakturę końcową (bo my już robotę mamy zakończoną) i macha mi przed nosem fakturami na big bagi i kontenery. Z tego co wiem, to powinien mi refakturować koszt utylizacji, który poniosłam. Teraz napisałam smsa, że chce zapłacić, ale chcę mieć tą fakturę. Pan mi nie odpisuje, a wpadł do mieszkania i straszy, że rozbierze dach dopóki nie dostanie reszty pieniędzy. Masakra...

Rozwiń  

Wedlug mojego nosa to pan fakowiec troche sie przeliczyl.Wydaje mi się,ze na poczatku powiedzial troche mniej pieniedzy niż zamierzal wziać lub oszukac Was na materiale.U mnie sytuacja byla bardzo podobna tylko,ze moj fakowiec była tak żałosny,ze żal mi go było straszyć sadami i policją,moj fakowiec kłamał w zywe oczy i robil przy tym slodką,zalosną minę,oszukal mnie i wiem o tym,ale wiem tez ,że na ludzkiej krzywdzie nikt sie nie wzbogacil.Jednak gdyby sie tak wsciekal jak Twoj fakowiec zadzwonilabym po policje,bo to sie nazywa WYŁUDZENIE! Płaci się za to co bylo zawarte w umowie przed wykonaniem pracy,a nie po
Napisano
  Cytat

A kto go wpuści na posesję? Jeżeli sam wtargnie to masz prawo wezwać Policje bo to jest Twoje mienie i twoja własność.

Rozwiń  


Wpuści go sąsiadka bo to jej przyjaciel...cyrk na kółkach...już szkoda gadać. zapłacić i mieć człowieka z głowy...



  Cytat

Wedlug mojego nosa to pan fakowiec troche sie przeliczyl.Wydaje mi się,ze na poczatku powiedzial troche mniej pieniedzy niż zamierzal wziać lub oszukac Was na materiale.U mnie sytuacja byla bardzo podobna tylko,ze moj fakowiec była tak żałosny,ze żal mi go było straszyć sadami i policją,moj fakowiec kłamał w zywe oczy i robil przy tym slodką,zalosną minę,oszukal mnie i wiem o tym,ale wiem tez ,że na ludzkiej krzywdzie nikt sie nie wzbogacil.Jednak gdyby sie tak wsciekal jak Twoj fakowiec zadzwonilabym po policje,bo to sie nazywa WYŁUDZENIE! Płaci się za to co bylo zawarte w umowie przed wykonaniem pracy,a nie po

Rozwiń  


on się nie przeliczył, tylko to było zamierzone i zrobione z premedytacją...
Napisano
  Cytat

Wpuści go sąsiadka bo to jej przyjaciel...cyrk na kółkach...już szkoda gadać. zapłacić i mieć człowieka z głowy...

Rozwiń  

Nawet gdy go wpuści i a Ty zastaniesz go na "gorącym uczynku" to masz prawo wezwać Policje o wtargnięcie i niszczenie Twojego mienia. Ja bym nie płacił,to zwykły naciągacz. Przeważnie fachowcy wyceniają robotę na więcej a po robocie biorą mniej,albo tyle ile było umówione ale nigdy więcej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...