MARIO2012 Napisano 4 marca 2012 #1 Napisano 4 marca 2012 Czesc wam .Mam maly problem z ociepleniem budynku tzn ten dom jest z drewna ma 60lat i czy mozna go ocieplic styropianem i jak.Bardzo prosze o pomoc
MARIO2012 Napisano 4 marca 2012 Autor #3 Napisano 4 marca 2012 Cytat wybierz wełnę-metoda lekka sucha tzn jak to mam zrobić
Redakcja Napisano 5 marca 2012 #4 Napisano 5 marca 2012 Cytat tzn jak to mam zrobić Metoda lekka-suchaTo sposób ocieplania ścian znany od dawna i bardzo chętnie stosowany przy remontowaniu domów. Polega na zamontowaniu do ścian dwóch wzajemnie prostopadłych rusztów z listew drewnianych (rzadko metalowych) i ułożeniu pomiędzy nimi odpowiednio grubych warstw wełny mineralnej. Więcej: Ocieplanie ścian
Eksperci Knauf Napisano 5 marca 2012 #5 Napisano 5 marca 2012 Przy ocieplaniu budynku, który zbudowany jest z przegród zewnętrznych drewnianych bardzo dobrym rozwiązaniem jest użycie wełny mineralnej. Tak jak piszą Przedmówcy montaż termoizolacji najlepiej wykonać metodą lekką-suchą. Nazwa samej metody wzięła się od tego, że podczas wszelkich prac związanych z montowaniem termoizolacji nie używa się klejów, zapraw, ani innych środków zawierających w swym składzie wodę. Ruszty konstrukcyjne, pomiędzy którymi układana jest wełna mineralna, są mocowane tylko mechanicznie - za pomocą śrub lub kołków. Pomiędzy pierwsze rusztowanie konstrukcyjne należy zamontować na lekki wcisk płyty z wełny mineralnej (np. TP 116 w ECOSE Technology Knauf Insulation). Druga warstwa rusztowania przytwierdzana jest poprzecznie do pierwszej i również pomiędzy listwami rusztu montowana jest wełna mineralna. Co do grubości płyt z wełny mineralnej - zależy to od tego jakie parametry energetyczne chcesz uzyskać w danej przegrodzie. Im większa grubość termoizolacji - tym lepsze parametry energetyczne oraz ochrona akustyczna. Aby wybrać optymalną grubość termoizolacji możesz skorzystać z bezpłatnego programu KI-THERM. Podsyłam linka: http://knaufinsulation.pl/pl/program-obliczeniowe Wracając do montażu ocieplenia - poprzeczne względem siebie ułożenie dwóch warstw wełny mineralnej eliminuje ewentualne mostki cieplne liniowe, które powstają wzdłuż listw rusztowania. Po ukończeniu montażu ocieplenia kolejnym krokiem jest zamocowanie izolacji wiatrochronnej. Najłatwiej zamocować ją za pomocą zszywek (do drewnianych listew rusztowania). Zakłady szerokości ok 10 cm najlepiej dodatkowo uszczelnić taśmą. Następnymi czynnościami, jakie pozostaje wykonać to montaż rusztu dystansowego oraz wykonanie elewacji.
KAROI Napisano 25 marca 2012 #6 Napisano 25 marca 2012 Cytat Następnymi czynnościami, jakie pozostaje wykonać to montaż rusztu dystansowego oraz wykonanie elewacji. A ta elewacja to musi być siding? Jest koszmarnie brzydki :(
Eksperci Knauf Napisano 26 marca 2012 #8 Napisano 26 marca 2012 Tak jak pisze Przedmówca można wykonać też szalowanie z desek elewacyjnych. W przypadku drewna należy wziąć pod uwagę konieczność (co ok. 2-3 lata) konserwacji tak wykonanej elewacji. Dobrym wyborem mogą być deski dębowe, które są bardziej odporne na działanie warunków atmosferycznych niż inne rodzaje drewna.Przyznam, że elewacja drewniana faktycznie lepiej się prezentuje
krzysiek29 Napisano 30 marca 2012 #9 Napisano 30 marca 2012 ale przeciez mozemy zmodyfikowac naszą metodę i niekoniecznie montować elewację z desek czy też sidingu.Zastosujmy tynk cienkowarstwowy byleby nie akrylowy np "sisi'.Oczywiscie musimy pamietac takze o tym ,że w tej modyfikacji nie nalezy stosować miekkiej wełny tylko "twardą"
DawidC Napisano 30 marca 2012 #10 Napisano 30 marca 2012 Oczywiście można docieplenie wykończyć tynkiem strukturalnym, ale chyba zarówno ja jak i inni doradzający w tym temacie sądzili że że chodzi o docieplenie budynku z zachowaniem w jakimś stopniu jego oryginalnego wyglądu : )
krzysiek29 Napisano 1 kwietnia 2012 #11 Napisano 1 kwietnia 2012 to w takim razie możemy go ocieplić od wewnątrz niekoniecznie styropianem ale wiadomo jakieto niesie następstwa,albo od zewnątrz i na elewacji zastosować techniki malarskie lub nakleić różne imitacje
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 5 kwietnia 2012 #12 Napisano 5 kwietnia 2012 Cytat Tak jak pisze Przedmówca można wykonać też szalowanie z desek elewacyjnych. W przypadku drewna należy wziąć pod uwagę konieczność (co ok. 2-3 lata) konserwacji tak wykonanej elewacji. Dobrym wyborem mogą być deski dębowe, które są bardziej odporne na działanie warunków atmosferycznych niż inne rodzaje drewna.Przyznam, że elewacja drewniana faktycznie lepiej się prezentuje Zgadzam się w 110 %. Mam nadzieję, że czasy, kiedy stare drewniane chałupki ocieplało sie "hurtowo" sidingiem, już nie wrócą.
krzysiek29 Napisano 23 kwietnia 2012 #13 Napisano 23 kwietnia 2012 tylko ,że siding jest lekki w porównaniu do elewacji drewnianej ,której wagę możemy mierzyć w tonach;w przypadku starych domów drewnianych ich fundamenty sa najczęściej ceglane często zgłebione bardzo płytko, konstrukcję drewnianą też naruszył ząb czasu i ząb inny i sądzę ,że w omawianym przypadku najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest uzycie jak najbardziej lekkich materiałów jak wzmiankowany siding.
Eksperci Knauf Napisano 7 października 2013 #14 Napisano 7 października 2013 Można znaleźć też panele, które imitują drewno. Będzie lekko i w miarę estetycznie.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się