Skocz do zawartości

Zwykła płyta GK na sufit w łazience


Recommended Posts

Witam!

Chciałem w łazience zrobić sufit napinany, lecz z powodów napięcia budżetu zrezygnowałem. Po wykończeniu pokoi zostało mi 5 płyt gk oraz profile na sufit. Tu się pojawia moje pytanie czy mogę użyć zwykłych płyt gk do łazienki na sufit, da się je jakoś zabezpieczyć np folia w płynie ?
Link do komentarza
Cytat

Witam!

Chciałem w łazience zrobić sufit napinany, lecz z powodów napięcia budżetu zrezygnowałem. Po wykończeniu pokoi zostało mi 5 płyt gk oraz profile na sufit. Tu się pojawia moje pytanie czy mogę użyć zwykłych płyt gk do łazienki na sufit, da się je jakoś zabezpieczyć np folia w płynie ?



Zwykłe g-k są nieodporne na podwyższona wilgotność. I dlatego wymyślono specjalne do pomieszczeń wilgotnych icon_smile.gif
A płynna folia będzie droższa niż te płyty. Do tego efekt niepewny, a powierzchnia płyt pewnie straci gładkość i nie bardzo nada sie do malowania.
Moim zdaniem więc nie warto sie z tym bawić.
Link do komentarza
Gość gawel
Ja mam w łazience i na scianach płyty g/k zielone bez żadnych folii po 10 latach nic sie nie dzieje szczerze mówiąc musze sufit omalować ale jest ok. Fakt że mam zasadę że jak cokolwiek w łazience się robi pracuje wyciąg non stop lub w lecie otwieram okno
Link do komentarza
Cytat

Witam!

Chciałem w łazience zrobić sufit napinany, lecz z powodów napięcia budżetu zrezygnowałem. Po wykończeniu pokoi zostało mi 5 płyt gk oraz profile na sufit. Tu się pojawia moje pytanie czy mogę użyć zwykłych płyt gk do łazienki na sufit, da się je jakoś zabezpieczyć np folia w płynie ?



Ostatecznie żeby zbliżyć się do ceny płyt g/k zielonych .

Pomaluj białe płyty g/k z każdej strony oraz w miejscach przecięcia preparatem np. ATLAS GIPS grunto-premum emulsja gruntująca 5 KG kosztuje około 24,00 zł

http://www.atlas.com.pl/pl/oferta-produkto...m.html?sef=hcfp Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Płyty A i H2 różnią się rdzeniem który w płytach H2 ma wypełniacze zmniejszające możliwą do magazynowania przez rdzeń ilość wody.
Gruntowanie to jedynie spowolnienie procesu nasiąkania rdzenia. Podobnej obróbce (impregnacji) poddawany jest karton płyt H2.
W pomieszczeniach o czasowo podwyższonej wilgotności zaleca się zastosowanie płyt H2 - zielonych.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
    • W przypadku drewna odległość pomiędzy punktami mocowania może być duża. To akurat istotna zaleta tego materiału. Podbitka z PVC jest natomiast dość wiotka i nie można przekraczać zalecanych odległości. W sytuacji, gdy ma to być podbitka pod całą wiatą prawdopodobnie trzeba będzie najpierw zrobić ruszt nośny z desek (w odstępach np. 0,5 m) i dopiero do niego mocować panele PVC. 
    • Muszę to sprawdzić . Aktualnie nie ma mnie w domu. Generalnie blacha była dodana tydzień temu. Oryginalnie dywan jest zakończony jak wskazane na strzałkach . Obawiam się że bez skucia i dostania się do pasa nadrynnowego się nie obejdzie . W pomieszczeniu użytkowym sucho . hydroizolacja i dywan ma już ponad 3 lata.    Co najlepiej zrobić czy faktycznie kuć czy można próbować to zrobić od spodu . Elewacja i tak do poprawek i malowania na tych dwóch ścianach więc jeśli jest jakiś sposób żeby to poprawić proszę o wskazówki ?  Kołki od balustrady były montowane i zatapiane w hydroizolacji a ta górna część jest tylko nałożona . 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...