Skocz do zawartości

Które farby wybrać do malowania dachu?


Recommended Posts

Witam,
Bardzo proszę o poradę w kwestii dobrania odpowiedniej farby do malowania blachy.
Zamieszczę kilka zdjęć jak to wygląda teraz:
http://img18.imageshack.us/img18/1984/img20120802171405.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/5347/im...20802171458.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/2126/img20120802171520.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/9632/img20120802171533.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/8103/im...20802171547.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/3622/im...20802171317.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/820/img20120802171331.jpg

Blacha jest fabrycznie pomalowana. Rdzy nie znalazłem aczkolwiek zbalkonu ciężko wszsędzie dojrzeć.
Będę sam malował (robię w wykończeniówce). Niestety na naszych materiałach nie znam się kompletnie.
Chodzi o to, że do umycia blachy polecają mi taki płyn do mieszania z wodą. Nie mogę go znaleźć na necie
ale miesza się go litr na pięć wody i tym myje (odtłuszcza).
Do blachy polecono mi (Castorama) bezpodkładową farbę Nobiles. Skoro blacha nie jest surowa tylko już ma podkład więc powinna być ok.
Znowu firma, która była wyceniać chce malować podkładem i farbą Radach. Mam w związku z tym parę pytań Smile
1. Czym lepiej odtłuści się blachę?
- benzyna ekstrakcyjna?
- ten magiczny wodny płyn?
- woda amoniakalna?
2. Dawać podkład czy od razu farbą wykończeniową?
3. Jakich firm farb użyć? Chodzi o to, że mogę dołożyć i wziąść coś lepszego aby było tylko dobrej jakości i poleżało na dachu parę lat dłużej.
4. Ile warstw malować? Powiedziano mi, że dwie trzeba.

Dzięki za rady i pomoc.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Bardzo proszę o poradę w kwestii dobrania odpowiedniej farby do malowania blachy.
Zamieszczę kilka zdjęć jak to wygląda teraz:
http://img18.imageshack.us/img18/1984/img20120802171405.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/5347/im...20802171458.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/2126/img20120802171520.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/9632/img20120802171533.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/8103/im...20802171547.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/3622/im...20802171317.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/820/img20120802171331.jpg

Blacha jest fabrycznie pomalowana. Rdzy nie znalazłem aczkolwiek zbalkonu ciężko wszsędzie dojrzeć.
Będę sam malował (robię w wykończeniówce). Niestety na naszych materiałach nie znam się kompletnie.
Chodzi o to, że do umycia blachy polecają mi taki płyn do mieszania z wodą. Nie mogę go znaleźć na necie
ale miesza się go litr na pięć wody i tym myje (odtłuszcza).
Do blachy polecono mi (Castorama) bezpodkładową farbę Nobiles. Skoro blacha nie jest surowa tylko już ma podkład więc powinna być ok.
Znowu firma, która była wyceniać chce malować podkładem i farbą Radach. Mam w związku z tym parę pytań Smile
1. Czym lepiej odtłuści się blachę?
- benzyna ekstrakcyjna?
- ten magiczny wodny płyn?
- woda amoniakalna?
2. Dawać podkład czy od razu farbą wykończeniową?
3. Jakich firm farb użyć? Chodzi o to, że mogę dołożyć i wziąść coś lepszego aby było tylko dobrej jakości i poleżało na dachu parę lat dłużej.
4. Ile warstw malować? Powiedziano mi, że dwie trzeba.

Dzięki za rady i pomoc.

Pozdrawiam.




Najważniejsze to przygotowanie podłoża. Papier ścierny 40 lub 60 i/lub szczota druciana i cały dach zmatowić ze szczególnym uwzględnieniem jakiś pęcherzy lub rdzawych ognisk. Potem należy odtłuścić całą malowaną powierzchnie. Można umyć dach ciepłą wodą z dużą ilością płynu "ludwik" a po przepłukaniu przetrzeć jeszcze np, benzyna ekstarkcyjną dla pewności.

Przykładowo produkt Fawinyl C dekoralu na rdzę cortanin, Produkty Polifarb Łódź, obiło mi się też o uszy takie nazwy jak Cynkal, Rust-Kill, Lowicyn, jest tego mnóstwo. Nie polecam jednak produktów jednowarstwowych o cudownych własciościach.
Link do komentarza
Dzięki za odpowiedź. Czyli dobrze umyć wodą z płynem, spłukać to dobrze wszystko (myjką ciśnieniową?) i benzyną.
Też jestem zdania, że podkład + farba lepszy zestaw niż jednoskładnikowy wynalazek.
Jeżeli chodzi o ten 'Radach'... ciężka sprawa, nigdzie tego nie ma.
W sumie będę na podkarpaciu niebawem, może tam znajdę.

Czy ja wiem z tym matowieniem? Ten podkład, który już jest na blasze już jest taki szorstki, może lepiej nie używać niczego ściernego gdyż to już jest jakieś zabezpieczenie i niewskazane jest 'odsłanianie' surowej blachy mimo iż będzie malowana?
Czyli tak:
- umyć.. wiem jak
- podkład.. jaki? jakiej firmy?
- wierzchnia warstwa.. jedna, dwie? szukać 'Radach' czy jakaś inna?

Dzięki icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Najlepiej zasięgnąć opinii producenta blachy. Przygotowanie powierzchni to jedno a malowanie to drugie. W Twoim przypadku nie malujemy "surowej" blachy tylko już pomalowaną więc nad tym podkładem bym się poważnie zastanowił. Dobór farby (skład chemiczny) koniecznie skonsultuj z producentem blachy bo możesz sobie narobić kłopotu. Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Proszę odpowiedzi na wszystkie pytania:
.................................


Skończ kolego z tą beznadziejną reklamą,ileż można? tracisz wiarygodność w swoich poradach reklamując sklep (nie będę wnikał czyj) we wszystkich ostatnio poruszonych przez Ciebie tematach.
:spam:
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
Blacha wygląda całkiem dobrze. Gorzej wyglądające blachy można zregenerować.
Rdza z pewnością się znajdzie. Miejsca korozji wymagają dodatkowego oczyszczenia ściernego i zabezpieczenia.

Nobiles i Radach to farby poliwinylowe. Wybór przeciętny.
Polecam farby specjalistyczne do zastosowań przemysłowych, zaliczane do akrylowych - z doświadczenia lepsze od poliwinylowych (nie mylić z akrylowymi farbami do wnętrz).
Do odtłuszczacza trudno się odnieść, ponieważ nie podałeś nazwy.
Benzyny ekstrakcyjnej nie polecam, ponieważ wbrew pozorom jest tłusta.
Nadaje się do usuwania naklejek z lodówki, ale do dachów nie koniecznie.
Woda amoniakalna to handlowa nazwa roztworu amoniaku w wodzie.
Amoniak do odtłuszczania się nadaje, ale może nie usunąć wszystkich zabrudzeń.
W profesjonalnym odtłuszczaniu dachów amoniak jest tylko jednym ze składników.
Nie ma jednego, uniwersalnego preparatu do odtłuszczania.
Na przykład czarne osady z sadzy wymagają osobnego preparatu.
Nie podałeś sposobu, w jaki chcesz odtłuszczać a to bardzo istotne.

Czy dawać podkład czy od razu farbę?
To zależy od rodzaju farby i przygotowania podłoża. Rdzę koniecznie należy zabezpieczyć podkładem miejscowo przed malowaniem.

Moim zdaniem lepiej dołożyć do lepszej farby i mieć spokój na dłużej. Ilość warstw również zależy od rodzaju farby. Grubość powłoki wynika ze sposobu nakładania farby. Najlepszy efekt daje agregat malarski bezpowietrzny, ale jest to niezbyt popularna metoda wśród osób malujących dach samodzielnie.

Zgadzam się z przedmówcą, że najważniejsze jest przygotowanie podłoża, jednak nie polecam płynu ludwik ani benzyny ekstrakcyjnej.
Odnośnie farb jednowarstwowych - nie wszystkie mają "cudowne właściwości" - informacja nie jest precyzyjna, ponieważ wśród farb jednowarstwowych są farby różnego rodzaju. Grubość nie jest równa jakości. Nie może być za cienko a za grubo jest bez sensu. Lepiej dać jedną warstwę profesjonalnej farby niż dwie warstwy farby przeciętnej - w praktyce nie dotyczy to jednak wszystkich farb i dotyczy malowania natryskowego.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...