Skocz do zawartości

fundament i ściany zewnętrzne


brendy

Recommended Posts

Napisano
Cytat

jest to nieprecyzyjnie napisane....bo pewnie jest tak jak piszesz, ale pierwsze skojarzenie jest że 2W = 1W+ocieplenie, a skoro bez ocieplenia, to co to za różnica w cenie...



Bo faktycznie murują 2 murki obok siebie (równolegle, ze szczeliną między nimi.
Napisano
ja to doskonale rozumiem, ale pewnie w 99% przypadków ściana 2W to jest mur+izolacja
Napisano
Cytat

kto mi wytłumaczy ceny podane tutaj

Murowanie ścian zewnętrznych: - jednowarstwowe 20 zł
Murowanie ścian zewnętrznych: - dwuwarstwowe (bez ocieplenia) 40 zł


możesz mi dac znac gdzie tyle biora?
Napisano
Cytat

możesz mi dac znac gdzie tyle biora?


icon_biggrin.gif To są średnie ceny podawane przez Redakcję na podstawie ankiet z KBD, link do strony masz w poście vip-a42.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Jestem nowy no forum bo właśnie zacząłem budowę domu.
Mam parę pytań dotyczących kosztów budowy. Wielkośc domku to 77.5 powierzchni użytkowej i 22.25 garaż z kotłownią .Dach dwuspadowy z wiązarów kratowych czyli domek bez ścian działowych i stropu bo nie będę miał poddasza .Województwo dolnośląskie .Teraz pytania:
Wykop 60mb 10zł za metr czyli 600zł, zebranie humusu 500zł – 140zł/h koparki.
Za beton B20 ze zbrojeniem 19m3 zapłaciłem 6300zł brutto
Za bloczki fundamentowe 2.44 szt.x 1200szt , a mój murarz policzył robocizne na 3zł za bloczek czyli przy mojej potrzebnej ilości to 1200 x 3 zł daje 4200zł za same wymurowanie ścian fundamentowych. Czy to normalna cena czy dużo za dużo? bo cały koszt fundamentu wyjdzie mnie około 15000zł.
Kolejne pytanie dotyczy ścian zewnętrznych. Stawiam je z Porothermu 44P+W na zaprawę ciepłochronna. Z moich wyliczeń mam około 170m2 powierzchni ścian a wykonawca wycenił robocizne na 8000zł za same ściany zewnętrzne to plus minus 50zł za metr, czy to przesada czy w normie??



Na dzień dzisiejszy mogę sobie odpowiedziec na pytanie dotyczące fundamentów- koszt budowy fundamentów do mojego domku 77.5 m 2 powierzchni mieszkalnej plus 22.5 garaż z kotłownią wyniósł około 21000zł.
Wykopy -1100
Zbieranie humusu – 600
Zbrojenie z betonem – 6500
Bloczki 1180szt – 3172
Wymurowanie bloczków 3zł za bloczek -3540
Ocieplanie ( folia kubełkowa, lepiki, styropian itd., robocizna )ok. 3000zł
Piasek 8 wywrotek za 2400
Ubijanie i równanie piasku 800

Pewnie zaraz otrzymam komentarze z trochę dużo ale tak mniej więcej w moim regionie to teraz kosztuje – oczywiście opierając się tylko na firmach z prawie zerowym wkładam własnym pracy.
Na dzień dzisiejszy otrzymałem wstępną wycenę materiałów na ściany i dach( wiązary kratowe, dachówka ceramiczna na R, oraz ściany Porotherm 44P+w) na 60000zł, więc dalej stwierdzam że 200000zł powinno mi starczyc na całośc.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Jestem nowy no forum bo właśnie zacząłem budowę domu.
Mam parę pytań dotyczących kosztów budowy. Wielkośc domku to 77.5 powierzchni użytkowej i 22.25 garaż z kotłownią .Dach dwuspadowy z wiązarów kratowych czyli domek bez ścian działowych i stropu bo nie będę miał poddasza .Województwo dolnośląskie .Teraz pytania:
Wykop 60mb 10zł za metr czyli 600zł, zebranie humusu 500zł – 140zł/h koparki.
Za beton B20 ze zbrojeniem 19m3 zapłaciłem 6300zł brutto
Za bloczki fundamentowe 2.44 szt.x 1200szt , a mój murarz policzył robocizne na 3zł za bloczek czyli przy mojej potrzebnej ilości to 1200 x 3 zł daje 4200zł za same wymurowanie ścian fundamentowych. Czy to normalna cena czy dużo za dużo? bo cały koszt fundamentu wyjdzie mnie około 15000zł.
Kolejne pytanie dotyczy ścian zewnętrznych. Stawiam je z Porothermu 44P+W na zaprawę ciepłochronna. Z moich wyliczeń mam około 170m2 powierzchni ścian a wykonawca wycenił robocizne na 8000zł za same ściany zewnętrzne to plus minus 50zł za metr, czy to przesada czy w normie??






witam powiem tobiezdarli z ciebie kupe kasy ja jestem fachowcem i to cena jak za 2 chaty nie daj sie zrobic w bambuko polowa to pewnie nie wie na budowie co tam robi a ty glownie zaplaciles szefowi

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...