Skocz do zawartości

Beton komórkowy - co i jak podczas stawiania ścian


Recommended Posts

Pierwsza warstwę daje się na zaprawę cementowa aby wyrównać czy raczej złapać poziom.
U mnie poziom złapali z bloczków betonowych przy wyciąganiu zera.
A reszta to cała prawda to co pisze PeZet.
Link do komentarza
Cytat

tylko teraz zastanawiam się czy wkładka styropianowa ma sens jak i tak wielki mostek termiczny bedzie w postaci balkonu ?



Zeby zlikwidowac problem takiego mostku jest jeszcze jedna mozliwosc - zaizoluj caly balkon naokolo - ja tak mialem w projekcie. Byla izolacja 10 cm styro od dolu,10 po obrzezach i dalem 10 cm XPSa od gory (ze wzgledu na wodoodpornosc).
Na wszelki wypadek uprzedzam pytanie - dol mojego "balkonu" to sufit jadalni wiec odpadaly rozwiazania postawienia balkonu jako wolnostojacego jak przewiduje technologia budynkow energooszczednych lub zastosowania wiencow jak podal jeden z forumowiczow (ktora ni zaszkodzilaby,ale nie dawalaby realnych korzysci, a jest dosc droga jak sie orientowalem).

Cytat

na dachu bedzie deskowanie, ścianę szczytową od góry ocieplamy poprzez przyklejenie do niej od góry styropianu np. 10 cm czy jakoś inaczej się to robi??



Ja przyklejalem 20 cm styro,ale ze wzgledu na duza przestrzen pomiedzy wiencem sciany szczytowej,a dachem. Bylby problem przy klejeniu styro na elewacji bo nie byloby u szczyty zadnego zwiazania - bylyby nie przyklejone na odcinku 20 cm. Niby problemu nie powinno byc,ale na wszelki wypadek tak zrobilismy.
Normlanie mozesz wykleic normlanie elewacje (ktora dojezdzasz do samego dachu),a nastepnie wszystkie przestrzenie nad scianami szczytowymi wypelnic welna to sama kora izolujesz dach (o ile oczywiscie izolujesz caly szczyt dachu).
Link do komentarza
Cytat

pierwsza warstwę układamy na zaprawie cementowej - to jest jasne
ale w tej pierwszej warstwie jeżeli bloczki nie są P+W to pomiedzy dajemy klej czy też zaprawę?


A czemu pierwsze by miały nie być na P+W? murujesz od pierwszej taki samymi co cały mur. I mowa tu oczywiście o stawianiu już ściany , wychodząc ponad zero,to tak dla jasności icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

A czemu pierwsze by miały nie być na P+W?



hehe
moja podpowiedź, nie wiem jak u innych producentów ale Solbet ma też bloczki bez P+W które też biorę pod uwagę icon_smile.gif

P.S. byc moze zle sformułowałem pytanie stad też twoje niezrozumienie tego o co pytam

jezeli bede murował całość z BK bez pióra i wpustu to w pierwszej warstwie pomiędzy dajemy klej czy zaprawę? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

hehe
moja podpowiedź, nie wiem jak u innych producentów ale Solbet ma też bloczki bez P+W które też biorę pod uwagę icon_smile.gif

P.S. byc moze zle sformułowałem pytanie stad też twoje niezrozumienie tego o co pytam

jezeli bede murował całość z BK bez pióra i wpustu to w pierwszej warstwie pomiędzy dajemy klej czy zaprawę?


Tego tak do końca Ci nie powiem bo bloczki na P+W trzymają wymiar i dlatego można je murować na klej natomiast kiedyś ,kiedyś "zwykłe" bloczki z bk murowano tylko na zaprawie i to poziomo jak i pionowo. To o co pytasz musiałbyś się dopytać u przedstawiciela regionalnego Solbetu o ile takiego maja bo np Ytong ma i kilka razy korzystałem z porad od przedstawiciela.
Link do komentarza
Cytat

jezeli bede murował całość z BK bez pióra i wpustu to w pierwszej warstwie pomiędzy dajemy klej czy zaprawę?


Przemty, wsio ryba. Pierwszą warstwę kładziesz na tym, co jest najtańsze, bo łapiesz poziom. A w pionowe szczeliny - też wsio ryba. Ale prościej chyba pakować tam to samo, po co ci dwa wiadra?

Nie kombinuj, muruj. To najpiękniejszy etap. A jak nie masz co robić, to policz OZC dla swojego domu. Przyda ci się, jak zaczniesz szukać oszczędności. Program firmy Sankom OZC 4.01B - darmowy.
Link do komentarza
Przemty, to:
http://www.sankom.pl/download/free/pur/setupozc.exe

a jakby nie chodziło, to jest na tej stronie: Program PURMO OZC 4.0
http://www.purmo.com/pl/pobierz-pliki/prog...komputerowe.htm


Od razu wyjąśniam - problem będziesz miał z podłogą na gruncie, bo to stary program i darmowy. Ale wszyscy 'wariaci' w nim liczą swoje domy i potem im się zgadza. Najlepsiejszy z najlepsiejszych jest wersja 4.8 bo liczy też to co potrzebne do certyfikatu, ale jego trza kupić (przynajmniej ja go nigdzie nie znalazłem, a szukałem w najciemniejszych zaułkach), jeśli jednak nie planujesz zarobkowo tego robić, to chyba nie warto. Dla potrzeb budowy domu chwatit.
Link do komentarza
Dla potrzeb własnych wystarczy każda wersja Audytor OZC demo.
Można ja pobrać ze strony producenta programu: http://www.sankom.pl/wersje-demo

Dopisałem:

Dla tych co lubią "zabawę" i chcą jednocześnie sprawdzić dostępność materiałów danej firmy przy ogrzewaniu, proponuję w pełni funkcjonalne: http://www.sankom.pl/wersje-bezplatne - dostępna 4,8, a takze nowsze np. 5 Pro i Basic. Wszystkie z aktualizacją z sierpnia br. icon_biggrin.gif

Ps. Ps. Godna polecenia jest wersja OZC 5 Basic, bo nie jest połączona z audytorem (ŚE) i rozwiązano problem z mostkiem do gruntu. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

byłem na stronie SANKOM ale tam takiej wersji nie znalazłem

któro mam pobrać? http://www.sankom.pl/wersje-demo



wysyłałem już wielu osobom, więc nie widzę powodu, żeby nie wysłać tez tobie icon_biggrin.gif
mam gdzieś na dysku paczkę - wersję 4.01B z policzonym domem moim i kolegi - przyda się na początek jako ściąga do wpisywania swojego projektu...poślij mi tylko maila na priv
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witajcie. W tym roku wegetacja ruszyła zbyt wcześnie. Co będzie z owocami, to się pogodzę, trudno. Ale okrutnie ucierpiały moje hortensje. Pierwszy raz spotkała mnie taka sytuacja i nie za bardzo wiem co robić. Zostawić? Czekać? Ciąć - a jeśli tak to w którym miejscu. Może ktoś doradzić? Zaraz podeślę zdjęcia.                    
    • Zamontowalem reduktor cisnienia callefi zaraz za wodomierzem, ustawiony jest na 3 bary ale na koncu rury zasilajacej jest bojler a w nim zawor bezpieczenstwa 10 bar ustawiony na sztywno.  I niestety mimo ustawienia cisnienia na redukrorze na 3 bary cisnienie i tak wzarasta.   Pytanie jak to rozwiazac. Czy dolozyc jeszcze jeden zawor bezpieczenstwa ustawiony na 3 bary ?
    • E no, u mnie na wsi też większość nie jest idealna, w wielu płotach nawet po kilka sztachet brakuje... ale zapewniam, że to nie wiatr je wyłamał.    U mnie to pewnego ranka nawet przęsło całe leżało na ziemi. Śruby ósemki były urwane. Wszystkie cztery. I rurki kwadratowe będące żerdziami, wygięły się w łuk. Też nie od wiatru, a od ciężarówki... Zima była, płot na zakręcie, a kierowca pojechał prosto.
    • Dziękuję, uspokoiłeś mnie  U mnie stawiała to sprawdzona firma, więc powinno być ok Może ten płot wywrócony który mnie tak przestraszył był faktycznie źle zamontowany. To ogrodzenie starego terenu po stacji benzynowej. Po wywróceniu zdjęto baner i postawili te przęsła na miejsce. Chociaż na zdjęciu z google widzę że są widocznie lekko wygięte.  
    • Mam taką od dwóch lat i problemów nie było. Tyle, że nie wiem jaki Ty masz płot, chodzi o jego posadowienie. Ja nie mam żadnego przeciwczołgowego, chociaż opierać się o niego można, ale żeby pod naporem wiatru na banerze płot się wywrócił??? Takim czymś powinien się zająć powiatowy inspektor nadzoru budowlanego, bo to zagrożenie życia dla mieszkańców i nie tylko. Taki płot w ogóle chyba nie miał słupków w ziemi. Albo wetknięte niczym kijki w doniczce. Bo rozumiem baner wyniesiony do góry na kilka metrów, ale żeby przewróciło taki przy ziemi??? To jest niemożliwe nawet w warunkach przeciętnego huraganu i zwyczajnego płotu. Nawet z blachy.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...