Skocz do zawartości

ocieplenie


Recommended Posts

Napisano
Cytat

tzn jak to mam zrobić



Metoda lekka-sucha

To sposób ocieplania ścian znany od dawna i bardzo chętnie stosowany przy remontowaniu domów. Polega na zamontowaniu do ścian dwóch wzajemnie prostopadłych rusztów z listew drewnianych (rzadko metalowych) i ułożeniu pomiędzy nimi odpowiednio grubych warstw wełny mineralnej.

Więcej: Ocieplanie ścian
Napisano
Przy ocieplaniu budynku, który zbudowany jest z przegród zewnętrznych drewnianych bardzo dobrym rozwiązaniem jest użycie wełny mineralnej. Tak jak piszą Przedmówcy montaż termoizolacji najlepiej wykonać metodą lekką-suchą. Nazwa samej metody wzięła się od tego, że podczas wszelkich prac związanych z montowaniem termoizolacji nie używa się klejów, zapraw, ani innych środków zawierających w swym składzie wodę. Ruszty konstrukcyjne, pomiędzy którymi układana jest wełna mineralna, są mocowane tylko mechanicznie - za pomocą śrub lub kołków. Pomiędzy pierwsze rusztowanie konstrukcyjne należy zamontować na lekki wcisk płyty z wełny mineralnej (np. TP 116 w ECOSE Technology Knauf Insulation). Druga warstwa rusztowania przytwierdzana jest poprzecznie do pierwszej i również pomiędzy listwami rusztu montowana jest wełna mineralna. Co do grubości płyt z wełny mineralnej - zależy to od tego jakie parametry energetyczne chcesz uzyskać w danej przegrodzie. Im większa grubość termoizolacji - tym lepsze parametry energetyczne oraz ochrona akustyczna. Aby wybrać optymalną grubość termoizolacji możesz skorzystać z bezpłatnego programu KI-THERM. Podsyłam linka: http://knaufinsulation.pl/pl/program-obliczeniowe Wracając do montażu ocieplenia - poprzeczne względem siebie ułożenie dwóch warstw wełny mineralnej eliminuje ewentualne mostki cieplne liniowe, które powstają wzdłuż listw rusztowania. Po ukończeniu montażu ocieplenia kolejnym krokiem jest zamocowanie izolacji wiatrochronnej. Najłatwiej zamocować ją za pomocą zszywek (do drewnianych listew rusztowania). Zakłady szerokości ok 10 cm najlepiej dodatkowo uszczelnić taśmą. Następnymi czynnościami, jakie pozostaje wykonać to montaż rusztu dystansowego oraz wykonanie elewacji.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Następnymi czynnościami, jakie pozostaje wykonać to montaż rusztu dystansowego oraz wykonanie elewacji.


A ta elewacja to musi być siding? Jest koszmarnie brzydki :(
Napisano
Tak jak pisze Przedmówca można wykonać też szalowanie z desek elewacyjnych. W przypadku drewna należy wziąć pod uwagę konieczność (co ok. 2-3 lata) konserwacji tak wykonanej elewacji. Dobrym wyborem mogą być deski dębowe, które są bardziej odporne na działanie warunków atmosferycznych niż inne rodzaje drewna.

Przyznam, że elewacja drewniana faktycznie lepiej się prezentuje icon_smile.gif
Napisano
ale przeciez mozemy zmodyfikowac naszą metodę i niekoniecznie montować elewację z desek czy też sidingu.Zastosujmy tynk cienkowarstwowy byleby nie akrylowy np "sisi'.Oczywiscie musimy pamietac takze o tym ,że w tej modyfikacji nie nalezy stosować miekkiej wełny tylko "twardą"
Napisano
Oczywiście można docieplenie wykończyć tynkiem strukturalnym, ale chyba zarówno ja jak i inni doradzający w tym temacie sądzili że że chodzi o docieplenie budynku z zachowaniem w jakimś stopniu jego oryginalnego wyglądu : )
Napisano
to w takim razie możemy go ocieplić od wewnątrz niekoniecznie styropianem ale wiadomo jakieto niesie następstwa,albo od zewnątrz i na elewacji zastosować techniki malarskie lub nakleić różne imitacje
Napisano
Cytat

Tak jak pisze Przedmówca można wykonać też szalowanie z desek elewacyjnych. W przypadku drewna należy wziąć pod uwagę konieczność (co ok. 2-3 lata) konserwacji tak wykonanej elewacji. Dobrym wyborem mogą być deski dębowe, które są bardziej odporne na działanie warunków atmosferycznych niż inne rodzaje drewna.

Przyznam, że elewacja drewniana faktycznie lepiej się prezentuje icon_smile.gif




Zgadzam się w 110 %. Mam nadzieję, że czasy, kiedy stare drewniane chałupki ocieplało sie "hurtowo" sidingiem, już nie wrócą.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
tylko ,że siding jest lekki w porównaniu do elewacji drewnianej ,której wagę możemy mierzyć w tonach;w przypadku starych domów drewnianych ich fundamenty sa najczęściej ceglane często zgłebione bardzo płytko, konstrukcję drewnianą też naruszył ząb czasu i ząb inny i sądzę ,że w omawianym przypadku najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest uzycie jak najbardziej lekkich materiałów jak wzmiankowany siding.
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czym mozna zastapic  klej-uszczelniacz Wedi 610. Szukam tanszej alternatywy do laczen spoin plyt wedi przyklejonych na klej do scian 
    • System bez magazynu nie ma przyszłości. Nawet żeby był najinteligentniejszy.
    • Cześć! Robimy studencki projekt IoT „Inteligentna fotowoltaika” – system, który inteligentnie zwiększa autokonsumpcję energii z PV (bez magazynu), integruje różne urządzenia i pozwala łatwo ustawiać priorytety ich działania. Szukamy realnych potrzeb i opinii użytkowników PV, dlatego jeśli tylko macie czas to zachęcam do podzielenia się swoimi przemyśleniami/doświadczeniami w tej kwestii! Poniżej podrzucam sugestie pytań (oczywiście, nie trzeba odpowiadać na wszystkie, ale może któreś Was zainspiruje). Będziemy również wdzięczni za własne opinie, nie zahaczające o pytania poniżej   Sugestie pytań: Macie PV? Jaka moc i od kiedy? Jak teraz zarządzacie zużyciem (ręcznie / harmonogram / aplikacja / Home Assistant)? Największy problem z autokonsumpcją u Was to…? Jakie urządzenia warto automatycznie włączać przy nadwyżce (bojler, klima, EV, pralka/suszarka, inne)? Macie EV/ładowarkę? Jak ładujecie (godziny, moc, ograniczenia)? Jaka taryfa (G11/G12/G12w/dynamiczna) i czy wpływa na użycie? Wolelibyście sterowanie lokalne (bez chmury) czy chmurowe (zdalny dostęp)? Jakie priorytety urządzeń ustawilibyście i dlaczego? Jakie dane/wykresy są kluczowe (dzienne/tygodniowe, prognoza, alerty)? Jakie powiadomienia byłyby przydatne (SMS/push/e-mail i kiedy)? Jaka złożoność konfiguracji jest OK? (plug&play / proste reguły / zaawansowane scenariusze) Orientacyjny budżet na takie rozwiązanie? Chęć testów wczesnej wersji i feedback? (tak/nie, kontakt)   Z góry dzięki za każdą wskazówkę i pomysły!  
    • W lokalach mieszkalnych – wentylacja mechaniczna wywiewna zbiorcza Brookvent BTP-EC lub Harman Sensovent Roof kratki stałego przepływu Brookvent lub podobne, praca ciągła, W lokalach mieszkalnych i usługowych nawiewniki okienne lokalizacja według wymagań projektowych. Jeszcze ustalę jak z tym podłączeniem okapu, czy istnieje. Może przeprowadzić jak ten żółty też. I tam wentylator, żeby czasem trochę przyspieszyć wymianę powietrza.  
    • I wieczorkiem nad brzegiem morza zagra cos morskiego…..w ulewie hahaha Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...