Jarecki-79 Napisano 6 września 2012 #51 Napisano 6 września 2012 Cytat Dzięki za pomoc;)jeżeli przyjmiemy z tej tabeli że zapotrzebowanie na energię to te 80W/m2 czyli 130 *80=10,4kw do tego garaż dochodzi i bojler + jakiś zapas to czy nie będzie tak na styk 15kw?Sory że tak wałkuję temat ale nie chciałbym w siarczyste mrozy siedzieć w 15 stopniach, nie podważam też tego co piszecie na stonie internetowej ale przeglądając oferty różnych producentów to dostaję mętliku (wcześniej pisałem że jeden z producentów kotłów z brucerem podaje 15 kw do 100m2) Kolego 80W/m2 strat ciepła zakładamy dla budownictwa starszego, ale po dodatkowej izolacji, jest to w opisie pod tabelą.Przy nowym budynku w ciemno możesz zakładać dla standardowego wykonania 70W/m270W/m2 x 130m2 = 9,1kW dla mrozów -20st.C na potrzeby C.O. plus to 2-3kW i daje 12kW...Jak dociepliłes lepiej, to przyjmij 60W/m2 x 130m2 = 7,8kW na C.O. na duże mrozy +2-3kW na bojler daje max. 11kW...Za innych nie odpowiadam, w kwestii tego konkretnego wyrobu ten budynek ogrzeje i będzie miało jeszcze zapas - Skam-P Premium 12kWZ palcem w nosie, ale jak chcesz możesz zamówić 17kW, tylko PO CO?
lukalo Napisano 6 września 2012 Autor #52 Napisano 6 września 2012 Cytat 1. Zapotrzebowanie na ciepło, liczone z kapelusza, warte jest tyle co słomkowy kapelusz, do polowy zjedzony przez kozę.2. Instalatorzy mają różnej wielkości fiuty, a od ich długości uzależniają współczynnik (mnożnik) „x”, przy doborze kotła.3. Jedynym kryterium, jest wyliczenie strat budynku, dla temperatury zewnętrznej -20 stopni, co da nominalną moc kotła.4. Budując tylko w zgodzie z przepisami, nie ma możliwości wybudowania budynku, który przy temperaturze zewnętrznej -20 miał straty większe niż 120W/m2 budynku.5. Paradoks polega na tym, że Ty dodatkowo docieplasz budynek i jednocześnie dokładasz mocy do kotła. To po co docieplałeś? W projekcie mam wyliczone zapotrzebowanie na ciepło (poroterm 30+10 styro dach 20 cm wełny)-93,7W/m2:))))))))))))))))))) i piec 21 kw NA GAZ.
Jarecki-79 Napisano 6 września 2012 #53 Napisano 6 września 2012 Cytat W projekcie mam wyliczone zapotrzebowanie na ciepło (poroterm 30+10 styro dach 20 cm wełny)-93,7W/m2:))))))))))))))))))) i piec 21 kw NA GAZ. Ja osobiście większego jak 12kW bym nie brał, ale to Twoje pieniądze i Twój dom, jak masz ochotę kupić 17kW - nikt Ci tego nie zabroni.
bajbaga Napisano 6 września 2012 #54 Napisano 6 września 2012 (edytowany) Dla własnego spokoju wylicz sobie sam.Upraszczając w takim wykonaniu, jak obecne:- ściana ma 0,21W/m2K- dach ma 0,15W/m2K- okna najprawdopodobniej 1,3W/m2K,- drzwi około 2W/m2K,- podłoga najprawdopodobniej 0,3W/m2K.Pomnóż te wartości przez powierzchnię danego elementu. Pomnóż to przez 40 (delta t, dla powietrza zewnetrznego -20).Zsumuj wszystkie wartości, podziel przez 1.000 i będziesz miał dość realną i maksymalną moc, wymaganą (nominalną) dla kotła.Jak podzielisz przez 2 (bo delta t 20 dla temp. na zewnatrz 0 stopni), otrzymasz średnioroczne wykorzystanie mocy.Ps. I może posluchaj Jareckiego. Dopisałem;Idę o zakład, że wynik nie przekroczy 6kW dla -20 Edytowano 6 września 2012 przez bajbaga (zobacz historię edycji)
zbigmaz1 Napisano 6 września 2012 #55 Napisano 6 września 2012 Cytat W projekcie mam wyliczone zapotrzebowanie na ciepło (poroterm 30+10 styro dach 20 cm wełny)-93,7W/m2:))))))))))))))))))) i piec 21 kw NA GAZ. Ale to na gaz Teraz Pomyśl jakie ludzie zakładają piece gazowe na osiedlach do grzania CWU no mają CO z ciepłowni. Zakładają 21-27kW aby był odpowiedni przepływ wody. Inni zakładają mniejsze elektryczne pod zlewem 4kW i jaki przepływ wody? 2 litry ?na min? To jest właśnie gaz i elektryka do wody i jego wymiennik. Takie duże zakładają w projekcie aby zwiększyć przepływ wody, tylko po to. Ty zakładasz kocioł węglowy z podajnikiem i tylko uzupełniasz straty tego co przez ściany ucieka. Porównaj teraz powierzchnię tych wymienników z tym co jest w kotle węglowym Tobie potrzeba połowę z tego
lukalo Napisano 6 września 2012 Autor #56 Napisano 6 września 2012 ok co do mocy to jestem przekonany że max 12 do 15 kWA co do typu palnika możecie coś poradzić?Zamierzam głównie palić ekogroszkiem (wiadomo że raz kupię lepszy raz gorszy), miałem jaczej nie bo nie chce mi sie bawić w suszenie i za dużo syfu. pozatym na pewno spalę go więcej więc pewnie cenowo eyjdzie podobnie (jeśli źle myślę to powiedzcie)co polacacie w takim przypadku:-piec z tradycyjną retortą czy może-piec z palnikiem typu brucer????????????
Jarecki-79 Napisano 6 września 2012 #57 Napisano 6 września 2012 (edytowany) Cytat Ps. I może posluchaj Jareckiego. Dopisałem;Idę o zakład, że wynik nie przekroczy 6kW dla -20 No i bardzo możliwe,że masz 100%racji...Juz kilka razy próbuję pisać, że kocioł z podajnikiem tylko uzupełnia straty ciepła a jego praca będzie od ok.2kW średniodobowo do pewnie max. 7kW średniodobowo w te duże mrozy.Głównie w skali dobry w zależności od t.zewn. spalanie dla kotła 12kW kształtuje się od min.10kg/24h do max.20kg/24h. Dolne granice to nowe budownictwo i cieplejsze miesiące grzewcze, górne to miesiące normalnej polskiej zimy.Spalanie na dobę ok.15kg ekogroszku 26000kJ/kg opisuje średniodobową moc na poziomie ok.3kW....Spalanie w granicy 19-20kg/24h to średniodobowo moc 4kW i na tym bym zakończył w normalną zimę dla naszych warunków....Jak przywali konkretnie -25st.C przez kilka dni, to możemy się zbliżyc do 35kg/24h, co będzie oznaczało średniodobowo ok. 7kW mocy... dobicie do 50kg/24h oznacza wykorzystanie ok.12kW mocy....Średniodobowo oznacza,że są momenty, gdzie kocioł może pracować z mocą 7-9kW, ale przeważają takie, gdzie mamy tryb podtrzymania i moce <1,5kWTen mały palnik żeliwny ma taką zaletę,że poradzi sobie z gorszymi groszkami czy z groszkami o wyższej spiekalności, z takimi typowy palnik retortowy juz sobie tak dobrze nie radzi. Edytowano 6 września 2012 przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji) 2
lukalo Napisano 7 września 2012 Autor #58 Napisano 7 września 2012 może inni użytkownicy wypowiedzą sie na temat jaki palnik brucer czy tradycyjna retorta?
zbigmaz1 Napisano 7 września 2012 #59 Napisano 7 września 2012 Cytat może inni użytkownicy wypowiedzą sie na temat jaki palnik brucer czy tradycyjna retorta? Po co dopłacać do brucera jak ekoenergia spali miał (lepszy) jak i ekogroszki Zawsze to taniej
lukalo Napisano 8 września 2012 Autor #60 Napisano 8 września 2012 Cytat Po co dopłacać do brucera jak ekoenergia spali miał (lepszy) jak i ekogroszki Zawsze to taniej chodziło mi o palnik typu brucer czyli np ekoenergia a tradycyna retorta czyli ta z okrągłym paleniskiem i stalowym ślimakiem (nie wiem czy jasno sie wyrażam)
zbigmaz1 Napisano 8 września 2012 #61 Napisano 8 września 2012 Cytat chodziło mi o palnik typu brucer czyli np ekoenergia a tradycyna retorta czyli ta z okrągłym paleniskiem i stalowym ślimakiem (nie wiem czy jasno sie wyrażam) Ups Moje myśli poleciały do palnika typu burner Byłem w trakcie roboty i tak z doskoku za szybo przeczytałem i wyszło
Jarecki-79 Napisano 9 września 2012 #62 Napisano 9 września 2012 Cytat może inni użytkownicy wypowiedzą sie na temat jaki palnik brucer czy tradycyjna retorta? Zwykły brucer ma za duże palenisko jak na Twoje potrzeby - więc jak dla mnie odpadaMoim zdaniem japa burnera jest równie wielka i ja bym tego nie wybrał.Dalej idąc śladem Zbigmaza wybór ograniczam do:mała ekoenergia, umiejętnie dobrana i uzbrojona do danej konstrukcji kotła.albo palnik, który jest robiony dla nas z małym paleniskiem. Te dwa ostatnie produkty będą równie dobre co tradycyjna retorta do ekogroszku, ale powinny zapewnić wyższą żywotność ślimaka (odlew) oraz przełkną groszek gorszej jakości, co dla tradycyjnej retorty oraz RI>15 może kończyć się zrywaniem zawleczek.Cały czas zostaję oczywiście w kręgu paliw typu ekogroszek węgla kamiennego lub brunatnego zwany czeskim.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się