Skocz do zawartości

ocieplanie poddasza


Recommended Posts

Napisano
Witam

Zamierzam ocieplić samodzielnie poddasze uzytkowe.
Sytuacja ma się następująco:
Dach dwuspadowy, pokryty (patrząc od zewnątrz):
-dachówka
-szczelna wentylacyjna (utworzona przez łaty i kontrłaty)
-papa
-pełne deskowanie

Jak dalej wykonać izolacją termiczną. Naczytałem się trochę i mam następującą propozycję. Proszą o ocenę czy jest prawidłowa.

-dachówka
-szczelina wentylacyjna
-papa
-deskowanie
-szczelina wentylacyjna (3 cm)
-membrana wysokoparoprzepuszczalna rozpięta między bokami krokwi
-wełna Unimata 15 cm (pomiędzy krokwie)
-wełna Unimata 10 cm
- folia paroizolacyjna
-kartongips

poglądowy rysunek: http://www.hurtownia.profil.pila.pl/porady/isover_06.jpg

Pragnę tylko wyjaśnić dlaczego pomiędzy deskowanie a wełnę chcę dać membranę wysokoparoprzepuszczalną
1. zalecają ja takie firmy jak Isover, na forach znalazłem taką informację
2.zabezpiecza przed zawilgoceniem termoizolacji
3. działa jako wiatroizolacja (powietrze przepływające w szczelinie pomiędzy deskowaniem a wełną może ją wychładzać ponieważ zimne powietrzę będzie wnikać w wełnę) zaznaćzę tutaj że zamiast podbitki mam nadbitkę więc otwór wlotowy w ścianie pod okapem może powodować szybszy przepływ powietrza w szczelinie i przewiewanie wełny
Porównałbym to do sytuacji kiedy np. zakładamy na siebie polar a nie mielibyśmy na to założonej kurtki z membraną (np. Gore-tex) działającej jakowiatroizolacja, mimo że polar jast termoizolacją byłoby nam zimno na wietrze bo powietrze przewiewałoby przez ten polar.

Druga sprawa to wlot i wylot szczeliny pod deskowaniem
Wloty chcę zrobić pomiędzy krokwiami w ścianach pod okapem. wylot natomiast w przeciwległych ścianach szczytowych(wełny nie układam do samej kalenicy , tylko do wysokości jętek i po jętkach, zatem powstaje mały stryszek wentylowany). Nie byłoby wylotu w kalenicy tylko kratki wentylacyjne w ścianch szczytowych.
Tak jak na rysunku: http://www.infowentylacja.pl/wp-content/up...opy-300x300.jpg
tylko nie byłoby tych wywietrzników w dachu a powietrze wydostawałoby się kratkami wentylacyjnymi

proszę o fachowe porady fachowców lub osób, które stosowały podobne rozwiązania

pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Wiatroizolacja zabezpieczy wełnę przed "wyziębieniem" przez przepływ powietrza jak również zabezpieczy przed jej potencjalnym zatkaniem przez ew. odrywające się fragmenty wełny. Zabezpieczenie przed zawilgoceniem to drożność ew. wykonywanej szczeliny wentylacyjnej, szczelność krycia i obróbek dachu.
Wylot powietrza z dwukanałowej szczeliny wentylacyjne odbywa się przez kalenicę (druga szczelina może mieć wylot otworami poniżej kalenicy w tym wypadku powietrze dostaje się do pierwszej szczeliny i dalej do kalenicy). Wspomaganie wentylacji wnętrza części nieużytkowej przez otwory wentylacyjne w szczytach. Edytowano przez Drywall (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
zalamka.jpg
Namieszałeś ,że hej. Już lepiej wypowiadaj się w tematach dobrze Ci znanych bo w tym to ...
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Czy nikt nie ocieplał dachu z deskowaniem i papą?


A czy Tobie nie chce się szukać? Napisano już na ten temat ho ho ho a po drugie to masz normalne warunki,żadnych jakiś specjalnych rozwiązań nie potrzebujesz, więc poszperaj na forum a znajdziesz odpowiedź.
Napisano
właśnie dlatego pytam, bo znalazłem dwa różne rozwiązania jedno z zastosowaniem membrany wysokoparoprzepuszczalnej pomiędzy deskowaniem a wełną a drugie bez membrany. Są to starsze posty z przed kilku lat a technika idzie naprzód. pozatym w głównej mierze są to informacje z artykułów lub strony producentów, a ja pytam wykonawców lub osób które mają takie rozwiązania zastosowane u siebie i mogą sie wypowiedzieć jak się sprawują w normalnym urzytkowaniu.

A skoro jesteś kolego takim specjalistą i ten temat nie jest tobie obcy to prosze o merytoryczną wypowiedź, bo forum jest po to by pomagać a nie pisać jakby zjadło się wszystkie rozumy

pozdrawiam

Proszę o konkrety
Gość mhtyl
Napisano
Kolego nie będę pisał na rzeczy na które już pisałem i wiem ,że inni też pisali nawet lepsi specjaliści niż ja , wystarczy tylko dobrze poczytać i to w różnych działach ,nie tylko w tym co zadałeś pytanie.
Nie moja wina ,że jesteś leniwy i czekasz na podanie na tacy odpowiedzi,która już padła nieraz tu na forum,ba nawet były umieszczone fotki dla lepszego zobrazowania tematu.

Co Ci mogę podpowiedzieć to to ,że membrany się nie daje pomiędzy krokwiami wystarczy sama szczelina wentylacyjna.
Gość adiqq
Napisano
Cytat

A czy Tobie nie chce się szukać? Napisano już na ten temat ho ho ho a po drugie to masz normalne warunki,żadnych jakiś specjalnych rozwiązań nie potrzebujesz, więc poszperaj na forum a znajdziesz odpowiedź.


podpisuję się pod tym....


a jak masz potrzebę powielania wątków które już istnieją, to rób to w hyde-parku
Napisano
"Co Ci mogę podpowiedzieć to to ,że membrany się nie daje pomiędzy krokwiami wystarczy sama szczelina wentylacyjna. "
nie daje się bo NIE, czy może są jakieś przeciwskazania przeciwko temu.

Czytając na temat szczeliny wentylacyjnej osoby które zalecały stosowanie membrany pod deskowaniem argumentowały to tym że powietrze może przewiewać przez wełnę i osłabiać jej izolacyjność, ponadto chroni przed przenikaniem wilgoci do wełny. czy to co pisali ma sens ???

Gość mhtyl
Napisano
Jak dla mnie to dawanie membrany pod krokwie to niepotrzebny wydatek i dodatkowa mozolna praca.
Napisano
Na pewno masz rację że to dodatkowa robota. A że niepotrzebna -co do tego nie jestem przekonany dlatego właśnie założyłem ten wątek. Bo znalazłem argumenty na to żeby jednak taką membranę zamontować a nie znalazłem argumentów na to że jest zbędna (przeważnie ludziska piszą , po prostu że nie i tyle).
Napisano
jakbyś czytał od początku to byś wiedział
ale tak dla przypomnienia


Pragnę tylko wyjaśnić dlaczego pomiędzy deskowanie a wełnę chcę dać membranę wysokoparoprzepuszczalną
1. zalecają ja takie firmy jak Isover, na forach znalazłem taką informację
2.zabezpiecza przed zawilgoceniem termoizolacji
3. działa jako wiatroizolacja (powietrze przepływające w szczelinie pomiędzy deskowaniem a wełną może ją wychładzać ponieważ zimne powietrzę będzie wnikać w wełnę) zaznaćzę tutaj że zamiast podbitki mam nadbitkę więc otwór wlotowy w ścianie pod okapem może powodować szybszy przepływ powietrza w szczelinie i przewiewanie wełny
Porównałbym to do sytuacji kiedy np. zakładamy na siebie polar a nie mielibyśmy na to założonej kurtki z membraną (np. Gore-tex) działającej jakowiatroizolacja, mimo że polar jast termoizolacją byłoby nam zimno na wietrze bo powietrze przewiewałoby przez ten polar.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
    • U góry w lewym rogu, to styk ze ścianą zewnętrzną? Gdzie podziała się folia, czy tam jest pustka, słabo ekran przylega do jastrychu? 
    • Jeżeli jest tam papa w ścianie to masa KMB też może być.   Mas KMB nie można kleić na mokro, przed nałożeniem wymagają czystego i suchego podłoża, dla ATK 812 nie ma to znaczenia.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...