Skocz do zawartości

Historia edycji

aaaa

aaaa

  Dnia 3.08.2017 o 11:05, bajbaga napisał:

Dobiera się z "ustawowych" wymogów ilości usuwanego powietrza z pomieszczeń brudnych.
U Ciebie jest to 180m3/h.

Przekładając to na idealnie dobraną centralę -  nie może mieć mniejszej wydajności niż 180m3/h .

Powinna posiadać "biegi":
- tryb wakacyjny/dyżurny, wydajność około 50m3/h
- tryb nocny, wydajność około 100m3/h,
- tryb "nominalny", wydajność 180m3/h,

Dodatkowo i ewentualnie tryb "wietrzenia" o wydajności 200 - 300m3/h  (z doświadczenia - prawie nie używany) .

Z użytecznych gadżetów:
- możliwość programowania tygodniowego, ale może być też programowanie dzienne (stałe) wydajnością centrali,
- bypass  ręczny lub automatyczny.

Rozwiń  

Może ci się Sola to do czegoś przyda...jak to wygląda u mnie

- standardowo pracuje na 100m3/h
- latem w takie upalni dni jak teraz w dzień daje na minimum(50m3/h) a noca na 170m3/h
- tryb "wietrzenie"czasami jednak się przydaje (w moim modelu 400, maksymalne ustawienia to coś pod 400 jest  - ale wszystko zależy od oporów instalacji!! - jak są za duże opory(np. zasyfiony filtr) lub instalacja nie teges(!), to reku nie pozwoli ustawić powyżej wyliczonej przez siebie granicy (np. kiedyś bawiłem się ustawieniami i nie byłem w stanie zapodać mu więcej niż 265m3/h, ze względu na zanieczyszczone filtry, po wymianie filtrów problem zniknął)
bypass mam automatyczny, programowanie niby jakieś tam mam, ale i tak przestawiam wszystko ręcznie...
Poszczególne reku bardzo różnią się detalami - jak np. pod kątem ustawień które można zaprogramować - np. u mnie minimum to 50m3/h do ustawienia, a są podobne reku, gdzie to minimum jest w okolicy 100m3/h itd....niektóre modele nie operują konkretnie xx m3/h, tylko % mocy nominalnej....Mam Brinka HR400Large - do mojego domu wersja HR300Medium mimo że spełniałaby kryteria, to jednak byłby chyba trochę za mały (różnica w cenie między modelami to około 800-900zł)

prawie każdy reku 300-400m3/h nada się do twojego domu, tylko trzeba się wczytywać w konkretne szczegóły, żeby nie być później czymś zdziwionym

aaaa

aaaa

  Dnia 3.08.2017 o 11:05, bajbaga napisał:

Dobiera się z "ustawowych" wymogów ilości usuwanego powietrza z pomieszczeń brudnych.
U Ciebie jest to 180m3/h.

Przekładając to na idealnie dobraną centralę -  nie może mieć mniejszej wydajności niż 180m3/h .

Powinna posiadać "biegi":
- tryb wakacyjny/dyżurny, wydajność około 50m3/h
- tryb nocny, wydajność około 100m3/h,
- tryb "nominalny", wydajność 180m3/h,

Dodatkowo i ewentualnie tryb "wietrzenia" o wydajności 200 - 300m3/h  (z doświadczenia - prawie nie używany) .

Z użytecznych gadżetów:
- możliwość programowania tygodniowego, ale może być też programowanie dzienne (stałe) wydajnością centrali,
- bypass  ręczny lub automatyczny.

Rozwiń  

Może ci się Sola to do czegoś przyda...jak to wygląda u mnie

- standardowo pracuje na 100m3/h
- latem w takie upalni dni jak teraz w dzień daje na minimum(50m3/h) a noca na 170m3/h
- tryb "wietrzenie"czasami jednak się przydaje (w moim modelu 400, maksymalne ustawienia to coś pod 400 jest  - ale wszystko zależy od oporów instalacji!! - jak są za duże opory(np. zasyfiony filtr) lub instalacja nie teges(!), to reku nie pozwoli ustawić powyżej wyliczonej przez siebie granicy
bypass mam automatyczny, programowanie niby jakieś tam mam, ale i tak przestawiam wszystko ręcznie...
Poszczególne reku bardzo różnią się detalami - jak np. pod kątem ustawień które można zaprogramować - np. u mnie minimum to 50m3/h do ustawienia, a są podobne reku, gdzie to minimum jest w okolicy 100m3/h itd....niektóre modele nie operują konkretnie xx m3/h, tylko % mocy nominalnej....Mam Brinka HR400Large - do mojego domu wersja HR300Medium mimo że spełniałaby kryteria, to jednak byłby chyba trochę za mały (różnica w cenie między modelami to około 800-900zł)

aaaa

aaaa

  Dnia 3.08.2017 o 11:05, bajbaga napisał:

Dobiera się z "ustawowych" wymogów ilości usuwanego powietrza z pomieszczeń brudnych.
U Ciebie jest to 180m3/h.

Przekładając to na idealnie dobraną centralę -  nie może mieć mniejszej wydajności niż 180m3/h .

Powinna posiadać "biegi":
- tryb wakacyjny/dyżurny, wydajność około 50m3/h
- tryb nocny, wydajność około 100m3/h,
- tryb "nominalny", wydajność 180m3/h,

Dodatkowo i ewentualnie tryb "wietrzenia" o wydajności 200 - 300m3/h  (z doświadczenia - prawie nie używany) .

Z użytecznych gadżetów:
- możliwość programowania tygodniowego, ale może być też programowanie dzienne (stałe) wydajnością centrali,
- bypass  ręczny lub automatyczny.

Rozwiń  

Może ci się Sola to do czegoś przyda...jak to wygląda u mnie

- standardowo pracuje na 100m3/h
- latem w takie upalni dni jak teraz w dzień daje na minimum(50m3/h) a noca na 170m3/h
- tryb czasami jednak się przydaje (w moim modelu 400, maksymalne ustawienia to coś pod 400 jest - ale wszystko zależy od oporów instalacj! - jak są za duże opory(np. zasyfiony filtr), to reku nie pozwoli ustawić powyżej wyliczonej przez siebie granicy
bypass mam automatyczny, programowanie niby jakieś tam mam, ale i tak przestawiam wszystko ręcznie...
Poszczególne reku bardzo różnią się detalami - jak np. pod kątem ustawień które można zaprogramować - np. u mnie minimum to 50m3/h do ustawienia, a są podobne reku, gdzie to minimum jest w okolicy 100m3/h itd....niektóre modele nie operują konkretnie xx m3/h, tylko % mocy nominalnej....Mam Brinka HR400Large - do mojego domu wersja HR300Medium mimo że spełniałaby kryteria, to jednak byłby chyba trochę za mały (różnica w cenie między modelami to około 800-900zł)

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
    • Ale palety trzeba na czymś oprzeć. Na ziemi nie, bo zgniją szybko. Na betonie - no to trzeba zrobić wylewkę. A palety izolować od betonu. No i palety obrobić (wyrównać, wygładzić), wcześniej poprawiając, bo jak wyżej napisano, robi się je z odpadów. Czyli dużo roboty, a korzyść tylko na paręnaście miesięcy.
    • Juz mowie dlaczego chce go zrobic z palet. Chce go miec na odbior donu ktory msm pod kredyt, taras ma byc tymczasowy a budynek ma miec stan pod klucz.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...