Skocz do zawartości

styropian


Recommended Posts

rozstrzal na styro jest na poziomie 150-200%. Najgorsze mozesz kupic po 100 zl/m3,a te przyzwoite 300 zl/m3. Sam musisz sobie odpowiedziec co chcesz. Ja inwestowalbym w najlepszy mozliwy.
Przy 10 cm ocieplenia (czemu tak malo?) bym sie nawet zastanowil nad piankami, ktore maja duzo lepsze parametry,ale sa znowu drozsze.
Mozesz na styro wydac 5 tys lub 10. Zalezy na co sobie mozesz pozwolic.
Za robocizne i pozostale materialy do tego zaplacisz tyle samo bez wzgledu na grubosc czy jakosc izolacji.
Link do komentarza
No nie wiem.
Dla ściany 24cm BK 600 + 10cm styropian λ - 0,038W/mK współczynnik przenikania ciepła obliczeniowo wynosi U=0,28W/mK.
Uwzględniając ewentualne błędy wykonawcze łapie się na idealnie na obowiązującą obecnie normę (U=0,3W/mK)

Dla tej samej ściany konstrukcyjnej + 10cm styropian λ - 0,031W/mK , współczynnik przenikania ciepła obliczeniowo wynosi U=0,24W/mK.
Uważam jest o co walczyć, czy to "λ" materiału izolacyjnego czy też jego grubością.
Przejście z zaprawy tradycyjnej cementowo-wapiennej na ciepłochronną również poprawi wynik "U" o kolejne ~0,02, więc ma nad czym myśleć.
Link do komentarza
im mniejsze lambda tym większy opór przenikania ciepła, czyli mniej ciepła ucieka ci z chaty. W związku z tym lambda 0,4 jest gorsza niż lambda 0,35 a porównując do lambdy 0,3 to już kosmos

pojęcia



Krótko mówiąc aby uzyskać określone U dla ściany dajesz albo grubszą warstwę izolacji z większą lambdą, albo mniejszą grubość izolacji z mniejszą lambdą.

A U ściany przy określonej grubości będzie mniejsze (znaczy lepiej, cieplej) dla ściany "ocieplonej" materiałem o mniejszej lambdzie Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...