Skocz do zawartości

ocieplanie poddasza


Recommended Posts

Napisano
Witam

Zamierzam ocieplić samodzielnie poddasze uzytkowe.
Sytuacja ma się następująco:
Dach dwuspadowy, pokryty (patrząc od zewnątrz):
-dachówka
-szczelna wentylacyjna (utworzona przez łaty i kontrłaty)
-papa
-pełne deskowanie

Jak dalej wykonać izolacją termiczną. Naczytałem się trochę i mam następującą propozycję. Proszą o ocenę czy jest prawidłowa.

-dachówka
-szczelina wentylacyjna
-papa
-deskowanie
-szczelina wentylacyjna (3 cm)
-membrana wysokoparoprzepuszczalna rozpięta między bokami krokwi
-wełna Unimata 15 cm (pomiędzy krokwie)
-wełna Unimata 10 cm
- folia paroizolacyjna
-kartongips

poglądowy rysunek: http://www.hurtownia.profil.pila.pl/porady/isover_06.jpg

Pragnę tylko wyjaśnić dlaczego pomiędzy deskowanie a wełnę chcę dać membranę wysokoparoprzepuszczalną
1. zalecają ja takie firmy jak Isover, na forach znalazłem taką informację
2.zabezpiecza przed zawilgoceniem termoizolacji
3. działa jako wiatroizolacja (powietrze przepływające w szczelinie pomiędzy deskowaniem a wełną może ją wychładzać ponieważ zimne powietrzę będzie wnikać w wełnę) zaznaćzę tutaj że zamiast podbitki mam nadbitkę więc otwór wlotowy w ścianie pod okapem może powodować szybszy przepływ powietrza w szczelinie i przewiewanie wełny
Porównałbym to do sytuacji kiedy np. zakładamy na siebie polar a nie mielibyśmy na to założonej kurtki z membraną (np. Gore-tex) działającej jakowiatroizolacja, mimo że polar jast termoizolacją byłoby nam zimno na wietrze bo powietrze przewiewałoby przez ten polar.

Druga sprawa to wlot i wylot szczeliny pod deskowaniem
Wloty chcę zrobić pomiędzy krokwiami w ścianach pod okapem. wylot natomiast w przeciwległych ścianach szczytowych(wełny nie układam do samej kalenicy , tylko do wysokości jętek i po jętkach, zatem powstaje mały stryszek wentylowany). Nie byłoby wylotu w kalenicy tylko kratki wentylacyjne w ścianch szczytowych.
Tak jak na rysunku: http://www.infowentylacja.pl/wp-content/up...opy-300x300.jpg
tylko nie byłoby tych wywietrzników w dachu a powietrze wydostawałoby się kratkami wentylacyjnymi

proszę o fachowe porady fachowców lub osób, które stosowały podobne rozwiązania

pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Wiatroizolacja zabezpieczy wełnę przed "wyziębieniem" przez przepływ powietrza jak również zabezpieczy przed jej potencjalnym zatkaniem przez ew. odrywające się fragmenty wełny. Zabezpieczenie przed zawilgoceniem to drożność ew. wykonywanej szczeliny wentylacyjnej, szczelność krycia i obróbek dachu.
Wylot powietrza z dwukanałowej szczeliny wentylacyjne odbywa się przez kalenicę (druga szczelina może mieć wylot otworami poniżej kalenicy w tym wypadku powietrze dostaje się do pierwszej szczeliny i dalej do kalenicy). Wspomaganie wentylacji wnętrza części nieużytkowej przez otwory wentylacyjne w szczytach. Edytowano przez Drywall (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
zalamka.jpg
Namieszałeś ,że hej. Już lepiej wypowiadaj się w tematach dobrze Ci znanych bo w tym to ...
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Czy nikt nie ocieplał dachu z deskowaniem i papą?


A czy Tobie nie chce się szukać? Napisano już na ten temat ho ho ho a po drugie to masz normalne warunki,żadnych jakiś specjalnych rozwiązań nie potrzebujesz, więc poszperaj na forum a znajdziesz odpowiedź.
Napisano
właśnie dlatego pytam, bo znalazłem dwa różne rozwiązania jedno z zastosowaniem membrany wysokoparoprzepuszczalnej pomiędzy deskowaniem a wełną a drugie bez membrany. Są to starsze posty z przed kilku lat a technika idzie naprzód. pozatym w głównej mierze są to informacje z artykułów lub strony producentów, a ja pytam wykonawców lub osób które mają takie rozwiązania zastosowane u siebie i mogą sie wypowiedzieć jak się sprawują w normalnym urzytkowaniu.

A skoro jesteś kolego takim specjalistą i ten temat nie jest tobie obcy to prosze o merytoryczną wypowiedź, bo forum jest po to by pomagać a nie pisać jakby zjadło się wszystkie rozumy

pozdrawiam

Proszę o konkrety
Gość mhtyl
Napisano
Kolego nie będę pisał na rzeczy na które już pisałem i wiem ,że inni też pisali nawet lepsi specjaliści niż ja , wystarczy tylko dobrze poczytać i to w różnych działach ,nie tylko w tym co zadałeś pytanie.
Nie moja wina ,że jesteś leniwy i czekasz na podanie na tacy odpowiedzi,która już padła nieraz tu na forum,ba nawet były umieszczone fotki dla lepszego zobrazowania tematu.

Co Ci mogę podpowiedzieć to to ,że membrany się nie daje pomiędzy krokwiami wystarczy sama szczelina wentylacyjna.
Gość adiqq
Napisano
Cytat

A czy Tobie nie chce się szukać? Napisano już na ten temat ho ho ho a po drugie to masz normalne warunki,żadnych jakiś specjalnych rozwiązań nie potrzebujesz, więc poszperaj na forum a znajdziesz odpowiedź.


podpisuję się pod tym....


a jak masz potrzebę powielania wątków które już istnieją, to rób to w hyde-parku
Napisano
"Co Ci mogę podpowiedzieć to to ,że membrany się nie daje pomiędzy krokwiami wystarczy sama szczelina wentylacyjna. "
nie daje się bo NIE, czy może są jakieś przeciwskazania przeciwko temu.

Czytając na temat szczeliny wentylacyjnej osoby które zalecały stosowanie membrany pod deskowaniem argumentowały to tym że powietrze może przewiewać przez wełnę i osłabiać jej izolacyjność, ponadto chroni przed przenikaniem wilgoci do wełny. czy to co pisali ma sens ???

Gość mhtyl
Napisano
Jak dla mnie to dawanie membrany pod krokwie to niepotrzebny wydatek i dodatkowa mozolna praca.
Napisano
Na pewno masz rację że to dodatkowa robota. A że niepotrzebna -co do tego nie jestem przekonany dlatego właśnie założyłem ten wątek. Bo znalazłem argumenty na to żeby jednak taką membranę zamontować a nie znalazłem argumentów na to że jest zbędna (przeważnie ludziska piszą , po prostu że nie i tyle).
Napisano
jakbyś czytał od początku to byś wiedział
ale tak dla przypomnienia


Pragnę tylko wyjaśnić dlaczego pomiędzy deskowanie a wełnę chcę dać membranę wysokoparoprzepuszczalną
1. zalecają ja takie firmy jak Isover, na forach znalazłem taką informację
2.zabezpiecza przed zawilgoceniem termoizolacji
3. działa jako wiatroizolacja (powietrze przepływające w szczelinie pomiędzy deskowaniem a wełną może ją wychładzać ponieważ zimne powietrzę będzie wnikać w wełnę) zaznaćzę tutaj że zamiast podbitki mam nadbitkę więc otwór wlotowy w ścianie pod okapem może powodować szybszy przepływ powietrza w szczelinie i przewiewanie wełny
Porównałbym to do sytuacji kiedy np. zakładamy na siebie polar a nie mielibyśmy na to założonej kurtki z membraną (np. Gore-tex) działającej jakowiatroizolacja, mimo że polar jast termoizolacją byłoby nam zimno na wietrze bo powietrze przewiewałoby przez ten polar.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...