Skocz do zawartości

Ocieplenie domu przed tynkami wewnętrznymi?


Recommended Posts

Napisano
Witajcie,

Chciałbym ocieplić dom styropianem na zimę, problem w tym, że nie mam jeszcze w środku instalacji a co za tym idzie również i tynków. Planuję zastosować tynki gipsowe i tu powstaje pytanie czy tynki te będą w stanie wyschnąć w sytuacji gdy ściana będzie ocieplona od zewnątrz ? Czy tynki nie zrobią się zielone? Nie wejdzie na nie grzyb ?

Z góry dziękuję za podpowiedzi :-)
Napisano
Cytat

Witajcie,

Chciałbym ocieplić dom styropianem na zimę, problem w tym, że nie mam jeszcze w środku instalacji a co za tym idzie również i tynków. Planuję zastosować tynki gipsowe i tu powstaje pytanie czy tynki te będą w stanie wyschnąć w sytuacji gdy ściana będzie ocieplona od zewnątrz ? Czy tynki nie zrobią się zielone? Nie wejdzie na nie grzyb ?

Z góry dziękuję za podpowiedzi :-)


Trochę nie rozumiem kolejności robót budowlanych. Oprócz tynków na scianach wewnatrz domu musisz mieć ocieplona podłoge i wylewkę. Tynki gipsowe schna kilka tygodni w zależności od temp. na zewnątrz i wietrzenia. Do tego musisz dodać czas na wykonanie instalacji w środku. Ja bym te prace zostawił na wiosnę, chałupę bym zostawił w stanie surowym (otwarty lub zamknięty tj. bez okien i drzwi - jedynie zabite otwory prowizorycznie lub zamknietym: okna, drzwi i alarm zeby Ci nie wyszło). Jak połozysz styropian teraz, to Ci zacznie wolniej będą schły tynki wew., robotnicy moga Ci uszkodzic elewację (ją robi się na końcu), kładąc styropian na zewnatrz najlepiej od razu połozyc kolor

pozdro
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witajcie,

Chciałbym ocieplić dom styropianem na zimę, problem w tym, że nie mam jeszcze w środku instalacji a co za tym idzie również i tynków. Planuję zastosować tynki gipsowe i tu powstaje pytanie czy tynki te będą w stanie wyschnąć w sytuacji gdy ściana będzie ocieplona od zewnątrz ? Czy tynki nie zrobią się zielone? Nie wejdzie na nie grzyb ?

Z góry dziękuję za podpowiedzi :-)



Witam,
Przy takich wątpliwościach dobrze jest zainteresować się właściwościami wełny skalnej mineralnej np.: Rockwool. Materiał również stosowany do izolacji ścian zewnętrznych dwuwarstwowych z elewacją z tynkiem. Płyty z wełny skalnej są materiałem, który posiada takie właściwości jak niepalność, dobra izolacyjność akustyczna, nienasiąkliwość czy też paroprzepuszczalność. Stosując takie płyty wraz z systemem chemii budowlanej, która również umożliwia przenikanie pary wodnej jesteśmy w stanie stworzyć docieplenie ściany, które bardzo dobrze izoluje i jeszcze np.: przyczyni się do szybszego odparowania wody zawartej w wmurowanym materiale. Np.: typowe zawilgocenie betonu komórkowego o gęstości 550 kg/m3 to wg literatury około 120 kg/m3. Gdy dodamy do tej wartości wodę zarobową do wykonania tynków czy też jak kolega zauważył posadzek to okazuje się, że w początkowym okresie (szczególnie w trakcie pierwszych włączeń systemu grzewczego w zimowych okresach) następuje bardzo duże odparowanie wody zarobowej i tym samym wilgotność powietrza wzrasta dramatycznie gdy nie zapewnimy odpowiedniej wentylacji. Osuszenie tynków czy wylewek betonowych trwa jednak o wiele krócej niż samej ściany, która będąc zawilgocona (mówimy o ścianie nie izolacji) potrafi odsychać nawet 4 lata.

W załączeniu zamieszczam wykres(Źródło: Budownictwo ogólne – fizyka budowli TOM 2. Praca zbiorowa pod kierunkiem prof.dr.hab.inż. Piotra Klemma; wyd. ARKADY) z dziennika fizyki budowli, który pokazuje że ściana zaizolowana wełną skalną np.: Rockwool FRONTROCK MAX E, FASROCK LL jest w stanie wyschnąć dwukrotnie szybciej niż sama ściana bez izolacji. Jest to spowodowane tym, że ściana zaizolowana ma większą średnia temperaturę a cały system jest paroprzepuszczalny. Warto tez dodać, że współczynnik przewodzenia ciepła λ wełny skalnej Rockwool jest podawany dla warunków średnio wilgotnych. Proces hydrofobizacji wełny skalnej powoduje, że para przenika przez płyty nie zawilgacając ich.


DSC01446.jpg

  • 9 miesiące temu...
Napisano
Na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z ocieplaniem ścian zanim nie porobisz "mokrych" prac wewnątrz. Z racji mojego zawodu miałem kiedyś możliwość ujrzenia na własne oczy efektów ocieplenia ścian zaraz po przykryciu budynku. Po jego oddaniu przez wykonawcę, zamknięcie okien na noc powodowało, że rano ściany były mokre i widać było na nich krople wody. Budynek niewietrzony przez sobotę i niedzielę wyglądał jakby miał dziurawy dach. Nie żartuję. W korytarzach stały kałuże wody, która wypływała spod paneli. Masakra jakaś.
Zrób to co mokre, niech wyschnie ile się da (najlepiej przez zimę) i elewację zostaw na koniec.
  • 1 rok temu...
Napisano
To mój pierwszy post na tym forum. Witam wszystkich i podpinam się pod temat. Może nakreślę moją sytuację budowa rozpoczęta w sierpniu 2013 r. do zimy zlaliśmy strop. W 2014 r. ścianki kolankowe , działowe , dach , okna , instalacja elektryczna. Moje pytanie dotyczy elewacji zewnętrznej przed tynkami wewnętrznymi czy można ją wykonać. Elewacja ma być z dwóch warstw wełny na stelażu drewnianym , wiatroizolacja , dystans i szalówka. Wykonanie elewacji pozwoliło by mi na wykonywanie prac wewnątrz budynku. Pytanie czy wełna nie zatrzyma części wilgoci w sobie po wykonaniu tynków w wewnątrz. Z wcześniejszych postów wynika że niewielki procent wilgoci oddawany jest przez ścianę na zewnątrz i wełna powinna sobie z nim poradzić. Mój kierownik budowy sugeruje aby prace związane z wełną odłożyć do wiosny .
Proszę o poradę.
Napisano
Wilgoć "pójdzie" tam gdzie będzie odbierana.
Zapewnisz odpowiednią wentylację (wewnątrz i zewnątrz dla wełny) to nie będzie żadnych problemów.
Zamkniesz szczelnie chałupę to się "utopisz"
Na marginesie.
Coś mi się wydaje że Twój Kierbud ma podejście do wentylacji na zasadzie - jest komin, jest kratka - jest wentylacja.
A nie tędy droga.
Napisano
Planowałem wykonać elewację zewnętrzną aby jak najwcześniej można było wykonać tynki wewnętrzne.Myślałem o wykonaniu wełny na ruszcie drewnianym wraz z wiatroizolacją bez szalówki na początek. Poddasze otwarte , sześć kanałów wentylacyjnych. Wykonanie wełny pozwoliło by mi uniknąć przemarzania ścian . Tylko jak to się ma do dużej ilość wilgoci po wykonaniu tynków i co z wełną na elewacji czy nie zatrzyma części wilgoci w sobie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...