Skocz do zawartości

przyłącza wod-kan i energetyczne


Johna

Recommended Posts

Napisano
Witam
Właśnie jadę do starostwa odebrać pozwolenie na budowę i już myślę o następnych krokach (tzn rodzą mi się kolejne pytania).
Dotyczą one przyłączy: energetycznego - w zakładzie energetycznym sympatyczny pan zasugerował aby od razu rozbić przyłącze pełne tzn nie na prąd budowlany (po co płacić dwa razy) tylko takie jakie będzie końcowe. Mój elektryk bardzo się zdziwił ale stwierdził że jak można to on mi wszystko podłączy. Tylko czy to ma sens?? Czy nie lepiej budować na agregacie? A jak będą mury to skrzynkę już zrobić tam gdzie trzeba? (mam na myśli moją skrzynkę a nie zakładu energetycznego bo ta stoi w granicy działki) Bo teraz na polu to niby gdzie ją umieścić?
Przyłącza wod-kan. Wiem jakie mam warunki (nic nienormalnego), mam wstępnie wykonawcę (sama rowy zrobię - tzn znajoma koparka - on wszystko podłączy) mam do przyłączy 7 m (przyłącza w drodze przed nosem) - projekt jest - chce za to 1000 zł. Czy to normalna cena ? (materiały moje, Słupsk woj pomorskie). Zanim kupiłam tą działkę mówiono mi że przyłącza będą kosztować 6000 więc taki "spadek" kosztów mile zaskakuje ale może nie wiem o czymś? Jakie opłaty są potem przy odbiorze to wiem (rzędu 200 zł) opłata adiacencka w ogóle na razie nie wchodzi w grę (gmina nie zaplanowała jej pobierania na tą chwilę). Czy jeszcze z jakimiś opłatami powinnam się liczyć w związku z przyłączami?
Gość mhtyl
Napisano

To co za ZE u Ciebie ,bo też się z deka zdziwiłem ,że od razu prąd docelowy.Ja płacę za przyłącze tzn za prąd w okresie budowy 140 zł co dwa miesiące + za kW ile zużyję.
Co do projektu to cena do przyjęcia,ale możesz popytać u innych,wtedy będziesz miał rozeznanie czy to drogo czy tanio. Ja dałem za projekt samego przyłącza wody 300 zł w 2008 roku.
Dodatkowe opłaty to za geodetę który musi Ci wytyczyć przyłącze wodno-kan.
Napisano
To nie tak. Projekt przyłączy jest już zrobiony (do pozwolenia był robiony) i tak zrozumiałam że to wystarczy (chyba ze źle zrozumiałam ale tak są te kartki zatytułowane - na mapie jest wyrysowane jak biegnąć mają te rury wod i kan oraz są przekroje poprzeczne) Cena to wynagrodzenie hydraulika/fachowca który te rury będzie układał/łączył, wyprowadzi je do budynku (pod ławami i przez ścianę fundamentową tak jak projekt przewiduje, oraz utrafi z wyjściem tam gdzie trzeba, wykona studzienkę (bo jedną muszę zrobić) oraz podłączy te moje rurki do istniejącego przyłącza w drodze.

Geodeta ugadany w cenie będzie i wyznaczenie budynku, działki (bo kamienie gdzieś poszły) i drogi tych przyłączy oraz gdzie mają wyjść w budynku (jednorazowo 1200)

No i dalej nie wiem co z tym prądem a ZE u mnie to Energa ale boję się że to indywidualny pomysł faceta z obsługi klienta i boję się że jak na to pójdę to później będą z tego jakieś problemy.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

To nie tak. Projekt przyłączy jest już zrobiony (do pozwolenia był robiony) i tak zrozumiałam że to wystarczy (chyba ze źle zrozumiałam ale tak są te kartki zatytułowane - na mapie jest wyrysowane jak biegnąć mają te rury wod i kan oraz są przekroje poprzeczne) Cena to wynagrodzenie hydraulika/fachowca który te rury będzie układał/łączył, wyprowadzi je do budynku (pod ławami i przez ścianę fundamentową tak jak projekt przewiduje, oraz utrafi z wyjściem tam gdzie trzeba, wykona studzienkę (bo jedną muszę zrobić) oraz podłączy te moje rurki do istniejącego przyłącza w drodze.

Geodeta ugadany w cenie będzie i wyznaczenie budynku, działki (bo kamienie gdzieś poszły) i drogi tych przyłączy oraz gdzie mają wyjść w budynku (jednorazowo 1200)

No i dalej nie wiem co z tym prądem a ZE u mnie to Energa ale boję się że to indywidualny pomysł faceta z obsługi klienta i boję się że jak na to pójdę to później będą z tego jakieś problemy.


Sory to ja trochę źle odczytałem poprzedniego Twojego posta.
Tak to jest projekt ,nie da się ukryć icon_smile.gif Ja za przyłącze wody 19 m w tamtym roku wraz z materiałem i robocizną - 1500 zł, tyle krzyknął mi zakład wodociągów, a że sam kupiłem materiał i sam wykopałem to zaoszczędziłem prawie 500 zł. Zapłaciłem tylko za przyłączenie i dezynfekcję wodociągom.

Nie łapię za co ten geodeta te 1200 zł ma wziąć ? Czy za wytyczenie domu i przyłączy? Czy za wytyczenie granic działki i domu wraz z przyłączami.

Zadzwoń na infolinię do ZE to się wszystkiego dowiesz,ale nie wydaje mi się aby gościu chciał Cię naciągnąć na coś takiego jeżeli było by to sprzeczne z polityką ZE.Jeżeli jest to prawdą to chwała ZE za to.
Napisano
Witam i pozwolicie podłączę się do tematu żeby nie zakładać nowego postu...
Pytanie; posiadam działkę, na której już mam jeden dom i wszystkie media na nim... chce sie podłączyć z prądem do starego domu (tzw rozbudowa sieci) instalacja 3 fazy 25A moc umowna 12kW. I ubiegam sie teraz o warunki zabudowy i nie wiem, jaki wniosek złożyć do ZE. Dzwoniłem tam, ale nikt nie umie mi poradzić...
Poradzcie co mam zrobić...
Napisano
Cytat

Witam i pozwolicie podłączę się do tematu żeby nie zakładać nowego postu...
Pytanie; posiadam działkę, na której już mam jeden dom i wszystkie media na nim... chce sie podłączyć z prądem do starego domu (tzw rozbudowa sieci) instalacja 3 fazy 25A moc umowna 12kW. I ubiegam sie teraz o warunki zabudowy i nie wiem, jaki wniosek złożyć do ZE. Dzwoniłem tam, ale nikt nie umie mi poradzić...
Poradzcie co mam zrobić...


Jeśli rozbudowa będzie na tej samej działce ewidencyjnej wystarczy przedstawić dotychczasową umowę z ZE
Napisano
niekoniecznie, a raczej nie wystarczy
skoro stara i nowa chałupa ma być zasilana z jednego "miejsca" to mogą być zbyt małe zabezpieczenia i moc przyłączeniowa w starej chałupie
moim zdaniem - nalezy wystąpić o warunki ze wskazaniem miejsca przyłączenia,
ZE określi warunki i będzie widomo, czy, a jeżeli tak, to jak

a jeżeli nie - wskaże inne możliwości przyłączenia, tak czy siak, warunki do WZ będą, a chodzi przede wszystkim o "promesę" dostawy prądu, a jak - to już techniczne sprawy

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...