Skocz do zawartości

styropian


Recommended Posts

Napisano
witam forumowiczów
takie pytanko mam przymierzam się do docieplenia domu styropian 10 cm z felcem i zastanawiam sie jaki jest najlepszy czy musi mieć jakieś parametry bo jeśli chodzi o cenę to rozbieżności jest około nawet 11zł na paczce to poradzcie jaki najlepiej wybrać
Napisano
rozstrzal na styro jest na poziomie 150-200%. Najgorsze mozesz kupic po 100 zl/m3,a te przyzwoite 300 zl/m3. Sam musisz sobie odpowiedziec co chcesz. Ja inwestowalbym w najlepszy mozliwy.
Przy 10 cm ocieplenia (czemu tak malo?) bym sie nawet zastanowil nad piankami, ktore maja duzo lepsze parametry,ale sa znowu drozsze.
Mozesz na styro wydac 5 tys lub 10. Zalezy na co sobie mozesz pozwolic.
Za robocizne i pozostale materialy do tego zaplacisz tyle samo bez wzgledu na grubosc czy jakosc izolacji.
Napisano
Cytat

będe ocieplał nowy dom z gazobetonu i potrzebne mi jest około 60 paczek


Podstawowe pytanie - czemu taka (mała) a nie inna grubość ocieplenia?
To jedna z niewielu inwestycji która się dojść szybko zwraca w postaci znacznie obniżonych rachunków za ogrzewanie.
Napisano
Może ma tyle w projekcie i PB, ma wąską działkę i więcej nie wejdzie?

Bierz markowy o dobrych parametrach w przyzwoitej cenie. Nie ma sensu (wg mnie) przepłacać 2-3 razy za najlepszy dla 0,01 lambdy, ale nie warto tez specjalnie oszczędzać
Napisano
No nie wiem.
Dla ściany 24cm BK 600 + 10cm styropian λ - 0,038W/mK współczynnik przenikania ciepła obliczeniowo wynosi U=0,28W/mK.
Uwzględniając ewentualne błędy wykonawcze łapie się na idealnie na obowiązującą obecnie normę (U=0,3W/mK)

Dla tej samej ściany konstrukcyjnej + 10cm styropian λ - 0,031W/mK , współczynnik przenikania ciepła obliczeniowo wynosi U=0,24W/mK.
Uważam jest o co walczyć, czy to "λ" materiału izolacyjnego czy też jego grubością.
Przejście z zaprawy tradycyjnej cementowo-wapiennej na ciepłochronną również poprawi wynik "U" o kolejne ~0,02, więc ma nad czym myśleć.
Napisano
Cytat

icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif
To o czym my tu piszemy Ty w ogóle czytasz?


Strzelił a nie nabił icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
im mniejsze lambda tym większy opór przenikania ciepła, czyli mniej ciepła ucieka ci z chaty. W związku z tym lambda 0,4 jest gorsza niż lambda 0,35 a porównując do lambdy 0,3 to już kosmos

pojęcia



Krótko mówiąc aby uzyskać określone U dla ściany dajesz albo grubszą warstwę izolacji z większą lambdą, albo mniejszą grubość izolacji z mniejszą lambdą.

A U ściany przy określonej grubości będzie mniejsze (znaczy lepiej, cieplej) dla ściany "ocieplonej" materiałem o mniejszej lambdzie Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czyli żadne urządzenie pomocnicze czy też inne rozwiązanie nie pomoże, bo ograniczeniem są rury ?    W takim razie przy poborze ciepłej wody powinno być podobnie, a jest znacznie gorzej, więc raczej przyczyna jest inna ? 
    • Kwestią zasadniczą są przekroje zastosowanych rur. Te na parterze nie były przewidziane do zwiększonego poboru wody na górę, te na górze są prawdopodobnie zbyt małe, bo przewidziano je na normalną instalację, a nie instalację podniesioną wyżej (spadek ciśnienia o wysokość słupa wody od piwnicy do piętra). Ot i masz przyczynę.    Niestety, hydraulicy na rynku są w większości przyuczonymi amatorami i stosuję utarte schematy, które jednak trzeba dopasowywać do zmieniających się warunków, ale oni tego nie potrafią. 
    • Witam,   Przebudowałem poddasze na mieszkanie użytkowe. Problem polega na kiepskim ciśnieniu wody szczególnie ciepłej, które dodatkowo spada gdy ktoś piętro niżej również korzysta z ciepłej wody.    W łazience na poddaszu zamontowany jest przepływowy podgrzewacz wody Kospel PPE3. Budynek jest zasilany wodą ze studni zwykłej z hydroforem w piwnicy. Rury są od początku budowy budynku, a sam budynek z lat 90. Na dolnym piętrze ciśnienie jest ok. Na górne piętro rury zasilające wodę (PEX) zostały połączone ze starymi pod samym stropem.   Co można zrobić żeby poprawić ciśnienie wody na piętrze ? Jakieś urządzenie wspomagające ? Przepływomierz posiada zworki, którymi można zwiększyć moc - czy to może zmienić sytuacje ? Domyślam się, że padną sugestie odnośnie starej instalacji, ale jednak na dole ciśnienie wody jest ok. Proszę o pomoc.     
    • Tak to strop bez wylewki bo starą skułem. Chodzi o to, że w jej miejsce będzie nowa, typowo 6-7 cm gruba do ogrzewania podłogowego. Zamiast styropianu jak poprzednio styrobeton bo zauwżyłem że poprzednia wylewka miała normalnie 5cm ale środkiem zaledwie 3. Trudno byłoby styropianem wyrównać.   A jakie zwykle sa metody naprawy takich pekniec? Strop wyglada na lany nie widze nigdzie dyltacji   dziękuję za odpowiedź 
    • Przede wszystkim jaki tam jest rodzaj stropu i jakie tam dojdą nowe obciążenia. Bo nie rozumiem co znaczy "będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki." Będzie tam nowa wylewka? W takim razie jak gruba? Tylko jako warstwa wyrównująca, zespolona ze starą wylewką, czy od niej oddzielona styropianem lub folią? Bo mi to raczej wygląda na strop bez zrobionej wylewki.  Skoro jest tam gdzieś wykuta dziura w betonie to trzeba ją oczyścić i wypełnić masą naprawczą do betonu. Gruntowanie na pewno nie zaszkodzi.  Natomiast co do pęknięć to powinien to obejrzeć konstruktor na miejscu. Bez tego można sobie gdybać, nie wiedząc nawet jakie tam są warstwy i jak głęboko sięgają pęknięcia. To również rzecz dla konstruktora, żeby ocenić czy nowe obciążenia nie będą zbyt duże.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...