Skocz do zawartości

Budynek 1,5m od granicy a okap.


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Czy ktoś może orientuje się czy jest, a jeśli tak to jakie wyjście z takiej sytuacji:
Projektowany budynek 1,5m od granicy (Plan dopuszcza takie usytuowanie jak również w granicy).
Haczyk jest w tym iż plan narzuca min. długość okapu 60cm.
I zastanawiam się jaki jest sens pozwalać budować się 1,5m od granicy jak i tak się nie da bo jeśli zrobimy okap 60cm to nie spełnimy wymaganej przez warunki techniczne odległości 1,5 okpu od granicy gdyż zostanie 90cm.
Czy z tym fantem da się coś zrobić?
Napisano
Cytat

Witam,
Czy ktoś może orientuje się czy jest, a jeśli tak to jakie wyjście z takiej sytuacji:
Projektowany budynek 1,5m od granicy (Plan dopuszcza takie usytuowanie jak również w granicy).
Haczyk jest w tym iż plan narzuca min. długość okapu 60cm.
I zastanawiam się jaki jest sens pozwalać budować się 1,5m od granicy jak i tak się nie da bo jeśli zrobimy okap 60cm to nie spełnimy wymaganej przez warunki techniczne odległości 1,5 okpu od granicy gdyż zostanie 90cm.
Czy z tym fantem da się coś zrobić?




icon_rolleyes.gif czy mi się wydaje ? czy w pytaniu jest odpowiedź unsure.gif
Napisano
Cytat

icon_rolleyes.gif czy mi się wydaje ? czy w pytaniu jest odpowiedź unsure.gif


Tak to jest jak się czyta i nie wie co się czyta.
A jak by jeszcze bardziej Pepsi szczegółowo poczytał plan to niejedno by się dowiedział i nie zadawał by oczywistych pytań na oczywiste odpowiedzi icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
No za bardzo Państwo to mi na razie nie pomogliście.
Te pozornie najprostsze pytania często są najtrudniejsze.
Ja rozumiem to tak że pomimo tego że plan dopuszcza 1,5m od granicy to przez ten okap nie mogę się budować w tej odległośći.
Tylko po co urbanista tworząc plan napisał że można budować się 1,5 od granicy? Jakiś błąd?
Znajdzie się ktoś na tyle dośwadczony i obeznany z tematem kto odpowie na moje pytanie i to uzasadni?

Edytowano przez Pepsi (zobacz historię edycji)
Napisano
Jakie pytanie taka odpowiedź. Odpowiedź z takimi danymi, to tylko na jasnowidz..pl.

Podaj ten zapis o okapie, bo najprawdopodobniej źle go interpretujesz – może być link do MPZP dla tego terenu.
Napisano
Popatrz na par. 10.4.15, str. 7.

Możesz postawić w granicy lub w odległości nie mniejszej niż 1,5 m, ścianę bez okien.
Budując w granicy raczej ta ściana nie może mieć okapu, ani innych wystających poza ścianę elementów.
Przepisy (odrębne) czyli par.12.5. stanowią, że żaden element budynku nie może być w odległości mniejszej niż 1,5m od granicy.
Teoretycznie, mając na uwadze odwołanie się do przepisów odrębnych, można pokusić się o mniejszy okap na ścianie przy granicy – np. stosując dach naczółkowy, ale odległość od najdalej wysuniętej części dachu, nie może przekraczać odległości 1,5m od granicy.
Napisano
Dzięki Bajbaga.
Byłem w Starostwie, pracownica wydz. Architektury stwierdziła że nie mogę budować się w odległości 1,5m od granicy ze względu na ten okap.
Kolega w innym mieście miał identyczną sytuację i u nich można się budować 1,5m od granicy pomimo wystającego okapu.
Kiedy w końcu będzie jedna interpretacja a nie tyle ilu urzędników.
Napisano
Przepis jest wyraźny:
Cytat

5. Odległosc od granicy z sasiednia działka budowlana nie mo4e byc mniejsza ni4:
1) 1,5 m do okapu, gzymsu, balkonu lub daszku nad wejsciem, a tak4e do takich czesci budynku jak galeria, taras, schody zewnetrzne, pochylnia lub rampa,


Na tej ścianie „graniczącej” nie musi być okap – przepisy odrębne, przywołane w MPZP (teoretycznie - ale spróbować można).
Napisano
Poczekam jeszcze do jutra, bo mam rozmawiać z głównym urbanistą od tego planu, zobaczę co on bedzie miał do powiedzenia na ten numer z okapem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...