Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
MARIO2012

ocieplenie

Recommended Posts

Czesc wam .Mam maly problem z ociepleniem budynku tzn ten dom jest z drewna ma 60lat i czy mozna go ocieplic styropianem i jak.Bardzo prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

tzn jak to mam zrobić



Metoda lekka-sucha

To sposób ocieplania ścian znany od dawna i bardzo chętnie stosowany przy remontowaniu domów. Polega na zamontowaniu do ścian dwóch wzajemnie prostopadłych rusztów z listew drewnianych (rzadko metalowych) i ułożeniu pomiędzy nimi odpowiednio grubych warstw wełny mineralnej.

Więcej: Ocieplanie ścian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przy ocieplaniu budynku, który zbudowany jest z przegród zewnętrznych drewnianych bardzo dobrym rozwiązaniem jest użycie wełny mineralnej. Tak jak piszą Przedmówcy montaż termoizolacji najlepiej wykonać metodą lekką-suchą. Nazwa samej metody wzięła się od tego, że podczas wszelkich prac związanych z montowaniem termoizolacji nie używa się klejów, zapraw, ani innych środków zawierających w swym składzie wodę. Ruszty konstrukcyjne, pomiędzy którymi układana jest wełna mineralna, są mocowane tylko mechanicznie - za pomocą śrub lub kołków. Pomiędzy pierwsze rusztowanie konstrukcyjne należy zamontować na lekki wcisk płyty z wełny mineralnej (np. TP 116 w ECOSE Technology Knauf Insulation). Druga warstwa rusztowania przytwierdzana jest poprzecznie do pierwszej i również pomiędzy listwami rusztu montowana jest wełna mineralna. Co do grubości płyt z wełny mineralnej - zależy to od tego jakie parametry energetyczne chcesz uzyskać w danej przegrodzie. Im większa grubość termoizolacji - tym lepsze parametry energetyczne oraz ochrona akustyczna. Aby wybrać optymalną grubość termoizolacji możesz skorzystać z bezpłatnego programu KI-THERM. Podsyłam linka: http://knaufinsulation.pl/pl/program-obliczeniowe Wracając do montażu ocieplenia - poprzeczne względem siebie ułożenie dwóch warstw wełny mineralnej eliminuje ewentualne mostki cieplne liniowe, które powstają wzdłuż listw rusztowania. Po ukończeniu montażu ocieplenia kolejnym krokiem jest zamocowanie izolacji wiatrochronnej. Najłatwiej zamocować ją za pomocą zszywek (do drewnianych listew rusztowania). Zakłady szerokości ok 10 cm najlepiej dodatkowo uszczelnić taśmą. Następnymi czynnościami, jakie pozostaje wykonać to montaż rusztu dystansowego oraz wykonanie elewacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Następnymi czynnościami, jakie pozostaje wykonać to montaż rusztu dystansowego oraz wykonanie elewacji.


A ta elewacja to musi być siding? Jest koszmarnie brzydki :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak jak pisze Przedmówca można wykonać też szalowanie z desek elewacyjnych. W przypadku drewna należy wziąć pod uwagę konieczność (co ok. 2-3 lata) konserwacji tak wykonanej elewacji. Dobrym wyborem mogą być deski dębowe, które są bardziej odporne na działanie warunków atmosferycznych niż inne rodzaje drewna.

Przyznam, że elewacja drewniana faktycznie lepiej się prezentuje icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ale przeciez mozemy zmodyfikowac naszą metodę i niekoniecznie montować elewację z desek czy też sidingu.Zastosujmy tynk cienkowarstwowy byleby nie akrylowy np "sisi'.Oczywiscie musimy pamietac takze o tym ,że w tej modyfikacji nie nalezy stosować miekkiej wełny tylko "twardą"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście można docieplenie wykończyć tynkiem strukturalnym, ale chyba zarówno ja jak i inni doradzający w tym temacie sądzili że że chodzi o docieplenie budynku z zachowaniem w jakimś stopniu jego oryginalnego wyglądu : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
to w takim razie możemy go ocieplić od wewnątrz niekoniecznie styropianem ale wiadomo jakieto niesie następstwa,albo od zewnątrz i na elewacji zastosować techniki malarskie lub nakleić różne imitacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tak jak pisze Przedmówca można wykonać też szalowanie z desek elewacyjnych. W przypadku drewna należy wziąć pod uwagę konieczność (co ok. 2-3 lata) konserwacji tak wykonanej elewacji. Dobrym wyborem mogą być deski dębowe, które są bardziej odporne na działanie warunków atmosferycznych niż inne rodzaje drewna.

Przyznam, że elewacja drewniana faktycznie lepiej się prezentuje icon_smile.gif




Zgadzam się w 110 %. Mam nadzieję, że czasy, kiedy stare drewniane chałupki ocieplało sie "hurtowo" sidingiem, już nie wrócą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tylko ,że siding jest lekki w porównaniu do elewacji drewnianej ,której wagę możemy mierzyć w tonach;w przypadku starych domów drewnianych ich fundamenty sa najczęściej ceglane często zgłebione bardzo płytko, konstrukcję drewnianą też naruszył ząb czasu i ząb inny i sądzę ,że w omawianym przypadku najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest uzycie jak najbardziej lekkich materiałów jak wzmiankowany siding.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • a możesz jakiś przekroj tego pokazać?
    • Jasne, A w jakim mieście - budujecie ten dom? Karolina    
    • A co ma na celu wywalenie kupy kasy i skomplikowanie układu grzewczego, trzeba sie też liczyć z niedługim zakazem palenia w kominku tak jak np w Krakowie.
    • To mój pierwszy post na forum, zacznę więc od przywitania się. Witam wszystkich. Zastanwaiam się nad kupnem działki 6,800m2 w bliskim sąsiedztwie wału wiślanego. Działka o powierzchni 6800m2 która w ~1/3 jest oznaczona w MPZP jako teren RM-rolno-mieszkalny (RM), a w ~2/3 rolna (R), ~400m stanowi droga na terenie MN, która prowadzi do drogi gminnej(KDD). Od północnej strony działki (od strony wału wiślanego) również znajduje się droga (KDD). W MPZP teren RM jest przeznaczony pod zabudowę zagrodową, R tereny rolnicze. Planuje po zakupie ogrodzić działkę (obszar RM, R, Rwp), wkopać szambo (na obszarze RM), wykopać studnię doprowadzić prąd (linia energetyczna przechodzi w granicy działki oraz przez nią) i wybudować domek letniskowy 35m2, z poddaszem nieużytkowym (na zgłoszenie). Po około 3 latach planuję wybudować dom o powierzchni zabudowy ~200m2. W związku z powyższym mam pytania: 1. Czy jako nie rolnik mogę zakupić wyżej omawianą działkę? 2. Czy mogę ogrodzić cały teren (RM,R,Rwp)? 3. Czy jako nie rolnik mogę na części obszaru RM postawić domek letniskowy 35m2 na zgłoszenie? a. Jeśli nie mógłbym go zgłosić jako letniskowego, to czy możliwe jest zgłoszenie go jako np. budynku gospodarczego 35m2. 4. Czy jako osoba nie będąca rolnikiem mogę się budować na części działki odznaczonej jako RM czy muszę być rolnikiem? Jeśli konieczne będzie założenie siedliska i stanie się rolnikiem: 5. Ile ziemi trzeba mieć żeby założyć siedlisko? Wg. Starostwa jeśli w MPZP nie jest podana taka informacja, nie ma wymogu posiadania powyżej, np. 1ha. Ja takiej informacji w MPZP nie dostrzegam 6. Jeśli zmuszony byłbym do posiadania większej powierzchni ziemi, to czy w celu spełnienia tego wymogu, mógłbym dokupić nieużytki rolne (tania ziemia) za wałem w brakującej ilości? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź, bodaj na jedno pytanie. Niestety, ale uzyskanie informacji od gminy i starostwa graniczy z cudem. Pozdrawiam
    • Gość valdi3333
      Tak jak kolega napisał, odchodzi się od tradycji czyli sznurka i poziomicy, a polega na laserach, bajerach, a potem krzywe wszystko i tak .Prawdziwa sztuka murarska już zanika, a wiem co to bo mam w rodzinie murarza prosto ze szkoły który zbudował domów trochę w latach 70-90 i miałe inne poszanowanie dla materiału itd. Teraz deski szalunkowe to trzeba kupować na każdy strop bo nie szanują pieniędzy inwestora i rozwalają je, a kiedyś deski były czyszczone i wielokrotnie używane bo o wszystko było ciężko. Nawet gwoździe były wybijane, prostowane i do kolejnego użytku bo nie było w sklepie ,a dziś ?? marnotractwo. Wtedy budowa domu to było przedsięwzięcie i w rodzinie itd. ,a teraz masówka bez duszy. Wtedy każdy pomagał ile mógł, dziś tylko patrzą żeby coś nie tak poszło.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...