Skocz do zawartości

Wentlacja przez drewnianą podbitkę dachową?


Recommended Posts

Mam dach pokryty deskami papą i dachówką ceramiczną do tego o skomplikowanym kształcie dlatego muszę zapewnić
wlot w podbitce dachowej do szczeliny wentylacyjnej nad ociepleniem

Macie jakieś patenty jak to estetycznie zrobić w podbitce wykonanej z drewna.

W podbitkach PCV są gotowe panele wentylacyjne a w drewnianej nie bardzo podoba mi się widok kratki wentylacyjnej
gęsto rozmieszczonej co 10 deska

Jak ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzięczny.

Witand ma pewien sposób ale do końca go nie rozumiem i nie wiem jak konkretnie zastosować go u mnie



Wrzucam zdjęcia swojego okapu

Mam trochę inaczej niż zazwyczaj. Ponieważ okap jest szeroki 1m od ocieplenia krokwie są dodatkowe podparte i jednocześnie jest to mocowanie pod łaty do podbitki.

Jak w takiej sytuacji jak u mnie wykonać szczelinę wentylacyjną?


Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Najprostszy sposób to zostawienie szczeliny między podbitką a pasem podrynnowym i przykrycie jej od środka siatką przeciw owadom. Nawiew będzie praktycznie niewidoczny, ewentualnie można go osłonić listwą, kątownikiem odsuniętym od płaszczyzny podbitki (mocowanie na podkładkach dystansowych.



Nie za bardzo wiem gdzie miałby być ten kątownik?

Link do komentarza
Napisano (edytowany)
Wczoraj popracowałem nad kilkoma konstrukcjami wentylacji w podbitce dachowej.

Oto co mi udało się wykombinować. Niestety każda opcja ma jakieś wady no i pozostaje jeszcze kwestia
odbioru estetycznego. Nie patrzcie na różne kolory desek, próbowałem jednocześnie różne lakierobejce.

Opcja 1

Szczelina 2cm przy samym okapie.

Wady: Nie mam pomysłu jak dodatkowo zamaskować szczelinę żeby nie była tak widoczna.
Inaczej podbitka wygląda jak by się nagę skończyła deska alba majster się pomylił i za krótko obciął deski icon_smile.gif


Brak obrazka

Brak obrazka



Opcja 2

Szczelina 1cm przy okapie i taka sama szczelina 1cm przy elewacji.

Wygląda tak jak sufit podwieszany z dylatacją po obu stronach icon_smile.gif

Wady: nie ma jak zamocować siatki w szczelinie przy elewacji

Nie wiem czy na elewacji przy szczelinie nie powstaną jakieś smugi brudu z upływem lat niesione strugą powietrza coś podobnego jak przy kratce wentylacyjnej.




Brak obrazka

Brak obrazka



Opcja 3

Szczelina 2cm przy okapie ale odsunięta od deski czołowej deską ustawioną prostopadle do pozostałych desek podbitki.

Wady: nie stwierdzam poza tym czy od strony estetycznej może się to podobać.

No może jeszcze być ryzyko czy ta deska biegnąć wzdłuż okapu nie powichruje się





Brak obrazka

Brak obrazka



Brak obrazka

Brak obrazka



Brak obrazka

Brak obrazka

Co sądzicie o takich rozwiązaniach?

BTW Przypadkowo znalazłem firmę która ma w ofercie drewnianą podbitkę wentylowaną.
Konstrukcja tej podbitki zapewnia szczelinę 4mm między każdą deską której jest wogóle nie widać.

Jest tylko jeden problem cena za taką podbitkę 110zł za m2 icon_eek.gif

Podobna cenę podbija ją specjalne uchwyty montażowe i profil deski gdzie szczelina jest ale jest jednocześnie przekryta od góry

P.S Do admin wstawiłem omyłko zdjęcia do drugiego wątku ale może niech tak zostanie. Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Tak wygląda zamontowana kratka wentylacyjna.

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka




Druga strona deski





Brak obrazka


Brak obrazka


Jak Wam się podoba proszę o krytykę.

Mam szeroki okap bo 1mb także po bokach kratki mam jeszcze 22cm pełnej szerokości deski.

Wg mnie estetycznie wygląda OK może spróbuje jeszcze aluminium malowane proszkowo wg. palety Ral wtedy nie będzie tak mocno świecić.

A nawet tak jak teraz surowe aluminium też wygląda bardzo ładnie.

Zastanawia mnie tylko jedno czy jak wytnę w desce otwór o wym. 46,5cm x4,5cm to czy taka deska nie będzie się mocno wichrować albo spowoduje jakieś inne nie przewidywalne zjawiska które zepsują cały pomysł.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...