Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Według mnie znacznie zaniżono koszty,chociaż z informacji na stronie nie wynika co obejmuje ta szacunkowa kalkulacja.Może to stan surowy?Jeśli "pod klucz" to przegięcie pały.
Napisano
Kosztorys zawiera wykończenie do stany deweloperskiego + biały montaż.

Własnie tak mi coś nie gra za bardzo z tym kosztorysem, wychodzi około 2.000 netto za m2 (nie liczac garażu)

Z drugiej strony sama bryła i konstrukcja jest dość prosta, powierzchnia po podłodze równa użytkowej, jeden komin, blacha na dachu.

Mysle, że trzeba z 10% dodac do kosztorysu i pilnując wydatków można się zmieścić (w około 250tys)
  • 3 tygodnie temu...
Gość adiqq
Napisano
niekoniecznie kosztorys jest do kitu...dom jest mały i prosty, jak do tej ceny netto dodać 23%, i to już jest 277000 prawie, uwzględnij wzrost cen na II kwartał 2012 i już jest prawie 300000
Napisano
Zgadzam się ze brutto to brutto, do wydania to więcej o ok 30 tys (tylko częśc opodatkowana stawką 23%) , jednak większa część vatu i tak jest do zwrotu.

Nie wiem jak ze wzrostem cen w stosunku do 3 kwartału 2011 ale z tego co udało mi się zaobserwować to wzrost kosztów materiałów jest (przynajmniej częściowo) rekompensowany poprzez możliwość uzyskania niższej ceny na realizację

Czyżby złote czasy w budownictwie powoli mijały??
Utrudniony dostęp do finansowania (zarówno przez osoby prywatne jak i deweloperów), spadek siły nabywczej społeczeństwa , nowe obostrzenia w udzielaniu kredytów (Rekomendacja S dla Banków), kończące się duże projekty infrastrukturalne (dofinansowane przez UE)

Realnie patrząc kosztorys może być całkiem dobrze wyliczony:

225 netto (+10% ewentualnego wzrostu cen) = 247.500
247.500 (z tego 75% objęte 8% vat) = 200.475 + 76.106 = 276.581 - (zwrot vat) ~20 tys = 256.581 (+10% rezerwy) = 280.039


Gość adiqq
Napisano
no tak to wygląda jak napisałeś...tyle że nie wliczaj tego zwrotu VAT do bilansu, bo te pieniądze musisz wydać, dostaniesz je z powrotem ze sporym opóźnieniem (a ulga też się za jakiś czas kończy) - raczej potraktowałbym to jako dodatkowy bonus na wykończenie domu icon_smile.gif
Napisano
Jasne że to trzeba wydać - ale urządzić się za cos później tez trzeba icon_smile.gif

A jak wyglada sprawa z ulgą na materiały? - do kiedy można ponosić wydatki które podlegają odliczeniu z tyt vat?
  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Witam,

Marcin.a udało Ci się wystartowac z budową domu? jak Twoje obliczenia?? podjąłeś już jakies decyzje?

Zdecydowalismy się żoną na ten sam projekt co TY, chcemy na działkę (500m2 - 110 tys zł) + dom wydac maks 450 tys zl, razem juz z wykonczeniem bez mebli i agd.. myslisz ze jest szansa?
Elektryke, centralne i odkurzacz centralny zrobi nam Tata wiec robocizna odpada, tylko materiały.

Działkę już mamy upatrzoną... podeslij prosze jakies info na jakim jestes etapie. Edytowano przez maniakk (zobacz historię edycji)
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Kosztorys zawiera wykończenie do stany deweloperskiego + biały montaż.

Własnie tak mi coś nie gra za bardzo z tym kosztorysem, wychodzi około 2.000 netto za m2 (nie liczac garażu)

Z drugiej strony sama bryła i konstrukcja jest dość prosta, powierzchnia po podłodze równa użytkowej, jeden komin, blacha na dachu.

Mysle, że trzeba z 10% dodac do kosztorysu i pilnując wydatków można się zmieścić (w około 250tys)


Na stronie jest jak byk napisane, że to kosztorys do stanu surpwego zamkniętego, zadnego białego montazu tam nie wliczono

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...