Skocz do zawartości

Adaptacja budynku gospodarczego na mieszkalny - odległość od granicy działki


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Jestem początkujący w temacie budowlanym więc proszę o wyrozumiałość.
Chciałbym zaadaptować budynek gospodarczy na mieszkalny. Mam problem natury prawnej. Budynek ten znajduje się w odległości 1,3m od granicy działki. Nasze prawo mówi o zachowaniu odległości min. 1,5m w przypadku braku okien. Można ewentualnie pisać wniosek o odstąpienie od prawa do ministra. Będąc dzisiaj w starostwie dowiedziałem się, że "da się to tak zaprojektować, żeby wszystko było zgodnie z prawem i nie trzeba będzie pisać do ministra". Niestety urzędnik nie powiedział nic więcej poza tym. Niestety projektant, który ma dla nas zrobić projekt nie wie co urzędnik miał na myśli. Czy możecie pomóc? Może ktoś z Was wie w jaki sposób można rozwiązać tę sytuację aby adaptacja była zgodna z prawem? Projektanta nie bardzo mogę zmienić gdyż jest to członek rodziny i zrobi nam projekt sporo taniej.
Napisano
Cytat

.........Będąc dzisiaj w starostwie dowiedziałem się, że "da się to tak zaprojektować, żeby wszystko było zgodnie z prawem i nie trzeba będzie pisać do ministra". Niestety urzędnik nie powiedział nic więcej poza tym..........


a co? wyzionął ducha icon_eek.gif

a przepisy mówią o różnych odległościach, niekoniecznie o 1,5m

no i ten rodzinny architekt - nie wie jakie dokumenty mu są potrzebne, aby to stwierdzić?
nie słyszał o WZ (studium uwarunkowań) lub MPZP?
jak nie - poleć mu to forum do poczytania to się dowie
bo nikt Ci tu tego nie zinterpretuje, co kto miał na myśli bez w/w
Napisano
Tylko adaptacja wymaga zgody starostwa na taką zmianę, więc i tam będzie trzeba tam iść.
Nie chcę krakać, ale może chodziło o "białą kopertę" za przymknięcie oka na "odstąpienie".

Gość mhtyl
Napisano
Widzę ,że mamy nowego który chce zabłysnąć za wszelką cenęicon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...