Skocz do zawartości

zla folia co teraz?


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich,
Jestem na etapie ocieplania poddasza...
I pojawil sie maly problem...
Na dach została polożona zła folia, tzn paroizolacyjna zamiast paroprzepuszczalnej :(
Teraz pytanie co mam zrobic bo czesciowo zostala juz polozona welna mineralna.
Zacznie mi to po jakims czasie gnic i trzeba teraz wszystko zrywac czy mozna to tak zostawic?
A jesli mozna zostawić to jaka folie polozyc pod plyte KG?
Wiem że to niedopuszczalny błąd ale tak to jest jak laik bierze sie za robote.
Bardzo proszę o rady i pomoc.
Napisano
Cytat

Witam wszystkich,
Jestem na etapie ocieplania poddasza...
I pojawil sie maly problem...
Na dach została polożona zła folia, tzn paroizolacyjna zamiast paroprzepuszczalnej :(
Teraz pytanie co mam zrobic bo czesciowo zostala juz polozona welna mineralna.
Zacznie mi to po jakims czasie gnic i trzeba teraz wszystko zrywac czy mozna to tak zostawic?
A jesli mozna zostawić to jaka folie polozyc pod plyte KG?
Wiem że to niedopuszczalny błąd ale tak to jest jak laik bierze sie za robote.
Bardzo proszę o rady i pomoc.



"Zacznie to gnić" ,trzeba zrobić pomiędzy wełną a "złą folią " przestrzeń wentylacyjną na całej długości dachu,

pod płytę g/k folia paroszczelna .


Napisano
Cytat

"Zacznie to gnić" ,trzeba zrobić pomiędzy wełną a "złą folią " przestrzeń wentylacyjną na całej długości dachu,

pod płytę g/k folia paroszczelna .


animus a jak bedzie zachowana ta przestrzen miedzy 'zlą folią' a welna i pod plyte gipsowa zastosuje folie paroszczelna to unikne gnicia?
jest to dla mnie wazne bo wolal bym uniknac zrywania tego wszystkiego
Prosze o szczegolowa odpowiedz czy mozna to tak zostawic czy raczej nie warto
Napisano (edytowany)
Cytat

animus a jak bedzie zachowana ta przestrzen miedzy 'zlą folią' a welna i pod plyte gipsowa zastosuje folie paroszczelna to unikne gnicia?
jest to dla mnie wazne bo wolal bym uniknac zrywania tego wszystkiego
Prosze o szczegolowa odpowiedz czy mozna to tak zostawic czy raczej nie warto


Tak ale musisz zostawić przynajmniej 3 cm szczelinę pomiędzy wełną a folią nieprzepuszczalną.Powietrze musi mieć mozliwość wejścia pod okapem i wyjścia pod kalenicą .
okap_w_dachu2.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Tak ale musisz zostawić przynajmniej 3 cm szczelinę pomiędzy wełną a folią nieprzepuszczalną.Powietrze musi mieć mozliwość wejścia pod okapem i wyjścia pod kalenicą .
okap_w_dachu2.gif


Nawet nie wiesz jak mi pomogles icon_smile.gif

Pozdrawiam serdecznie icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam wszystkich,
Jestem na etapie ocieplania poddasza...
I pojawil sie maly problem...


Masz jeszcze jeden problem. Obecvnie wykonywane izolacje dachów to jedna wielka tragedia jeżeli chodzi o szczelność wszystkie stare konstrukcje z lat 70 mają lepsze właściwości. Folie zawsze przepuszczają wilgoć i powietrze sam nie wiem jak to rozwiązać. Nigdzie nie znalazłem ciekawych pewnych rozwiązań. Może takie rozwiązanie będzie lepsze. wełna mineralna, sklejka wodoodporna pokryta i uszczelniona folią w płynie, folia aluminiowa, płyta kg. Bez dobrej szczelności stosowanie wentylacji mechanicznej, rekuperatorów to tylko dodatkowe strumienie powietrza a nie oszczędność. Może ktoś ma ciekawe rozwiązania??

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...