Skocz do zawartości

fundament i ściany zewnętrzne


brendy

Recommended Posts

Napisano
Cytat

jest to nieprecyzyjnie napisane....bo pewnie jest tak jak piszesz, ale pierwsze skojarzenie jest że 2W = 1W+ocieplenie, a skoro bez ocieplenia, to co to za różnica w cenie...



Bo faktycznie murują 2 murki obok siebie (równolegle, ze szczeliną między nimi.
Napisano
ja to doskonale rozumiem, ale pewnie w 99% przypadków ściana 2W to jest mur+izolacja
Napisano
Cytat

kto mi wytłumaczy ceny podane tutaj

Murowanie ścian zewnętrznych: - jednowarstwowe 20 zł
Murowanie ścian zewnętrznych: - dwuwarstwowe (bez ocieplenia) 40 zł


możesz mi dac znac gdzie tyle biora?
Napisano
Cytat

możesz mi dac znac gdzie tyle biora?


icon_biggrin.gif To są średnie ceny podawane przez Redakcję na podstawie ankiet z KBD, link do strony masz w poście vip-a42.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Jestem nowy no forum bo właśnie zacząłem budowę domu.
Mam parę pytań dotyczących kosztów budowy. Wielkośc domku to 77.5 powierzchni użytkowej i 22.25 garaż z kotłownią .Dach dwuspadowy z wiązarów kratowych czyli domek bez ścian działowych i stropu bo nie będę miał poddasza .Województwo dolnośląskie .Teraz pytania:
Wykop 60mb 10zł za metr czyli 600zł, zebranie humusu 500zł – 140zł/h koparki.
Za beton B20 ze zbrojeniem 19m3 zapłaciłem 6300zł brutto
Za bloczki fundamentowe 2.44 szt.x 1200szt , a mój murarz policzył robocizne na 3zł za bloczek czyli przy mojej potrzebnej ilości to 1200 x 3 zł daje 4200zł za same wymurowanie ścian fundamentowych. Czy to normalna cena czy dużo za dużo? bo cały koszt fundamentu wyjdzie mnie około 15000zł.
Kolejne pytanie dotyczy ścian zewnętrznych. Stawiam je z Porothermu 44P+W na zaprawę ciepłochronna. Z moich wyliczeń mam około 170m2 powierzchni ścian a wykonawca wycenił robocizne na 8000zł za same ściany zewnętrzne to plus minus 50zł za metr, czy to przesada czy w normie??



Na dzień dzisiejszy mogę sobie odpowiedziec na pytanie dotyczące fundamentów- koszt budowy fundamentów do mojego domku 77.5 m 2 powierzchni mieszkalnej plus 22.5 garaż z kotłownią wyniósł około 21000zł.
Wykopy -1100
Zbieranie humusu – 600
Zbrojenie z betonem – 6500
Bloczki 1180szt – 3172
Wymurowanie bloczków 3zł za bloczek -3540
Ocieplanie ( folia kubełkowa, lepiki, styropian itd., robocizna )ok. 3000zł
Piasek 8 wywrotek za 2400
Ubijanie i równanie piasku 800

Pewnie zaraz otrzymam komentarze z trochę dużo ale tak mniej więcej w moim regionie to teraz kosztuje – oczywiście opierając się tylko na firmach z prawie zerowym wkładam własnym pracy.
Na dzień dzisiejszy otrzymałem wstępną wycenę materiałów na ściany i dach( wiązary kratowe, dachówka ceramiczna na R, oraz ściany Porotherm 44P+w) na 60000zł, więc dalej stwierdzam że 200000zł powinno mi starczyc na całośc.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Jestem nowy no forum bo właśnie zacząłem budowę domu.
Mam parę pytań dotyczących kosztów budowy. Wielkośc domku to 77.5 powierzchni użytkowej i 22.25 garaż z kotłownią .Dach dwuspadowy z wiązarów kratowych czyli domek bez ścian działowych i stropu bo nie będę miał poddasza .Województwo dolnośląskie .Teraz pytania:
Wykop 60mb 10zł za metr czyli 600zł, zebranie humusu 500zł – 140zł/h koparki.
Za beton B20 ze zbrojeniem 19m3 zapłaciłem 6300zł brutto
Za bloczki fundamentowe 2.44 szt.x 1200szt , a mój murarz policzył robocizne na 3zł za bloczek czyli przy mojej potrzebnej ilości to 1200 x 3 zł daje 4200zł za same wymurowanie ścian fundamentowych. Czy to normalna cena czy dużo za dużo? bo cały koszt fundamentu wyjdzie mnie około 15000zł.
Kolejne pytanie dotyczy ścian zewnętrznych. Stawiam je z Porothermu 44P+W na zaprawę ciepłochronna. Z moich wyliczeń mam około 170m2 powierzchni ścian a wykonawca wycenił robocizne na 8000zł za same ściany zewnętrzne to plus minus 50zł za metr, czy to przesada czy w normie??






witam powiem tobiezdarli z ciebie kupe kasy ja jestem fachowcem i to cena jak za 2 chaty nie daj sie zrobic w bambuko polowa to pewnie nie wie na budowie co tam robi a ty glownie zaplaciles szefowi

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...