Skocz do zawartości

Zostac inżynierem?


jack80

Recommended Posts

Napisano
Witam po raz pierwszy na forum.
Przede mną wkrotce trudny wybór studiow. Opcją, ku której sie skłaniam najbardziej jest budownictwo. Chciałbym po uzyskaniu inżyniera, pójść do pracy, jednocześnie starając się uzyskać uprawnienia....no właśnie, kompletnie nie wiem czy omawiany kierunek da mi jakieś korzyści w przyszłej pracy (a nieukrywam, że najbardziej interesują mnie uprawnienia związane z instalacjami elektrycznymi). Wiem, by samemu budować, projektować i mierzyć instalacje wystarczą uprawnienia, czyli najlepiej zdobyć odpowiedni staż. Nie interesuje mnie również "czysta papierkologia" tj. projektowanie bez możliwości wprowadzenia samodzielnie w życie swoich koncepcji, albo ograniczenie się do podbijania pieczątek.
Wiadomo, że papierek ze studiów się w życiu przydaje, ale jeśli mimo wszystko nie przyda się on w mojej robocie to wolę już robić to co lubię, przy okazji zdobywając cenne doświadczenie.... szkoda mi trochę tego 3.5 roku /zakładając że sobie poradzę ;) /
Jakie jeszce możliwości w zakresie uprawnień mogę uzyskać po 3.5 roku studiów?
Napisano
Magisterskie teraz 3,5 roku trwają ?? Żeby mieć uprawnienia budowlane musisz mieć mgr, praktykę w zawodzie, potem egzamin i możesz j u ż co nie co mieć. Uprawnienia SAP na budowlance chyba nie dają.
Napisano
Czyli raczej studia nic nie dadzą... a interesowały by mnie UB w zakresie elektrycznym, bądź telekomunikacyjnym...
A te tylko po elektrotechince, etc.
p.s. ktoś się orientuje, czy na instalacje niskoprądowe /antenowa lub telekomunikacyjna/ trzeba mieć uprawnienia i projekt, czy można /na własny użytek/ wykonać je samemu wg schematów dostępnych w necie?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Studia nic nie dadzą? Oj - dadzą. Ten okres najlepiej wspominam.
Nie ma co rozmyślać tylko brać się za studiowanie - póki jeszcze choć za pół darmo...
Można i zaocznie a w międzyczasie dostać się gdzieś do pracy i zdobywać praktykę.
Co się nauczysz to Twoje.
  • 2 lata temu...
Napisano
Do uprawnień budowlanych w wykonawstwie wymagana jest co najmniej dwuletnia praktyka na budowie. Do uprawnień budowlanych projektowych wymagana jest co najmniej dwuletnia praktyka w biurze oraz roczna praktyka na budowie. W obu przypadkach praktyka powinna być udokumentowana w odpowiedniej książce praktyk zawodowych oraz w oby przypadkach należy zdać pomyślnie egzamin (koszt około 1600zł).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...