Skocz do zawartości

przyłącza wod-kan i energetyczne


Johna

Recommended Posts

Napisano
Witam
Właśnie jadę do starostwa odebrać pozwolenie na budowę i już myślę o następnych krokach (tzn rodzą mi się kolejne pytania).
Dotyczą one przyłączy: energetycznego - w zakładzie energetycznym sympatyczny pan zasugerował aby od razu rozbić przyłącze pełne tzn nie na prąd budowlany (po co płacić dwa razy) tylko takie jakie będzie końcowe. Mój elektryk bardzo się zdziwił ale stwierdził że jak można to on mi wszystko podłączy. Tylko czy to ma sens?? Czy nie lepiej budować na agregacie? A jak będą mury to skrzynkę już zrobić tam gdzie trzeba? (mam na myśli moją skrzynkę a nie zakładu energetycznego bo ta stoi w granicy działki) Bo teraz na polu to niby gdzie ją umieścić?
Przyłącza wod-kan. Wiem jakie mam warunki (nic nienormalnego), mam wstępnie wykonawcę (sama rowy zrobię - tzn znajoma koparka - on wszystko podłączy) mam do przyłączy 7 m (przyłącza w drodze przed nosem) - projekt jest - chce za to 1000 zł. Czy to normalna cena ? (materiały moje, Słupsk woj pomorskie). Zanim kupiłam tą działkę mówiono mi że przyłącza będą kosztować 6000 więc taki "spadek" kosztów mile zaskakuje ale może nie wiem o czymś? Jakie opłaty są potem przy odbiorze to wiem (rzędu 200 zł) opłata adiacencka w ogóle na razie nie wchodzi w grę (gmina nie zaplanowała jej pobierania na tą chwilę). Czy jeszcze z jakimiś opłatami powinnam się liczyć w związku z przyłączami?
Gość mhtyl
Napisano

To co za ZE u Ciebie ,bo też się z deka zdziwiłem ,że od razu prąd docelowy.Ja płacę za przyłącze tzn za prąd w okresie budowy 140 zł co dwa miesiące + za kW ile zużyję.
Co do projektu to cena do przyjęcia,ale możesz popytać u innych,wtedy będziesz miał rozeznanie czy to drogo czy tanio. Ja dałem za projekt samego przyłącza wody 300 zł w 2008 roku.
Dodatkowe opłaty to za geodetę który musi Ci wytyczyć przyłącze wodno-kan.
Napisano
To nie tak. Projekt przyłączy jest już zrobiony (do pozwolenia był robiony) i tak zrozumiałam że to wystarczy (chyba ze źle zrozumiałam ale tak są te kartki zatytułowane - na mapie jest wyrysowane jak biegnąć mają te rury wod i kan oraz są przekroje poprzeczne) Cena to wynagrodzenie hydraulika/fachowca który te rury będzie układał/łączył, wyprowadzi je do budynku (pod ławami i przez ścianę fundamentową tak jak projekt przewiduje, oraz utrafi z wyjściem tam gdzie trzeba, wykona studzienkę (bo jedną muszę zrobić) oraz podłączy te moje rurki do istniejącego przyłącza w drodze.

Geodeta ugadany w cenie będzie i wyznaczenie budynku, działki (bo kamienie gdzieś poszły) i drogi tych przyłączy oraz gdzie mają wyjść w budynku (jednorazowo 1200)

No i dalej nie wiem co z tym prądem a ZE u mnie to Energa ale boję się że to indywidualny pomysł faceta z obsługi klienta i boję się że jak na to pójdę to później będą z tego jakieś problemy.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

To nie tak. Projekt przyłączy jest już zrobiony (do pozwolenia był robiony) i tak zrozumiałam że to wystarczy (chyba ze źle zrozumiałam ale tak są te kartki zatytułowane - na mapie jest wyrysowane jak biegnąć mają te rury wod i kan oraz są przekroje poprzeczne) Cena to wynagrodzenie hydraulika/fachowca który te rury będzie układał/łączył, wyprowadzi je do budynku (pod ławami i przez ścianę fundamentową tak jak projekt przewiduje, oraz utrafi z wyjściem tam gdzie trzeba, wykona studzienkę (bo jedną muszę zrobić) oraz podłączy te moje rurki do istniejącego przyłącza w drodze.

Geodeta ugadany w cenie będzie i wyznaczenie budynku, działki (bo kamienie gdzieś poszły) i drogi tych przyłączy oraz gdzie mają wyjść w budynku (jednorazowo 1200)

No i dalej nie wiem co z tym prądem a ZE u mnie to Energa ale boję się że to indywidualny pomysł faceta z obsługi klienta i boję się że jak na to pójdę to później będą z tego jakieś problemy.


Sory to ja trochę źle odczytałem poprzedniego Twojego posta.
Tak to jest projekt ,nie da się ukryć icon_smile.gif Ja za przyłącze wody 19 m w tamtym roku wraz z materiałem i robocizną - 1500 zł, tyle krzyknął mi zakład wodociągów, a że sam kupiłem materiał i sam wykopałem to zaoszczędziłem prawie 500 zł. Zapłaciłem tylko za przyłączenie i dezynfekcję wodociągom.

Nie łapię za co ten geodeta te 1200 zł ma wziąć ? Czy za wytyczenie domu i przyłączy? Czy za wytyczenie granic działki i domu wraz z przyłączami.

Zadzwoń na infolinię do ZE to się wszystkiego dowiesz,ale nie wydaje mi się aby gościu chciał Cię naciągnąć na coś takiego jeżeli było by to sprzeczne z polityką ZE.Jeżeli jest to prawdą to chwała ZE za to.
Napisano
Witam i pozwolicie podłączę się do tematu żeby nie zakładać nowego postu...
Pytanie; posiadam działkę, na której już mam jeden dom i wszystkie media na nim... chce sie podłączyć z prądem do starego domu (tzw rozbudowa sieci) instalacja 3 fazy 25A moc umowna 12kW. I ubiegam sie teraz o warunki zabudowy i nie wiem, jaki wniosek złożyć do ZE. Dzwoniłem tam, ale nikt nie umie mi poradzić...
Poradzcie co mam zrobić...
Napisano
Cytat

Witam i pozwolicie podłączę się do tematu żeby nie zakładać nowego postu...
Pytanie; posiadam działkę, na której już mam jeden dom i wszystkie media na nim... chce sie podłączyć z prądem do starego domu (tzw rozbudowa sieci) instalacja 3 fazy 25A moc umowna 12kW. I ubiegam sie teraz o warunki zabudowy i nie wiem, jaki wniosek złożyć do ZE. Dzwoniłem tam, ale nikt nie umie mi poradzić...
Poradzcie co mam zrobić...


Jeśli rozbudowa będzie na tej samej działce ewidencyjnej wystarczy przedstawić dotychczasową umowę z ZE
Napisano
niekoniecznie, a raczej nie wystarczy
skoro stara i nowa chałupa ma być zasilana z jednego "miejsca" to mogą być zbyt małe zabezpieczenia i moc przyłączeniowa w starej chałupie
moim zdaniem - nalezy wystąpić o warunki ze wskazaniem miejsca przyłączenia,
ZE określi warunki i będzie widomo, czy, a jeżeli tak, to jak

a jeżeli nie - wskaże inne możliwości przyłączenia, tak czy siak, warunki do WZ będą, a chodzi przede wszystkim o "promesę" dostawy prądu, a jak - to już techniczne sprawy

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...