Skocz do zawartości

obniżenie podłogi parteru


Recommended Posts

Napisano
Witam!
W budynku gospodarczym jest stare mieszkanie od dawna nieużywane. Chciałbym je zamieszkać ale wysokość pomieszczń wynosi 2,1m. Na parterze jest jedno pomieszczenie ok 3x5m w którym chciałbym obniżyć podłogę o ok 40cm.W tej chwili jest równo z terenem. Nie wiem jakie są tam fundamenty wiec wszystkie dywagacje to troche wróżenie z fusów. Zakładam że maja ok 80cm głębokośći (min strefa przemarzania) i nie mają ławy fundamentowej co często sie zdarza. W internecie znalazłem że do ławy fundamentowej można piwnice bezpiecznie pogłębić. Czy przy fundamencie bez ławy pogłębienie do połowy bedzie bezpieczne? Jak wygląda to od strony prawnej praktycznej i finansowej? Rozumiem że będzie konieczne pozwolenie na budowe, projekt itp. Czy może da sie to jakoś uprościc i nie pakować sie w koszta? Dodam jeszcze że będzie trzeba wykuć okno na krótszej ścianie. Dla tych co poradzą że lepiej to zburzyć i wybudować nowe odpowiem odrazu że ma być to rozwiązanie tymczasowe na kilka lat, prawdopodobnie bez meldowania kogokolwiek w tym mieszkaniu.
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam!
W budynku gospodarczym jest stare mieszkanie od dawna nieużywane. Chciałbym je zamieszkać ale wysokość pomieszczń wynosi 2,1m. Na parterze jest jedno pomieszczenie ok 3x5m w którym chciałbym obniżyć podłogę o ok 40cm.W tej chwili jest równo z terenem. Nie wiem jakie są tam fundamenty wiec wszystkie dywagacje to troche wróżenie z fusów. Zakładam że maja ok 80cm głębokośći (min strefa przemarzania) i nie mają ławy fundamentowej co często sie zdarza. W internecie znalazłem że do ławy fundamentowej można piwnice bezpiecznie pogłębić. Czy przy fundamencie bez ławy pogłębienie do połowy bedzie bezpieczne? Jak wygląda to od strony prawnej praktycznej i finansowej? Rozumiem że będzie konieczne pozwolenie na budowe, projekt itp. Czy może da sie to jakoś uprościc i nie pakować sie w koszta? Dodam jeszcze że będzie trzeba wykuć okno na krótszej ścianie. Dla tych co poradzą że lepiej to zburzyć i wybudować nowe odpowiem odrazu że ma być to rozwiązanie tymczasowe na kilka lat, prawdopodobnie bez meldowania kogokolwiek w tym mieszkaniu.



Nie za bardzo to dobrze rokuje połoga poniżej terenu 40 cm tam może być wysoki poziom wód gruntowych brak fundamentów ,osiadanie budynku , w dodatku ,wody opadowe (deszcz) może zniszczyć twój dobytek .

Może są drewniane belki stropowe ,które można wyjąc i włożyć je wyżej .

Pogłębianie,wykucie okna na takie roboty pozwolenie projektmusi być ,w dodatku trzeba się dowiedzieć czy jest możliwa adaptacja budynku gospodarczego na mieszkalny.
Taki remont jest kosztowny a izolacja cieplna ogrzewanie instalacje itd. na kilka lat się nie opłaci .
Robienie na dziko odradzam .
http://allegro.pl/dom-drewniany-i2311785267.html
http://allegro.pl/dom-drewniany-z-bali-do-...2328819020.html
http://allegro.pl/dom-70m2-taras-do-przeni...2331309901.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
zakladajac ze fundamenty maja te 80 cm bo jest to min ile powinno byc to jest szansa na poglebienie? nad parterem jest strop betonowy(raczej monolityczny). Myslałem zeby go skuc i zrobic z parteru i pietra jeden poziom. ale to chyba jeszcze wieksza ingerencja w budynek niz z poglebieniem. nad pietrem ktore tez ma 2,1m wysokosci jest dach drewniany pokryty papa. od wewnatrz jest trzcina i tynk(do usuniecia). jesli chodzi o ogrzewanie to powierzchnia nie wielka bo w calosci to stare mieszkanie ma 5x7m w tym ponad 1/3 to schody. A jesli chodzi o formalna adaptacje to nie wiem jak z tym by bylo. Kiedys tam ktos mieszkal ale czy pozniej bylo to w calosci adoptowane jako budynek gospodarczy tego nie wiem. ale mysle ze nie bylo by takiej potrzeby skoro nie bylo by tam meldunku.
co do przeniesienia starego drewinanego domu to mysle ze koszta sa duzo wieksze. tym bardziej ze przed rozebraniem trzeba by zrobic nowy projekt przystosowany do dzisiejszych przepisow, rozebrac budynek, przewiez go, zrobic fundamenty zlozyc go wymienic zgnite elementy i zrobic kapitalny remont... raczej nie oplacalne jako rozwiazanie tymczasowe
Napisano
Cytat

zakladajac ze fundamenty maja te 80 cm bo jest to min ile powinno byc to jest szansa na poglebienie? nad parterem jest strop betonowy(raczej monolityczny). Myslałem zeby go skuc i zrobic z parteru i pietra jeden poziom. ale to chyba jeszcze wieksza ingerencja w budynek niz z poglebieniem. nad pietrem ktore tez ma 2,1m wysokosci jest dach drewniany pokryty papa. od wewnatrz jest trzcina i tynk(do usuniecia). jesli chodzi o ogrzewanie to powierzchnia nie wielka bo w calosci to stare mieszkanie ma 5x7m w tym ponad 1/3 to schody. A jesli chodzi o formalna adaptacje to nie wiem jak z tym by bylo. Kiedys tam ktos mieszkal ale czy pozniej bylo to w calosci adoptowane jako budynek gospodarczy tego nie wiem. ale mysle ze nie bylo by takiej potrzeby skoro nie bylo by tam meldunku.
co do przeniesienia starego drewinanego domu to mysle ze koszta sa duzo wieksze. tym bardziej ze przed rozebraniem trzeba by zrobic nowy projekt przystosowany do dzisiejszych przepisow, rozebrac budynek, przewiez go, zrobic fundamenty zlozyc go wymienic zgnite elementy i zrobic kapitalny remont... raczej nie oplacalne jako rozwiazanie tymczasowe



Odkop w jednym miejscu na zewnątrz ścianę i będziesz wiedział jak jest głęboko .
Napisano
Bez pozwolenia na budowę się nie obejdzie.

Zwracam również uwagę na to, że w pomieszczeniach mieszkalnych poziom podłogi od strony ściany z oknami nie powinien znajdować się poniżej poziomu terenu.
Napisano
wiem że odkopanie wiele by wyjasnilo. mozna by sprawdzić z czego sa fundamenty, jak gleboko i czy jest ława. niestety nie mieszkam tam gdzie to jest i tak sobie gdybam.
co do okien... To w zadnej piwnic po adaptacji na cele mieszkalne nie powinno byc okien? jakie jest tego uzasadnienie?
Ps. jak dodac cytat?
Napisano (edytowany)
Cytat

Zwracam również uwagę na to, że w pomieszczeniach mieszkalnych poziom podłogi od strony ściany z oknami nie powinien znajdować się poniżej poziomu terenu.



Sutereny - rozumie się przez to część budynku zawierającą pomieszczenia użytkowe, w których poziom podłogi w części lub całości znajduje się poniżej terenu, lecz przynajmniej od strony jednej ściany z oknami poziom podłogi znajduje się na głębokości nie większej niż 0,9 m w stosunku do przylegającego terenu,

https://budujemydom.pl/stan-surowy/fundamenty-i-piwnice/a/1051-adaptacja-piwnicy-do-celow-mieszkalnych Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Sutereny - rozumie się przez to część budynku zawierającą pomieszczenia użytkowe, .....




W pomieszczeniu mieszkalnym poziom podłogi od strony ściany z otworami okiennymi i drzwiowymi nie powinien znajdować się poniżej poziomu terenu przy budynku.
Napisano
czyli mojego przypadku to nie obejmuje bo max zaglebienie na calej powierzchni to 0,4-0,5m. Wiec poziom podlogi przy ścianie z oknami nie bedzie wiecej zagłębiony niż 0,9m
Napisano
Cytat

czyli mojego przypadku to nie obejmuje bo max zaglebienie na calej powierzchni to 0,4-0,5m. Wiec poziom podlogi przy ścianie z oknami nie bedzie wiecej zagłębiony niż 0,9m



Sutereny - rozumie się przez to część budynku zawierającą pomieszczenia użytkowe.


§ 5. 1. Nie uważa się za przeznaczone na pobyt ludzi pomieszczeń, w których:

3) jest prowadzona hodowla roślin lub zwierząt, niezależnie od czasu przebywania w nich osób zajmujących się obsługą.

Napisano
chyba zle to ująłem. To co powstanie w moim przypadku to suterena. Ale ze zrobieniem okna nie bedzie problemu bo zagłębienie podłogi nie bedzie większe niz 0,9m
Napisano (edytowany)
Cytat

chyba zle to ująłem. To co powstanie w moim przypadku to suterena. Ale ze zrobieniem okna nie bedzie problemu bo zagłębienie podłogi nie bedzie większe niz 0,9m



Jeżeli ma to być mieszkanie to poziom podłogi od strony ściany z otworami okiennymi i drzwiowymi :
Cytat

nie powinien znajdować się poniżej poziomu terenu przy budynku.

Cytat

Można na upartego , jeśli w piwnicach chce się zrobić pokoje, częściowo obniżyć teren do nich przylegający od strony ściany z otworami okiennymi i drzwiowymi.



Jeżeli pomieszczenia użytkowe to suterena. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Do cytatów jest przycisk obok "odpowiedź" - przy każdym poscie.

Co do wysokości okien - mój znajomy ma okna 10 cm powyżej gruntu, a podłogę niżej okien o jakiś metr. W prawdzie nie mają piwnicy i jest tam tylko kuchnia kotłownia i tego typu pomieszczenia.

Co do przemakania ścian i wód gruntowych - borykam się z tym problemem od wielu lat w swojej piwnicy, i muszę powiedzieć iż istnieje wiele preparatów uszczelniających ściany - niestety nie pamiętam teraz nazw.
Napisano
z wodami gruntowymi nie powinno byc wiekszego problemu, to tylko 40 cm.
Mam jeszcze jedno pytanie na ktore pewnie usłysze odp "lepiej sie tego ie tykaj" itp.
Jesli na takie roboty nie bede mieć pozwolenia projektu itp. to bedzie to samowola budowlana.
W przypadku kontroli konieczna bedzie rozbiórka lub przywrócenie stanu pierwotnego + grzywna. no wlasnie w jakeij wysokości ta grzywna? Znalazłęm ze max 5tys zł. Szukałem tez o zmianie sposobu uzytkowania budynku ale sprowadzało sie to do przywrócenia jego pierwotnego stanu. Tylko w jednym miejscu znalazłem że może za to być mandat do 500zł. Jak to z tymi grzywnami jest? Zrobienie samego projektu to prawie 10tys. wiec i tak by sie oplacalo.
Wiadomo ze nikt tego nie bedzie robić tak z mlotem w reku, opinia architekta wiele kosztować nie będzie. Ale opinia + wszystkie papiery to juz calkiem inna kwota.
Napisano
Cytat

z wodami gruntowymi nie powinno byc wiekszego problemu, to tylko 40 cm.
Mam jeszcze jedno pytanie na ktore pewnie usłysze odp "lepiej sie tego ie tykaj" itp.
Jesli na takie roboty nie bede mieć pozwolenia projektu itp. to bedzie to samowola budowlana.
W przypadku kontroli konieczna bedzie rozbiórka lub przywrócenie stanu pierwotnego + grzywna. no wlasnie w jakeij wysokości ta grzywna? Znalazłęm ze max 5tys zł. Szukałem tez o zmianie sposobu uzytkowania budynku ale sprowadzało sie to do przywrócenia jego pierwotnego stanu. Tylko w jednym miejscu znalazłem że może za to być mandat do 500zł. Jak to z tymi grzywnami jest? Zrobienie samego projektu to prawie 10tys. wiec i tak by sie oplacalo.
Wiadomo ze nikt tego nie bedzie robić tak z mlotem w reku, opinia architekta wiele kosztować nie będzie. Ale opinia + wszystkie papiery to juz calkiem inna kwota.


Nie polecam tej drogi jaki projekt? odszukaj stary projekt tego budynku ,znajdź jakiegoś technika z uprawnieniami do projektowania niech zrobi ksero naniesie zmiany , idź do starostwa powiedzą co masz zgromadzić zrobisz uzgodnienia i opłacisz .Wszystko razem max 2000 zł może będzie kosztować.
Napisano
o ile stary projekt gdzies jest. Ale i tak nie bede mogl zgodnie z prawem tam zamieszkac bo w suterenie nie mozna zrobic pokoju a na pietrze beda dwa male pomieszczenia o wysokosci 2,1m- czyli za niskie wg prawa budowlanego.
A cene projektu znalazlem gdzies na forum jak ktos opisywal kapitalny remont domu z przerobkami.
Napisano
Cytat

o ile stary projekt gdzies jest. Ale i tak nie bede mogl zgodnie z prawem tam zamieszkac bo w suterenie nie mozna zrobic pokoju a na pietrze beda dwa male pomieszczenia o wysokosci 2,1m- czyli za niskie wg prawa budowlanego.
A cene projektu znalazlem gdzies na forum jak ktos opisywal kapitalny remont domu z przerobkami.


Przecież możesz przy oknie odkopać troszkę ziemię zrobić skosy i przy drzwiach i po problemie .
Napisano (edytowany)
Cytat

ale tego ze na pietrze pomieszczenia maja 2,1m nie omine chyba...



jak są skośne sufity to ominie .

Pomieszczenia mieszkalne w budynkach jednorodzinnych na poddaszu oraz pomieszczenia w indywidualnych domach rekreacyjnych 2,2* m

* Przy stropach pochyłych jest to wysokość średnia. Wysokość najniższa powinna wynosić co najmniej 1,9 m. Przestrzeń o wysokości 1,9 m uznaje się za pomocniczą. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

no to jest nadzieja nad pietrem jest skosny dach. kąt pochylenia jest niewielki ale jest >



musisz w jakimś miejscu pomiędzy belkami zrobić kawałek sufitu o wysokości 2,3 m tak żeby średnia długości była (2,1 m + 2,3 m) :2= 2,2m Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Przed podjęciem jakichkolwiek działań należy sprawdzić:
1. Jaki jest oficjalny „status” tego budynku, tzn. jaki jest opłacany podatek od nieruchomości.
2. Jeśli budynek jest „opłacany” jako gospodarczy, należy sprawdzić w zapisach MPZP lub wobec jego braku sprawdzić w gminie, czy na tym terenie (działce) jest możliwość zabudowy mieszkaniowej.


I taka uwaga, nielegalne zamieszkanie w takim czymś (gospodarczym) po samowolnym „remoncie”może skutkować nałożeniem kary w wys. 10.000zł + sankcje za samowolę budowlaną.
Napisano
na działce stoi juz inny dom. a to o czym pisze to bylo kiedys stare mieszkanie ale jakies 20 lat stoi juz nieuzytkowane. nie wiem jeszcze jaki jest wpisany sposob uzytkowania tych pomieszczen.
a jesli chodzi o grzywny to gdzie mozna znalez ich wartosci?
Napisano
Wysokość grzywny zgodna z prawem budowlanym.

To, że nie jest użytkowane od 20 lat, o niczym nie przesądza. Ważne jest jak jest zakwalifikowane w celach podatkowych i (lub) jak figuruje w ewidencji budynków (mieszkalne, czy gospodarcze).

Zacznij od wyjaśnienia tej sprawy.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Z dokumentów które widziałem wynika że w całości jest to budynek gospodarczy. Pomieszczenia które są w projekcie nie zgadzają się z tymi co są w rzeczywistości. Nie wiem czy dokumentacja jest kompletna bo jest tylko rzut przyziemia i dachu. Jak mam rozumieć przyziemie? Jako parter czy jako piwnice znajdującą się poniżej poziomu gruntu? Z dalszej części budynku pasowało by że przyziemie = parter. W rzeczywistości jest parter i piętro o wysokości ok. 2,1m. Czy jest jakaś szansa żeby to niedużym kosztem wykorzystać do zamieszkania?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...